Spoordeelweken zomer 2014

Toon eerste bericht

43 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Daar gaan ze ook coulant mee om meestal. Maar ja coulance is per definitie genade voor recht. Ik vind deze acties zeker belastend voor de conducteurs.
Helaas zijn ze intussen op. Jammer dat ik niet eerder wist van deze actie 🙂
Ook in de zomer van 2014 vinden opnieuw de Spoordeelweken plaats. Van 23 juni t/m 3 augustus 2014 kunnen 4,8 miljoen mensen in Nederland profiteren van gratis treinkaartjes en leuke aanbiedingen voor musea, attracties en iets lekkers.

We merken dat er erg veel vragen zijn over de Spoordeelweken. Dit is de reden waarom we een sticky topic hebben aangemaakt om alle vragen met betrekking tot de Spoordeelweken onder te brengen onder één vast topic.

Om een aantal zaken alvast op te helderen;

- Iedere reiziger mag één persoon boven de 12 jaar mee laten reizen
Indien je in het bezit bent van een geldig NS-vervoersbewijs, mag je één persoon op de Meereiskaart laten meereizen per keer. Je kunt de Meereiskaart twee keer gebruiken in combinatie met één geldig vervoerbewijs.Deze treinaanbiedingen zijn niet geldig in combinatie met vervoerbewijzen van andere acties zoals Spoordeelwinkel, Albert Heijn, Blokker, HEMA, Kruidvat e.d.

Je mag de Meereiskaart wel gebruiken in combinatie met het Studentenreisproduct en Keuzedagen.

- Je hoeft niet in en uit te checken met de meereiskaart
Met de chipkaart kan er wel een poortje worden geopend dat in gebruik genomen is. Het is verplicht om met pen de reisdatum op het kaartje in te vullen, anders heb je geen geldig vervoerbewijs.

-Hoe kan ik de Overgang 2-1 dagkaart gebruiken?
Met de Overgang 2-1 dagkaart kan je op één dag in het weekend reizen in de 1e klas, met een geldig vervoerbewijs voor de 2e klas. De Overgang 2-1 dagkaart is geldig in de periode 23 juni t/m 3 augustus. De Overgang 2-1 dagkaart is alleen geldig wanneer deze is gestempeld in de gele stempelautomaat op het station.

- Zijn de treinaanbiedingen ook geldig in de treinen van Syntus, Breng, Arriva, Veolia en Connexxion?
De treinaanbiedingen van de Spoordeelweken zijn ook geldig in treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Syntus, en Veolia. De treinkaartjes zijn niet geldig in Thalys.

- Indien je het Spoordeelwekenboekje niet hebt ontvangen
Mocht je het boekje niet ontvangen hebben per post, dan kan je deze vanaf 23 juni 2014 alsnog éénmalig aanvragen op ns.nl/spoordeelweken. Hierbij geldt; zolang de voorraad strekt.

We zien jullie vragen graag tegemoet en zorgen met veel plezier voor opheldering bij zaken die nog niet helemaal duidelijk zijn.

Blijkbaar is dit niet naar iedereen in nederland gestuurd volgens medewerker spoordeelwinkel, ik heb in ieder geval niets ontvangen en is dus nu blijkbaar ook niet meer aan te vragen
Ik vind het een beetje belachelijk dat een gezin waarin minimaal 3 abonnementen zijn dit soort acties niet in de bus krijgen. Niemand ontvangt ook het spoor magazine. Oftewel de vaste klant mag niet mee profiteren?

Jammer, want wij waren dit jaar niet van plan om op vakantie te gaan maar in plaats daarvan wat dagtripjes te maken met het spoor. Toch maar eens kijken voor een mooie last minute aanbieding dan wellicht....:@
Ik vind het een beetje belachelijk dat een gezin waarin minimaal 3 abonnementen zijn dit soort acties niet in de bus krijgen. Niemand ontvangt ook het spoor magazine. Oftewel de vaste klant mag niet mee profiteren?

Jammer, want wij waren dit jaar niet van plan om op vakantie te gaan maar in plaats daarvan wat dagtripjes te maken met het spoor. Toch maar eens kijken voor een mooie last minute aanbieding dan wellicht....:@

Je kan ze ook op Marktplaats kopen, want mensen die totaal niet willen reizen met NS krijgen ze wel...
Hallo,
Is de meereiskaart ook geldig in de bus van Syntus of Connexion?
Nee, alleen in de trein. Dat staat er ook gewoon op.
Oke bedankt. Was me niet helemaal duidelijk 🙂
Het 2 dagen meereiskaartje is dus wel geldig i.c.m. een weekendvrij-abo? Even ter controle, ik wil geen heisa in de trein
Ja, dat klopt.
Dank je.
Ik heb een meereiskaart die geldig is tot en met 2 augustus, is deze geldig als wij instappen voor 24:00u, maar pas aankomen op plaats van bestemming na 24:00u? Of enkel wanneer de reis is afgelopen voor middernacht?

-knuffels
Reputatie 7
Badge +4
De kaart is geldig tot 04.00 uur de volgende ochtend en u kunt met een meereiskaart reizen. Dus als u zaterdag instapt en zondagochtend voor 04.00 uur uw reis beeindigt, is er niks aan de hand en gebruikt u een dag en geen twee. Na de laatste geldigheidsdag kunt u nog tot 04.00 reizen. Ik meende overigens dat de actie zondag eindigde.
Bedankt voor het antwoord, heb het nog even gecheckt, en het klopt inderdaad dat de meereiskaart tot zondag 3 augustus geldig is.

-knuffels
Ik vind de acties van de NS geweldig maar het wil maar niet lukken om er van te profiteren. Vorig jaar kaarten voor Hazes de musical gekocht en van Groningen naar Amsterdam. Helaas overmacht ... want er was een aanrijding met een persoon en op de omleidingsroute werk op het spoor bij Lelystad:?. het lukt niet om op tijd in Amsterdam te komen. De betalende persoon was de reiskosten kwijt en 2 x de kaarten voor de musical niet gebruikt. Overmacht ...... ik begrijp het ....

Dit jaar een groot evenement op 3 augustus in Assen. Kom ik tenminste snel op de TT baan en niet in de file.
helaas vandaag lees ik in de krant dat tijdens dit grote evenement aan het spoor gewerkt gaat worden en er zullen dus bussen gaan rijden. Jammer van het gratis meereiskaartje en toch maar voor de auto kiezen.

Groetjes,

Luc
Reputatie 1
Ik vind de acties van de NS geweldig maar het wil maar niet lukken om er van te profiteren. Vorig jaar kaarten voor Hazes de musical gekocht en van Groningen naar Amsterdam. Helaas overmacht ... want er was een aanrijding met een persoon en op de omleidingsroute werk op het spoor bij Lelystad:?. het lukt niet om op tijd in Amsterdam te komen. De betalende persoon was de reiskosten kwijt en 2 x de kaarten voor de musical niet gebruikt. Overmacht ...... ik begrijp het ....

Dit jaar een groot evenement op 3 augustus in Assen. Kom ik tenminste snel op de TT baan en niet in de file.
helaas vandaag lees ik in de krant dat tijdens dit grote evenement aan het spoor gewerkt gaat worden en er zullen dus bussen gaan rijden. Jammer van het gratis meereiskaartje en toch maar voor de auto kiezen.

Groetjes,

Luc

Tenzij je uit Groningen moet komen, rijden er treinen tot Assen. En kan je gewoon met de trein gaan!
Bedankt Martijn,

Ik kom inderdaad via Groningen naar Assen.

Volgend jaar probeer ik het nog één keer en als dat weer niet lukt vraag ik de NS of ze mij geen voordeelkaartjes meer willen sturen want ze zitten al maanden op de koelkast geplakt en als ik ze wil gebruiken is er toch weer een tegenvaller.

Overigens heb ik het reizen met de trein ook al eens voor het woonwerk verkeer geprobeerd , en ook hier niet echt gelukt. Een aantal vertragingen van de eerste rit en na een half jaar schrappen van de eerste rit hebben mij weer in de auto gedreven. Gewoon erg jammer want ik woon vlak bij het vertrek station en het aanvullende busvervoer in Groningen is ook prima.
Dag forumgebruikers, ik heb het net even voor mezelf geprobeerd en ik kreeg geen enkele foutmelding. Is het inmiddels gelukt met het aanvragen van het Spoordeelweken bonnenboekje?

Oplossing: NS stuurt alle abonnementhouders standaard het bonnenboekje van de Spoordeelweken toe. Ook ik heb een abonnement, maar ontvang nooit iets. Wel het blad regelmatig; waarom dat niet het bonnenboekje? Jammer dat de vaste klanten op deze manier geen gebruik kunnen maken van voordeelbonnen.

Reageer