Spoordeelweken zomer 2014

• Anonymous
  • 0 reacties
Ook in de zomer van 2014 vinden opnieuw de Spoordeelweken plaats. Van 23 juni t/m 3 augustus 2014 kunnen 4,8 miljoen mensen in Nederland profiteren van gratis treinkaartjes en leuke aanbiedingen voor musea, attracties en iets lekkers.

We merken dat er erg veel vragen zijn over de Spoordeelweken. Dit is de reden waarom we een sticky topic hebben aangemaakt om alle vragen met betrekking tot de Spoordeelweken onder te brengen onder één vast topic.

Om een aantal zaken alvast op te helderen;

- Iedere reiziger mag één persoon boven de 12 jaar mee laten reizen
Indien je in het bezit bent van een geldig NS-vervoersbewijs, mag je één persoon op de Meereiskaart laten meereizen per keer. Je kunt de Meereiskaart twee keer gebruiken in combinatie met één geldig vervoerbewijs.Deze treinaanbiedingen zijn niet geldig in combinatie met vervoerbewijzen van andere acties zoals Spoordeelwinkel, Albert Heijn, Blokker, HEMA, Kruidvat e.d.

Je mag de Meereiskaart wel gebruiken in combinatie met het Studentenreisproduct en Keuzedagen.

- Je hoeft niet in en uit te checken met de meereiskaart
Met de chipkaart kan er wel een poortje worden geopend dat in gebruik genomen is. Het is verplicht om met pen de reisdatum op het kaartje in te vullen, anders heb je geen geldig vervoerbewijs.

-Hoe kan ik de Overgang 2-1 dagkaart gebruiken?
Met de Overgang 2-1 dagkaart kan je op één dag in het weekend reizen in de 1e klas, met een geldig vervoerbewijs voor de 2e klas. De Overgang 2-1 dagkaart is geldig in de periode 23 juni t/m 3 augustus. De Overgang 2-1 dagkaart is alleen geldig wanneer deze is gestempeld in de gele stempelautomaat op het station.

- Zijn de treinaanbiedingen ook geldig in de treinen van Syntus, Breng, Arriva, Veolia en Connexxion?
De treinaanbiedingen van de Spoordeelweken zijn ook geldig in treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Syntus, en Veolia. De treinkaartjes zijn niet geldig in Thalys.

- Indien je het Spoordeelwekenboekje niet hebt ontvangen
Mocht je het boekje niet ontvangen hebben per post, dan kan je deze vanaf 23 juni 2014 alsnog éénmalig aanvragen op ns.nl/spoordeelweken. Hierbij geldt; zolang de voorraad strekt.

We zien jullie vragen graag tegemoet en zorgen met veel plezier voor opheldering bij zaken die nog niet helemaal duidelijk zijn.

43 reacties

Het is toch niet verkeerd als je met een meereiskaartje ook in- en uitcheck?
Reputatie 6
Badge +2
Iedere reiziger mag één persoon boven de 12 jaar mee laten reizen.
Nee, degene die in het bezit is van een geldig NS-vervoersbewijs moet 12 jaar of ouder zijn. Anders zou iemand (althans vanaf 9 juli) kunnen meereizen met een kind met Railrunner.
Waarom krijg ik als vaste klant geen informatie thuisgestuurd over de spoordeelweken?

Als ik via de website probeer te bestellen krijg ik de melding "U mag slechts 1 boekje per adres aanvragen." Ik heb nog nooit iets ontvangen.

Nog nooit van spoordeelweken gehoord. Ik heb ook geen geel hoesje ontvangen en ik wacht nog op schriftelijke informatie over de overgang van 9 juli.
Reputatie 7
Badge +4
Via de website kunt u 1 boekje aanvragen. Dat is ook reëel. De informatie die NS geeft over wie wel en wie niet een boekje krijgt, is niet voldoende om te bepalen of je tot die categorie behoort of niet. Ik heb ze ook moeten aanvragen en ik ben ook vaste klant. Dat ze op Schiermonnikoog niet worden bezorgd is niet onredelijk maar ook mensen in hele gemiddelde wijken op loopafstand van een station, krijgen ze niet.
Ik kan dus niks aanvragen, want ik krijg een foutmelding.
Reputatie 7
Badge +4
Mogelijk heeft u eerder een setje aangevraagd. U krijg er 1. Of iemand anders heeft op hetzelfde adres een boekje aangevraagd.
Valt in herhaling. Nog nooit van gehoord, nog nooit gehad, nog nooit eerder aangevraagd.

Wie zou het nog meer aangevraagd moeten hebben, de huismuis? Mijn partner haat de trein, dus die zal het zeker niet zijn.
Ik kan dus niks aanvragen, want ik krijg een foutmelding.

Ik ook eerst op de postcode, maar na een paar keer proberen pakte hij hem zowaar.
Ik ook eerst op de postcode, maar na een paar keer proberen pakte hij hem zowaar.
Hier hetzelfde: de postcode wordt rood gemarkeerd, niet het adres.
Hier hetzelfde: de postcode wordt rood gemarkeerd, niet het adres.

Heel raar ja, als ik nu een fictief adres intikt, krijg ik het nog (wel echte postcode)

Ik heb nu maar een letter van de postcode verkeerd ingevoerd, dat werkte wel.

Nu maar wachten, de postbode weet mijn adres vast wel te vinden. En zo te lezen zit er een Overgang 2-1 dagkaart in :? :D

Zou wel fijn zijn om te weten waarom de service zo slecht is, dit is een structureel probleem.
Het is rare fout, vul ik iemand anders in, pakt hij de postcode wel.

Nou kijken of er nu eens wat aankomt ook.
Volgens mij staan we op de zwarte lijst.
Dag forumgebruikers, ik heb het net even voor mezelf geprobeerd en ik kreeg geen enkele foutmelding. Is het inmiddels gelukt met het aanvragen van het Spoordeelweken bonnenboekje?
Nu kreeg ik weer allemaal errors op mijn e-mail adres. De derde poging pakte hij wel, erg vreemd.

Nu rest de vraag: waarom heb ik hier nog nooit iets over ontvangen? Leveren jullie niet in Amsterdam? Tip: stuur een e-mail naar abonnementhouders dat er iets te bestellen valt.

Hoe vaak zijn die spoordeelweken eigenlijk, een keer per jaar?
Dag forumgebruikers, ik heb het net even voor mezelf geprobeerd en ik kreeg geen enkele foutmelding. Is het inmiddels gelukt met het aanvragen van het Spoordeelweken bonnenboekje?

Bij mij lukte het wel, inderdaad wel een ander emailadres op moeten geven.

Nu maar hopen dat er wat komt, want gisteren had ik al besteld op een andere postcode.
Reputatie 1
Ook hier even een reactie die ik graag wil melden over de spoordeelweken zomer 2014.

Ik erger me jaarlijks aan de overgangs-kaartjes 2-1 die alleen te gebruiken zijn in het weekend.

Ook in het weekend reizen er 1e klasse jaarabonementhouders en die worden nu door enorm benadeeld door deze verschrikkelijke actie van NS. Elk jaar is het weer raak dat ook de 1e klasse zitplaatsen bezet zijn met 2e klasse reizigers.

Kunnen wij als 1e klasse reizigers ook een Upgrade krijgen in de zomer? of een geld terug bij volle 1e klasse zitplaatsen? We betalen tenslotte al heel veel voor!!!
Ik ben het met je eens Johnny. Het is eenvoudig tig van die boekjes te bemachtigen, waardoor sommige mensen een maand lang in het weekend in de eerste klasse reizen.

Bovendien zijn er tegenwoordig zo veel acties van NS, om blijkbaar mensen de trein in te lokken, dat andere reizigers daar gewoon last van krijgen. Op zaterdag zitten veel treinen bomvol mensen met een Kruidvatkaartje en die echt nooit het volle tarief voor een treinrit gaan betalen.

Bovendien blijkt het gros van de mensen dat gebruik maakt van de acties van NS, niet in staat de voorwaarden te lezen of te begrijpen (voor 9:00 uur reizen, meereiskaart bij een Kruidvatkaart). Conducteurs zijn dan al snel coulant. Ook daaraan erger ik mij enorm. Ik betaal immers wel de volle mep. Ondanks dat ik op sommige ritten flink profiteer van de Spoordeelweken, heb ik liever dat NS daar eens radicaal mee kapt. Ik geniet namelijk liever een rustige rit. Mensen hebben na jaren van dit soort acties wel voldoende kennis kunnen maken met de trein.
Reputatie 1
Inderdaad De luchtmacht. Ik reis regelmatig in het weekend naar het westen. Telkens als ik zo'n boekje door de brievenbuis krijg, heb ik haast geen zin meer om de trein in het weekend te pakken, omdat ik weet dat de kans groot is dat ik mag gaan staan in de trein, terwijl ik voor meer comfort heb betaald.

De 2e klasse reizigers krijgen van NS een gratis overgangskaartje naar de 1e klasse. Wat biedt NS voor de 1e klasse abonnementhouders? Volgens mij helemaal niets, terwijl deze houders kapitaal kwijt zijn voor een jaarabonnement.

Dus NS, schaf deze verschrikkelijke actie zo spoedig mogelijk af!!
Reputatie 6
Volledig mee eens! De beste trein is een lege trein. Dan heb je ook geen last van medereizigers, worden treinen niet vertraagd door vervelende reizigers en kan het personeel rustig hun werk doen zonder last te hebben van reizigers. Zucht wat een droom...
Reputatie 1
Volledig mee eens! De beste trein is een lege trein. Dan heb je ook geen last van medereizigers, worden treinen niet vertraagd door vervelende reizigers en kan het personeel rustig hun werk doen zonder last te hebben van reizigers. Zucht wat een droom...

een droom die helaas niet zal uitkomen. Je weet hoe Nederlanders zijn wanneer iets gratis is.
Reputatie 4
Badge
Voor de eersteklassers wordt ook wat gedaan hoor. Elke werkdag in de spits krijgen zij gratis een overgang 1->2 als ik de klachten op dit forum moet geloven.
Reputatie 1
Voor de eersteklassers wordt ook wat gedaan hoor. Elke werkdag in de spits krijgen zij gratis een overgang 1->2 als ik de klachten op dit forum moet geloven.

Dan ga ik wel naast de machinist zitten. 😃
Reputatie 7
Badge +4
De acties zijn natuurlijk leuk voor veel mensen. Met name als de trein normaal te duur wordt. Het is alleen wat vervelend als mensen continu iets fouts denken in hun voordeel en er dan onprettige discussies komen. In een ander topic is een notabene iemand die met een meereiskaartje mensen gaat aanspreken om gratis mee te mogen reizen en zich erover verbaast dat hij een boete krijgt.

De conducteurs gaan er, al dan niet in opdracht, coulant mee om. Maar ja dan mag alles he. Gedogen is mogen en dan zien velen het als een recht.

In een ander topic reist iemand met een meereiskaartje, zonder te betalen en dus zwart, en vraagt anderen of hij mee mag reizen. Dat soort effecten krijg je dan en die zijn toch ongewenst lijkt me. Ik vind het veel onrust geven door allerlei smoesjesreizigers, terwijl het toch eigenlijk best royaal is van NS. Het wordt verknoeid door door het vele asogedrag en de overmaat aan domme discussies op het niveau van: ik had iets in mijn voordeel bedacht en door die onredelijke conducteur mag dat weer niet. Om de voorwaarden te begrijpen, is willen begrijpen voldoende. Het is toch idioot dat een conducteur zich moet verantwoorden aan een berekenende zwartrijder met klaarblijkelijk weinig moraal. Veel mensen zullen ook liever niet lastig worden gevallen met dit soort vragen en zich geïntimideerd voelen en het toch maar toestaan. Het komt het prettig reizen niet ten goede.

Loes gaf ook aan dat mensen maar zeggen met iemand daar verderop mee te reizen. Ik denk dat je het dicht moet timmeren of afschaffen.

Reputatie 1
De acties zijn natuurlijk leuk voor veel mensen. Met name als de trein normaal te duur wordt. Het is alleen wat vervelend als mensen continu iets fouts denken in hun voordeel en er dan onprettige discussies komen. In een ander topic is een notabene iemand die met een meereiskaartje mensen gaat aanspreken om gratis mee te mogen reizen en zich erover verbaast dat hij een boete krijgt.

De conducteurs gaan er, al dan niet in opdracht, coulant mee om. Maar ja dan mag alles he.

dan mogen ze ook wel coulant omgaan met de 30 minuten regel! Zo'n reiziger heeft er helemaal niks voor betaald.

Reageer