beantwoord

Spoordeelweken herfst 2016

• 2 oktober 2016
  • 35 reacties
  • 5033 Bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal,

Eerder is duidelijk geworden dat 'onder voorbehoud' de Spoordeelweken herfst weer gaan komen..

Als we kijken naar vorig jaar was dit van 1 t/m 31 oktober. Momenteel is het 2 oktober en er is nog niets bekend?

Ik ben benieuwd hoe het precies zit. Persoonlijk is het een van mijn favoriete acties, met name voor in de weekenden.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 2 oktober 2016, 13:02

Hallo NStrein,
Ik kan mij voorstellen dat je graag wilt weten wanneer deze actie gaat plaatsvinden. Als ik kijk naar de zomer actie zie ik dat deze dit jaar 10 dagen later is geweest ten opzichte van vorig jaar. Het is dus nog niet heel raar dat over de herfstactie nog geen aankondiging is geweest. Mocht deze actie ook dit jaar weer gaan plaatsvinden dan zullen we dit z.s.m. bekend maken.
Bekijk origineel

35 reacties

Ik heb er nog niets over gezien of gehoord, kan je helaas nog niet verder helpen. Als ik iets lees of hoor, laat ik het zeker weten.
Hallo NStrein,
Ik kan mij voorstellen dat je graag wilt weten wanneer deze actie gaat plaatsvinden. Als ik kijk naar de zomer actie zie ik dat deze dit jaar 10 dagen later is geweest ten opzichte van vorig jaar. Het is dus nog niet heel raar dat over de herfstactie nog geen aankondiging is geweest. Mocht deze actie ook dit jaar weer gaan plaatsvinden dan zullen we dit z.s.m. bekend maken.
Reputatie 1
Bedankt voor de reacties! Ook een goed punt van de zomeractie. We zullen het zien 🙂
Reputatie 1
Weet iemand bij de NS nu wel of niet of het doorgaat? De ene partij zegt van wel en de andere partij duidelijk van niet.. Waarom is daar altijd zoveel miscommunicatie over? Bij elke Spoordeelweken-actie is het personeel niet goed op de hoogte.
Belangrijk signaal, NStrein. Ik ga het voor je uitzoeken via de afdeling die echt over de Spoordeelweken gaat. Ik kom er op terug.
Reputatie 1
Thanks, ben zeer benieuwd of het nog gaat komen, hoop het stiekem wel.. Of alleen een actie voor in het weekend ofzo 😉
Ook in de zomer ging het niet helemaal goed hoor, het boekje werd op pas op zaterdag bezorgd bij de eerste mensen, en toen waren de spoordeelweken al gestart. beetje zonde van de gemiste eerste dag.
Ook in de zomer ging het niet helemaal goed hoor, het boekje werd op pas op zaterdag bezorgd bij de eerste mensen, en toen waren de spoordeelweken al gestart. beetje zonde van de gemiste eerste dag.

Dat is die Spoordeelweken deels bewust gedaan, want eerder werden de boekjes een aantal dagen eerder bezorgd en gingen er al reizigers mee reizen, voordat de kaartjes geldig waren met alle toestanden van dien. Ik verwacht nu ook weer dat de boekjes pas in de bus vallen op het moment dat de Spoordeelweken weer gaan beginnen.
Overigens heb ik ook nog steeds niets gehoord, dus kan er nog steeds weinig over vermelden helaas.
Reputatie 1
graag geen gratis upgrade 1e klas weer uitreiken tijdens de spoordeelweken.
Reputatie 7
Graag ook geen meereiskaarten meer.
Reputatie 1
Graag ook geen meereiskaarten meer.

Eens! ik betaal voor mijn reis, dus iedereen die reist, moet ook voor zijn of reis betalen.
Reputatie 1
Oftewel, geen Spoordeelweken meer. Een HC die dat erg vindt.. Waarom?
Dan kunnen we ook de dagkaarten en andere acties gaan verbieden.

Ik begrijp jullie reacties niet helemaal.
Reputatie 1
Dagkaarten vind ik nog wel kunnen. Meereiskaarten worden gratis verstrekt door de NS.

Waarom biedt NS dan geen gratis meereisjaarkaarten? als NS toch al gul is....
Reputatie 1
Omdat de meereiskaarten zijn bedoeld voor de vakantieperiodes, in die tijd zitten er aanzienlijk minder mensen in de treinen en met zo'n actie lukt het vaak om de treinen een stuk voller te krijgen.
Reputatie 7
Omdat ik met meereiskaarten 2 tot 3x zoveel UVB's schrijf haha
Reputatie 7
Badge +4
Een meereiskaart vind ik wel sympathiek, samen gezellig en betaalbaar met de trein mag je best promoten. Maar dan wel gekoppeld aan samen inchecken en zo niet subiet bekeuren. Het beleid van Klantenservice verdient bijstelling op dit punt. Er wordt nu veel te veel misbruik van gemaakt en mensen die het minst betalen - of eigenlijk niets - geven de meeste problemen in de praktijk. Er is een toename van de agressie in te veel gevallen.
Met je eersteklasabonnement wordt het reizen in de studententreinen wel behoorlijk moeilijk gemaakt door de actie van de 2>1 upgrade. Een reis op zondagavond naar Groningen of Utrecht ziet er ineens heel anders uit 😉, al snap ik de studenten wel. Het levert weinig eersteklasreizigers op, vrees ik. Het past wel in het beleid mensen tot het reizen in de eerste klas te verleiden maar dat is in tegenstelling tot de actie niet goedkoop maar juist duur. Gelukkig is er meestal wel plaats in de tweede klas. Om je door een Vindicatlid in de eerste klas van hersenletsel te laten voorzien, daar zit ook niemand op te wachten, tenslotte 😉. Laten we maar van uitgaan dat dit wangedrag zich niet uitbreidt.

Hoe reist een klaarblijkelijk superieur mens in de eerste klas? Zaterdagmiddag in de trein van het Noorden naar Rotterdam, aankomst daar 16.25:
Deur gebarricadeerd met een koffer, beide eerste banken bezet met kleding en bellend in de stitecoupé, tja. En een zeer hoogstaand filmpje op de laptop waar hij privé van kon genieten.

We moeten de humor er maar van inzien.

Het was tenslotte voordat de upgradekaartjes geldig waren en hij had toch betaald?

De conducteur heeft hem er op aangesproken.

Op de foto is hij onherkenbaar.
Reputatie 1
haha. verschil moet er zijn t.o.v. 2e klas 🙂 mooie foto 😛
Reputatie 1
Omdat ik met meereiskaarten 2 tot 3x zoveel UVB's schrijf haha

Goed bezig Slidstops! aanpakken die handel. geef je ook UVB's als iemand in de 1e klas reist die geen 1e klas kaartje heeft? 99% van de conducteurs zegt tegen de reiziger dat hij of zij naar de 2e klas moet verhuizen.
Ik vind dat je zo'n reiziger direct een UVB moet uitschrijven. De 1e klas en 2e klas kun je makkelijk herkennen.
Reputatie 7
Elke situatie is anders. Ik kan niet zeggen dat ik altijd 1e klas kaartjes schrijf. Globaal;

Toerist, ja ik kan me voorstellen dat je het niet snapt, zal ik even op de verschillen tussen 1 en 2 wijzen.

Kaart met saldo; reis je vaker, dan weet je het = UVB.
Kaart met abbonement = idem
Groepsretour, kortingskaarten, overgangsbewijzen; kort om misbruik maken van leuke acties, schrijf ik ook voor.

Poeh ik schrijf eigenlijk best veel 😉
Reputatie 1
Elke situatie is anders. Ik kan niet zeggen dat ik altijd 1e klas kaartjes schrijf. Globaal;

Toerist, ja ik kan me voorstellen dat je het niet snapt, zal ik even op de verschillen tussen 1 en 2 wijzen.

Kaart met saldo; reis je vaker, dan weet je het = UVB.
Kaart met abbonement = idem
Groepsretour, kortingskaarten, overgangsbewijzen; kort om misbruik maken van leuke acties, schrijf ik ook voor.

Poeh ik schrijf eigenlijk best veel ;)

Goed Bezig, Slidestops!
Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag me af wat onze huisconducteurs doen als ze een reiziger aantreffen zoals op de foto.
Reputatie 7
Waarschijnlijk om de kaartjes van zijn tassen vragen en als ie zegt dat ie ze niet heeft, even uitleggen dat het niet de bedoeling is zo.
Reputatie 7
Badge +3
Omdat de meereiskaarten zijn bedoeld voor de vakantieperiodes, in die tijd zitten er aanzienlijk minder mensen in de treinen en met zo'n actie lukt het vaak om de treinen een stuk voller te krijgen. en omdat men bij NS er van uit gaat dat iedereen die werkt elke vakantie vrij neemt (scholieren hebben 12 weken vrij per jaar, ik maar 4 tot 5 weken) zijn de treinen in vakantieperiodes korter.
Reputatie 1
Weten jullie al iets?
Reputatie 7
Nee.

Reageer