beantwoord

Spoordeelweken meereiskaart en 2e naar 1e klas + voordeeluren korting en upgrade 2e naar 1e klas

• 3 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 327 Bekeken

Reputatie 1
Ik wil binnenkort op een zondag met mijn zusje en moeder naar Utrecht met de trein.
Zelf heb een business card met OV vrij abonnement en kan, voor zover ik heb begrepen, een upgrade 2e naar 1e klas bon van de spoordeelweken gebruiken.
Als mijn moeder dan de meereiskaart van de spoordeelweken gebruikt mag zij dan met mij mee 1e klas reizen, omdat ik die upgrade voor mijzelf toepas?
Nu mag ik met de business card mijn zusje met 40% korting mee laten reizen, maar mag ze dan zelf ook zo'n upgrade 2e naar 1e klas kaart van de spoordeelweken gebruiken?
icon

Beste antwoord door Thom 3 augustus 2016, 15:14

U mag maar één kaartje van de actie tegelijkertijd gebruiken dus het is of de meereiskaart voor uw moeder of de eerste klas opwaardeerkaart voor u zelf. Combineren/stapelen mag absoluut niet, dus wat u wilt, is niet mogelijk.

Een samenreiskaartje gebruiken in combinatie met een eerste klas upgrade mag weer wel. U combineert dan uw upgrade naar de eerste klas met uw kaartje en uw samenreiziger met het hare. Dat is geen stapelen. Het samenreiskaartje met korting staat los van de actie.

Wat wel kan is allemaal tweede klas reizen, dan kan moeder wel mee met het meereiskaartje en uw zusje met samenreiskorting.

De regels zijn juist ingesteld om het combineren van een meereiskaartje met de 2 naar 1 upgrade te voorkomen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U mag maar één kaartje van de actie tegelijkertijd gebruiken dus het is of de meereiskaart voor uw moeder of de eerste klas opwaardeerkaart voor u zelf. Combineren/stapelen mag absoluut niet, dus wat u wilt, is niet mogelijk.

Een samenreiskaartje gebruiken in combinatie met een eerste klas upgrade mag weer wel. U combineert dan uw upgrade naar de eerste klas met uw kaartje en uw samenreiziger met het hare. Dat is geen stapelen. Het samenreiskaartje met korting staat los van de actie.

Wat wel kan is allemaal tweede klas reizen, dan kan moeder wel mee met het meereiskaartje en uw zusje met samenreiskorting.

De regels zijn juist ingesteld om het combineren van een meereiskaartje met de 2 naar 1 upgrade te voorkomen.
Reputatie 1
U mag maar één kaartje gebruiken dus of de meereiskaart voor uw moeder of de eerste klas opwaardeerkaart voor u zelf. Combineren/stapelen mag absoluut niet, dus wat u wilt, is niet mogelijk.

Een samenreiskaartje gebruiken in combinatie met een eerste klas upgrade mag wel. U combineert dan uw upgrade van de eerste klas met uw kaartje en uw samenreiziger met het hare. Dat is geen stapelen

Wat wel kan is allemaal tweede klas reizen, dan kan moeder wel mee met het meereiskaartje.

Bedankt, ik wist niet dat het op die manier ook als combineren wordt gezien, aangezien het in de voorwaarden niet geheel duidelijk staat.
Mijns inziens lijkt het of er staat dat de persoon met het meereiskaartje dit niet mag combineren met de upgrade.

Ik lees net inderdaad dat "de persoon die een gelig vervoersbewijs heeft iemand mee mag nemen met de meereiskaart" en ik in dit geval dus al een kaartje heb gebruikt van de spoordeelweken als mijn moeder die meereiskaart gebruikt.
Ik ben dus de gebruiker van de meereiskaart, terwijl mijn moeder er eigenlijk mee reist!!

Allemaal met tweede klas reizen dat wist ik dat dat wel zou kunnen, maar toch bedankt voor de info 😉
Reputatie 7
Badge +4
De meereiskaart hoort bij u, ook al reist uw moeder er mee. Daardoor kan de combinatie met de upgrade ook niet. Op het upgradekaartje staat echt heel duidelijk op de achterkant, regel 2:

U mag deze upgrade niet combineren met de Meereiskaart.

We zijn hier, al vind ik het jammer voor u, om naar beste weten te vertellen hoe het zit 😉
Reputatie 1
De meereiskaart hoort bij u, ook al reist uw moeder er mee. Daardoor kan de combinatie met de upgrade ook niet. Op het upgradkaartje staat echt heel duidelijk op de achterkant, regel 2:

U mag deze upgrade niet combineren met de Meereiskaart.

Klopt dat had ik ook gelezen, alleen kwam het op mij over dat de persoon die met het meereiskaartje reist (in dit geval mijn moeder) dit niet kan combineren met de upgrade.
Was verkeerde interpretatie van mij kant.

Maar net, na herhaaldelijk lezen voorwaarden meereisaart (niet die van de upgrade), ging het lampje branden dat ik dus de gebruiker ben van de meereiskaart en niet mijn moeder...

Als je alleen de voorwaarden van de upgrade zou lezen is dat dus erg verraderlijk!!
Reputatie 7
Badge +4
U kunt natuurlijk uw zusje en uw moeder met tweedeklas samenreiskorting laten meereizen en alledrie een eersteklas upgrade gebruiken, maar dat is al niet meer zeer goedkoop.

Reageer