Spoordeelweken Zomer 2016

Spoordeelweken is een “inspiratie” campagne. Doel is om mensen (die normaal gesproken niet vaak of helemaal niet de trein nemen) te inspireren om de trein te nemen in de daluren. Van 23 juli t/m 28 augustus 2016 kunnen 4,5 miljoen mensen in Nederland weer profiteren van onze trein aanbiedingen en andere leuke aanbiedingen voor musea, attracties en iets lekkers.

Wanneer zijn de aanbiedingen van de Spoordeelweken geldig?
Alle reguliere aanbiedingen en treinaanbiedingen zijn geldig van 23 juli t/m 28 augustus 2016. Enkele spoordeelwinkel aanbiedingen waar trein + toegang wordt gecombineerd (Walibi, Lunch bij Meijer in Zandvoort, Madurodam en van Dobben in Amsterdam) hebben een langere geldigheid.

Waar krijg ik meer informatie over de actie?
Op www.ns.nl/spoordeelweken is meer informatie te vinden:
- Onbeperkt printen van Spoordeelwekenbonnen uit het boekje
- Kopen van Spoordeelwinkel combinatiedeals: trein +uitje
- Nabestellen van het Spoordeelwekenboekje (op=op)
- Voorwaarden Spoordeelweken en veelgestelde vragen

Waar kan ik de voorwaarden van deze actie terugvinden?
De actievoorwaarden staan op ns.nl/spoordeelweken en in het Spoordeelwekenboekje op de linker laatste pagina (deze is uitscheurbaar). De voorwaarden van de treinaanbiedingen staan ook op de treinaanbiedingen zelf.

Waarom heb ik geen Spoordeelwekenboekje ontvangen?
Het kan zijn dat je een nee-nee-sticker of nee-ja-sticker op je brievenbus hebt, dan wordt het boekje niet bezorgd. Daarnaast krijgen niet alle huishoudens zonder zo'n sticker het boekje bezorgd. Het hangt af of jouw adres binnen de postcodeselectie valt, die per campagne kan verschillen.

Hoe kan ik het Spoordeelwekenboekje ontvangen?
Mocht je het boekje niet ontvangen hebben per post, dan kun je deze vanaf 23 juli 2016 alsnog éénmalig aanvragen op ns.nl/spoordeelweken. Hierbij geldt; zolang de voorraad strekt (op=op) en maximaal 1 boekje per adres.

Wat is er veranderd in deze Spoordeelweken editie ten opzichte van de Lente editie?
De aanbiedingen in het boekje zijn nieuw, maar verder zijn de actievoorwaarden, het landkaartje en de vernieuwde treinkaartjes hetzelfde als in de Lente editie.

Welke treinaanbiedingen zijn er?
- 2x gratis een upgrade naar de 1e klas op een papieren kaartje (elk te gebruiken op één zaterdag óf één zondag) > geldig zaterdag 23 juli – zondag 28 augustus 2016
- 2 Meereisdagen Daluren op 1 papieren kaartje met chip (te gebruiken maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur én na 18.30 uur en op zaterdag en zondag de hele dag) > geldig 23 juli t/m 28 augustus 2016

Waarom is de Meereiskaart sinds de Lente editie een Meereiskaart Daluren geworden?
We willen ons met deze campagne richten op meereizen in de daluren, dus de middagspits willen we hierbij uitsluiten om onze forenzen zoveel mogelijk plaats te geven.

Hoe kan ik de Meereisdagen op de chipkaart gebruiken?
• Met de Meereiskaart kun je gratis 1 iemand meenemen in de periode 23 juli t/m 28 augustus 2016. Je moet dan zelf in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs en ouder dan 12 jaar zijn. Ook kun je zelf met iemand anders meereizen, mits deze persoon over een geldig vervoerbewijs beschikt.
• Met de Meereiskaart check je per vervoerder in en uit. Bij Connexxion is dit niet nodig, daar toon je de kaart aan controlerend personeel.
• Je mag alleen reizen in dezelfde klasse en op hetzelfde traject als de persoon met wie je meereist
• De Meereiskaart is 2 dagen te gebruiken. Gooi de kaart na de 1e keer reizen dus niet weg.
• Je mag met de Meereiskaart 1 persoon boven de 12 jaar mee laten reizen
• Vaste klantenkorting bestaat niet meer apart; alle bonnen zijn kortingen geldig voor mensen met een geldig vervoerbewijs/meereiskaart
• De Meereiskaart Daluren is geldig maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur én na 18.30 uur en op zaterdag en zondag de hele dag

Hoeveel mensen mogen er meereizen met 1 persoon met een geldig vervoerbewijs?
Per persoon mag er met de Meereiskaart 1 persoon boven de 12 jaar mee reizen wanneer je beschikt over een geldig vervoerbewijs en 12 jaar of ouder bent. Met meerdere mensen meereizen met dezelfde persoon is dus niet toegestaan.

Hoe zit het met in en uitchecken als ik ergens een tussenstop maak?
Aan het begin van een rit check je in en aan het einde check je weer uit. Als je onderweg een tussenstop maakt en langer dan 35 minuten daar blijft, moet je wel uitchecken. Als je vervolgens verder reist, dien je weer in te checken. Is de tussenstop korter dan 35 minuten, dan hoef je niet uit te checken.

Hoe kan ik de Gratis Upgrade naar de 1e klas gebruiken?
Met de Gratis Upgrade naar de 1e klas kun je op één dag in het weekend de hele dag reizen in de 1e klas in combinatie met een geldig vervoerbewijs voor de 2e klas. Gratis Upgrade naar de 1e klas is geldig in de periode zaterdag 23 juli – zondag 28 augustus 2016. De Gratis Upgrade naar de 1e klas is alleen geldig wanneer hierop met pen de datum is ingevuld van de dag waarop je reist. De Gratis Upgrade naar de 1e klas mag dus niet gebruikt worden op maandag t/m vrijdag!

Zijn de treinaanbiedingen van de Spoordeelweken te gebruiken in combinatie met elkaar?
Nee, de verschillende treinaanbiedingen van de Spoordeelweken mogen niet met elkaar gecombineerd worden. Je kunt dus geen gratis Meereiskaart combineren met een Gratis Upgrade naar de 1e klas. Je kunt per reis één treinaanbieding gebruiken, die je gratis hebt gekregen.

Mag ik twee meereiskaarten met elkaar combineren?
Nee, dat is niet toegestaan. Wanneer je met twee personen met twee meereiskaarten wil reizen, moet je meereizen met 2 personen die beiden 12 jaar of ouder zijn en beschikken over een geldig vervoerbewijs.

Zijn de treinaanbiedingen ook geldig voor 09:00 uur?
De NS-Meereiskaart Daluren is geldig maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur én na 18.30 uur en op zaterdag en zondag de hele dag. De Gratis Upgrade naar de 1e klas is alléén op een zaterdag of zondag de hele dag geldig. Je kunt in het weekend met de Gratis Upgrade naar de 1e klas dus wel vóór 9.00 uur reizen.

Is de meereiskaart ook 1e klas geldig?
Als je meereist met een persoon die beschikt over een 1e klas vervoerbewijs, mag je meereizen in de 1e klasse.

Hoeveel dagen is de meereiskaart daluren te gebruiken?
De meereiskaart daluren is 2 dagen, dus 2 x 1 dag te gebruiken.

Zijn de treinaanbiedingen te gebruiken in combinatie met de OV-chipkaart, abonnement of studentenreisproduct?
Ja, alle treinaanbiedingen zijn te gebruiken in combinatie met een OV-chipkaart, een treinabonnement of studentenreisproduct. De treinaanbiedingen zijn ook geldig in combinatie met een treinkaartje uit de automaat of een e-ticket (niet wanneer e-ticket onderdeel is van een andere aanbieding).

Zijn de treinaanbiedingen ook geldig in combinatie met vervoerbewijzen van andere acties zoals Spoordeelwinkel, Albert Heijn, Blokker, HEMA, Kruidvat e.d.?
Nee, de treinaanbiedingen zijn niet geldig in combinatie met vervoerbewijzen aangeschaft bij de Spoordeelwinkel, Albert Heijn, Blokker, HEMA, Kruidvat e.d.

Zijn de treinaanbiedingen te gebruiken in combinatie met NS-groepsretour?
Nee, zowel de Meereiskaart Daluren als de Gratis Upgrade naar de 1e klas mogen niet gebruikt worden in combinatie met NS-groepsretour.

Zijn de treinaanbiedingen te gebruiken in combinatie met Seizoensretour?
Nee, zowel de Meereiskaart Daluren als de Gratis upgrade naar de 1e klas mogen niet gebruikt worden in combinatie met Seizoensretour.

Waarom kan ik de treinaanbiedingen niet online vinden?
De treinaanbiedingen worden eenmalig en alleen verstrekt bij het Spoordeelwekenboekje, dat per post verspreid wordt.

Zijn de treinaanbiedingen te gebruiken in combinatie met een Keuzedag?
Ja, alle treinaanbiedingen zijn te gebruiken in combinatie met een Keuzedag.

Zijn de treinaanbiedingen ook geldig in de treinen van Syntus, Breng, Arriva, Veolia en Connexxion?
De treinaanbiedingen van de Spoordeelweken zijn ook geldig in treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Syntus, en Veolia. De treinaanbiedingen zijn niet geldig in Thalys.

Zijn de treinaanbiedingen van de Spoordeelweken ook geldig in ICE of Intercity direct?
Voor Intercity direct (op het traject Rotterdam-Schiphol v.v.) en ICE geldt een toeslagverplichting. De treinaanbiedingen van de Spoordeelweken zijn dus alleen geldig met een toeslag.

Zijn de treinaanbiedingen van de Spoordeelweken geldig in Intercity Berlijn en Intercity Brussel?
De treinaanbiedingen zijn alleen geldig op het binnenlandse traject van Intercity Berlijn en Intercity Brussel.

Zijn de treinaanbiedingen van de Spoordeelweken ook geldig in de Thalys?
Nee, de treinaanbiedingen zijn niet geldig in de Thalys.

Krijg ik met de treinaanbiedingen Geld terug bij Vertraging?
Nee, aangezien je de treinaanbiedingen gratis ontvangen hebt, kun je hiervoor geen Geld terug bij Vertraging ontvangen.

Ik heb een treinaanbieding niet gebruikt, kan ik daar geld voor terug krijgen?
Nee, aangezien je de treinaanbiedingen gratis ontvangen hebt, kun je de bonnen niet inwisselen voor geld.

Wordt een hond als 2e persoon toegestaan bij de Meereiskaart Daluren?
Nee, de treinaanbiedingen zijn alleen voor personen.

Wat is het verschil tussen een meereiskaart daluren en Samenreiskorting?
De meereiskaart daluren wordt verstrekt bij de Spoordeelweken campagne, wat betekent dat er gratis een dag meegereisd kan worden door iemand met een persoon die beschikt over een geldig vervoerbewijs. Verder geldt dat de persoon die meereist niet in de middagspits mag reizen. Samenreiskorting is structureel te verkrijgen bij automaat/balie en te laden op de OV-chipkaart. Hier krijgt de meereizende persoon 40% korting: maandag t/m vrijdag na 9.00 uur (je krijgt geen korting in de middagspits), in de weekenden en op feestdagen de hele dag.

Zijn er ook buitendienststellingen tijdens deze campagne?
Ja deze zijn er en daarom adviseren we altijd alle reizigers goed de reisplanner te gebruiken om hun reis te plannen. Op de achterzijde van het Spoordeelwekenboekje wordt duidelijk vermeld op welke trajecten er hinder is en wanneer.

Worden er extra treinen en bussen ingezet?
Bij het plannen van het vervangend busvervoer en de materiaal planning wordt er rekening gehouden met de campagnes die er dan lopen. Dit geldt voor spoordeelweken, maar ook voor andere campagnes zoals de retail dagkaarten.

Kan ik zomaar gebruik maken van de bonnen?
Nee, je kunt alleen gebruik maken van de aanbiedingen als je over een geldig vervoerbewijs voor de trein beschikt en dit kunt tonen.

Zijn de Spoordeelbonnen alleen geldig in combinatie met een vervoerbewijs voor de trein?
Ja, de Spoordeelbonnen zijn alleen geldig in combinatie met een vervoerbewijs voor de trein. Dit kan een kaartje uit de automaat of het e-ticket zijn, maar ook een OV-chipkaart of bijv. het Trajectvrij abonnement.

Zijn de Spoordeelbonnen geldig in combinatie met een studentenreisproduct?

Ja, de Spoordeelbonnen zijn ook geldig in combinatie met een studentenreisproduct.

Waarom staan er aan de zijkant op de bon een actiecode op sommige Spoordeelbonnen?
Deze actiecodes zijn voor de aanbieders. Hiermee kunnen ze de actie in hun systeem herkennen. Hier hoef je verder niets mee te doen.

Waar kan ik terecht met vragen over openingstijden, toegangsprijzen etc. over de aanbiedingen?
Op de website van de aanbieder vind je alle aanvullende informatie.

Kan ik mijn Museumkaart gebruiken?
Nee, de museumaanbiedingen zijn niet geldig in combinatie met de Museumkaart.

Welke 3 online specials deals gelden er in het voorjaar?
1. OV Fiets abonnement voor € 2,50 ipv € 10 eur in het eerste jaar. Dus € 7,50 korting.
2. Hotel deal: combi deal, trein + uitje, € 49
3. 2=1 Ola ijsje op het station

47 reacties

Badge +3
Waar kan ik de voorwaarden van deze actie terugvinden?
De actievoorwaarden staan op ns.nl/spoordeelweken en in het Spoordeelwekenboekje op de linker laatste pagina (deze is uitscheurbaar). De voorwaarden van de treinaanbiedingen staan ook op de treinaanbiedingen zelf.

Waarom is de informatie in dit topic niet ook terug te vinden op ns.nl/spoordeelweken? De informatie achter "Goed om te weten voor u op reis gaat" is veel minder uitgebreid.

Mocht je het boekje niet ontvangen hebben per post dan kun je dit vanaf 28 april 2016 alsnog eenmalig aanvragen op ns.nl/spoordeelweken. Hierbij geldt: zolang de voorraad strekt en maximaal 1 boekje per adres.
De voorraad is al op :(

Op achterzijde uitgebreid kader met aandacht voor de BTD’s in de betreffende periode
Ik neem aan dat BTD staat voor buitendienststelling? Dan zou ik dat woord hier gebruiken en niet de afkorting :)

- 2x Gratis Upgrade naar de 1e klas op een papieren kaartje (elk te gebruiken op één zaterdag óf één zondag) > geldig zaterdag 30 april – zondag 22 mei 2016
- 2 Meereisdagen Daluren op 1 papieren kaartje met chip (te gebruiken maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur én na 18.30 uur en op zaterdag en zondag de hele dag) > geldig 28 april t/m 25 mei 2016

Hoe zit het met de geldigheid van deze aanbiedingen op feestdagen?

De Meereiskaart Daluren is geldig maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur én na 18.30 uur en op zaterdag en zondag de hele dag
Hier betekent geldig eigenlijk: bij inchecken in de genoemde uren. Hoewel ik begrijp dat dit zo gecommuniceerd wordt, zou ik toch enige informatie verwachten over inchecken in de daluren en uitchecken in de spitsuren.

Voor Intercity direct en ICE geldt een toeslagverplichting.
Voor de volledigheid: voor Intercity direct alleen op het traject Rotterdam-Schiphol v.v.

Voor een hond die niet op schoot wordt genomen, moet een Dagkaart Hond worden gekocht. Deze dagkaart kost € 3,00.
Nee, tien cent meer.

De informatie in dit topic is een uitbreiding op de informatie die in dit topic gegeven is. Misschien in dat topic naar dit nieuwere, uitgebreidere topic verwijzen en het sluiten?
Tochjo, bedankt voor je (snelle) kritische blik. Punt 1, 4, 5 en 7 heb ik uitgezet bij de marketeers. De andere punten pas ik meteen aan in het topic. Je suggestie m.b.t. het oude topic ga ik zeker verwerken!
Tochjo, bij deze:

- We kiezen er bewust voor dit niet op de site te zetten, omdat bovenstaande Q&A eigenlijk voor intern gebruik is. Er worden hier meer details gegeven, wat voor klanten vaak dubbel en veel is. Daarom plaatsen we de meest belangrijke informatie in het boekje, op de kaartjes en dezelfde info op de landingspagina. Soms leent het forum zich ervoor meer informatie te plaatsen.
- Deze aanbiedingen zijn op feestdagen de hele dag geldig. Staat ook op de achterzijde meereiskaart.
- We hebben er bewust voor gekozen dit ('De meereiskaart is geldig...') zo te communiceren
- De aanvulling voor de ICD klopt, maar is te lang qua tekst voor bijvoorbeeld het kaartje
- De correctie op de Dagkaart Hond nemen we mee, bedankt!
Badge +3
Deze aanbiedingen zijn op feestdagen de hele dag geldig. Staat ook op de achterzijde meereiskaart.
Is ook de Gratis Upgrade naar de 1e klas op feestdagen de hele dag geldig? De eerste zin in het citaat suggereert van wel, maar de tweede zin spreekt alleen van het meereiskaartje. Ik heb de kaartjes zelf (nog) niet in bezit, dus weet niet welke tekst er op staat.
Badge +3
"Hoe zit het met in en uitchecken als ik ergens een tussenstop maak?
Aan het begin van een rit check je in en aan het einde check je weer uit. Als je onderweg een tussenstop maakt en langer dan 35 minuten daar blijft, moet je wel uitchecken. Als je vervolgens verder reist, dien je weer in te checken. Is de tussenstop korter dan 35 minuten, dan hoef je niet uit te checken. "

Dat klopt dan weer niet voor stations waar de poortjes gesloten zijn. Al verlaat je daar het station voor een minuut, dan dien je uit- en weer in te checken.
Reputatie 7
Badge +4
Deze aanbiedingen zijn op feestdagen de hele dag geldig. Staat ook op de achterzijde meereiskaart.
Is ook de Gratis Upgrade naar de 1e klas op feestdagen de hele dag geldig? De eerste zin in het citaat suggereert van wel, maar de tweede zin spreekt alleen van het meereiskaartje. Ik heb de kaartjes zelf (nog) niet in bezit, dus weet niet welke tekst er op staat.

Ik heb ze wel:

Letterlijk: -Alleen geldig op een zaterdag of een zondag.

Over feestdagen wordt niet gesproken dus voor dit kaartje is alleen de zaterdag en de zondag van toepassing.

Het zou bespottelijk zijn als feestdagen als Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag, die voor de deur staan, wel zouden gelden voor dit kaartje en niet zouden zijn vermeld.

Er zijn nogal wat vragen over geweest op het forum en ik heb bij de beantwoording ervan deze tekst ook aangehouden, dus dat de upgrades naar de eerste klas alleen gelden op zaterdag of zondag en niet op feestdagen. Sivan heeft vooral over het meereiskaartje gesproken en moet dan maar even bevestigen of de door mij gevolgde redenering met betrekking tot de upgrade naar de eerste klas, juist was of niet 😉
Op het kaartje staat alleen geldig op zaterdag en zondag, dus hij is 1e pinksterdag wel geldig. Als de feestdag valt op een andere dag, zoals 2e pinksterdag, dan niet.
[quote=Sivan NS] Van 28 april t/m 25 mei 2016 kunnen 4 miljoen mensen in Nederland weer profiteren van onze trein aanbiedingen en andere leuke aanbiedingen voor musea, attracties en iets lekkers.[/i]

Op www.ns.nl/spoordeelweken is meer informatie te vinden:
- Onbeperkt printen van Spoordeelwekenbonnen uit het boekje

- Nabestellen van het Spoordeelwekenboekje (op=op)

Ik heb de spoordeelweken enveloppe, helaas, niet ontvangen en kan deze, helaas, ook niet meer nabestellen. Ze zijn op :-)

Via ns.nl/spoordeelweken heb ik het Spoordeelwekenboekje kunnen downloaden, maar helaas moet ik constateren dat de 2x Gratis Upgrade naar de 1e klas en de 2 Meereisdagen Daluren niet daarbij zijn.

Mijn partner en ik hebben beiden een voordeeluren abonnement en hadden de gratis upgrade kaartjes en meereiskaarten willen gebruiken voor een weekendje weg. Is het mogelijk dat we een gratis couponcode ontvangen waarmee ik deze kaarten als e-tickets kan ophalen / uitprinten?
Op het kaartje staat alleen geldig op zaterdag en zondag, dus hij is 1e pinksterdag wel geldig. Als de feestdag valt op een andere dag, zoals 2e pinksterdag, dan niet.

We hebben sinds 1 januari één regeling voor feestdagen. Deze regeling geldt voor losse vervoersbewijzen, acties en abonnementen. Ook is er één pagina waar de juiste informatie staat, namelijk www.ns.nl/feestdagen. Ik zou deze pagina als leidend hanteren, omdat oudere Q&A's (ook op dit forum) verouderde informatie (kunnen) bevatten. De kleine verschillen hebben we gelijkgetrokken; zo zijn actiekaarten nu ook geldig op feestdagen (staat ook op de eenmalige ticket en het vierluik). Ook het gelijktrekken van de Samenreiskorting met Dal Voordeel is hier een voorbeeld van.

We hebben nu dus een mooi beleid, maar er zijn nog twee punten van verbetering:
- Er is een verschil tussen Voordeeluren en Daluren. We willen dit graag aanpassen, maar dat is technisch gezien niet eenvoudig. Hopelijk kunnen we per 1 jan 2017 hier weer een stap in zetten, eerder is helaas niet haalbaar.
- De Seizoensretour krijgen we technisch niet geldig op de feestdagen.

Bron

Het komt de duidelijkheid niet ten goede dat Sivan NS en Sivan NS elkaar tegenspreken. Is er nou wel of niet één regeling voor abonnementen, losse vervoerbewijzen en acties (met uitzondering van het seizoensretour) waartussen de kleine verschillen zijn gelijkgetrokken per 1 januari j.l.?
Ik heb de kaartjes aangevraagd op 28 april maar nog steeds niet ontvangen. Zou 4 werkdagen duren voordat ze afgeleverd werden. Waarom worden deze voordeelaanbiedingen niet gewoon toegezonden aan de abonnementhouders of meegestuurd met het blad Spoor wat toevallig vandaag binnenkwam.
Pe_pe, er is één regeling, maar als een bepaald vervoerbewijs alleen op bepaalde dagen geldig is (in dit geval zaterdag en zondag), dan is hij niet geldig op een feestdag die op bijvoorbeeld een woensdag valt.

Wim, vervelend dat je ze nog niet hebt gehad. Ik zou even bellen met onze Spoordeelwinkel, via 030-7515155.
Reputatie 4
Waarom worden deze voordeelaanbiedingen niet gewoon toegezonden aan de abonnementhouders of meegestuurd met het blad Spoor wat toevallig vandaag binnenkwam.
Vraag ik mij ook af. Weer niks ontvangen en geen bericht gehad.
Pe_pe, er is één regeling, maar als een bepaald vervoerbewijs alleen op bepaalde dagen geldig is (in dit geval zaterdag en zondag), dan is hij niet geldig op een feestdag die op bijvoorbeeld een woensdag valt.

Dan denk ik dat we hier te maken hebben met een forse miscommunicatie, want de vragen over geldigheid op feestdagen gaan juist allemaal over doordeweekse feestdagen. Een feestdag op een weekenddag is natuurlijk een weekenddag, daarover bestaat geen twijfel.

Uit recente antwoorden hier blijkt dat voor sommige vervoerbewijzen een doordeweekse feestdag als een weekenddag geldt (bijvoorbeeld het abonnement Weekend Vrij, de Spoordeelweken meereiskaart en de recente acties van AH en Kruidvat ("Zowel weekendproposities als weekproposities")), terwijl voor andere vervoerbewijzen een doordeweekse feestdag toch als een gewone doordeweekse dag geldt, zoals de Spoordeelweken upgrade eerste klas.

Dat is niet één regeling, dat zijn twee tegenovergestelde regelingen.

En om de verwarring compleet te maken, is de geldigheid voor Koningsdag daarvan weer afwijkend: Die geldt voor het abonnement Weekend Vrij als een weekenddag, maar voor (alle ?) actiekaartjes als een doordeweekse dag.
Hoe kan ik het Spoordeelwekenboekje ontvangen?
Mocht je het boekje niet ontvangen hebben per post, dan kun je deze vanaf 23 juli 2016 alsnog éénmalig aanvragen op ns.nl/spoordeelweken. Hierbij geldt; zolang de voorraad strekt (op=op) en maximaal 1 boekje per adres.

- 2x gratis een upgrade naar de 1e klas op een papieren kaartje (elk te gebruiken op één zaterdag óf één zondag) > geldig zaterdag 23 juli – zondag 28 augustus 2016

Hoe kan ik de Gratis Upgrade naar de 1e klas gebruiken?
Met de Gratis Upgrade naar de 1e klas kun je op één dag in het weekend de hele dag reizen in de 1e klas in combinatie met een geldig vervoerbewijs voor de 2e klas. Gratis Upgrade naar de 1e klas is geldig in de periode zaterdag 23 juli – zondag 28 augustus 2016. De Gratis Upgrade naar de 1e klas is alleen geldig wanneer hierop met pen de datum is ingevuld van de dag waarop je reist. De Gratis Upgrade naar de 1e klas mag dus niet gebruikt worden op maandag t/m vrijdag!

Sivan,

Ik wil het boekje nabestellen, maar ik krijg onderstaande foutmelding. Is er een bijkomende voorwaarde: enkel voor mensen met een Nederlands adres?

Ik heb de rest van het boekje al kunnen downloaden, maar indien mogelijk zou ik ook graag de gratis upgrade krijgen.

Ik betaal dit jaar maar 300 euro aan NS. Ik denk er aan om volgend jaar een 1ste klas abonnement te kopen, maar dan wil ik de eerste klas eerst uitproberen.

Kan de upgrade bv. doorgemaild worden? Of kan ik dit op een of ander station ophalen. Het lijkt me niet interessant om alleen voor deze actie naar Nederland te verhuizen. 🙂
Ik heb even contact gehad met de Spoordeelwinkel en zij geven aan dat het boekje niet na te bestellen is uit het buitenland. De optie om een keuze te maken uit een land staat er dus vreemd en dit heb ik bij hun aangegeven. Is het niet mogelijk voor je om het boekje te verzenden naar vrienden/familie in Nederland? Zodat je toch een keer kunt genieten van het 1e klasse reizen?
Reputatie 6
Badge +2
Ik zie dat dit een topic was over Spoordeelweken in de lente. Blijkbaar zijn de titel en data veranderd om de pagina over de zomer te laten gaan. Het is zo wel een rommeltje geworden, waarbij het bijvoorbeeld in reacties lijkt te gaan over niet bestaande feestdagen in de zomer. bijdragevandennis
Is het niet mogelijk voor je om het boekje te verzenden naar vrienden/familie in Nederland? Zodat je toch een keer kunt genieten van het 1e klasse reizen?
Brian,

Ik heb geen vrienden/familie in Nederland. Tenzij je de AH to go-medewerkers meerekent die de koffiekaart afstempelen?

Ik kom enkel naar Nederland om rond te sporen en af en toe een museum mee te pikken.

Maar ik heb dus niemand die het boekje in ontvangst kan nemen. Suggesties?

In het weekend kan ik het dan van De Koog tot Bad Nieuweschans (of Leer), Vlissingen tot Maastricht het boekje komen ophalen.
Hi Herrie,

Zonder Nederlands postadres is het aanvragen van de Spoordeelweken niet mogelijk. Ik moet je daarin helaas teleurstellen. Wellicht op Marktplaats of Facebook kijken of mensen uit die omgeving hun boekje van de hand doen en je deze dan bij die persoon zou kunnen ophalen.
Reputatie 6
Badge +2
Ik zie dat dit een topic was over Spoordeelweken in de lente. Blijkbaar zijn de titel en data veranderd om de pagina over de zomer te laten gaan. Het is zo wel een rommeltje geworden, waarbij het bijvoorbeeld in reacties lijkt te gaan over niet bestaande feestdagen in de zomer. bijdragevandennis 201607
De wijziging van de titel is nog te achterhalen. Inderdaad heb ik op https://forum.ns.nl/members/sivan-ns-12495 (na moeizaam herhaaldelijk klikken op ''Toon meer'') gevonden:

Sivan NS heeft een reactie achtergelaten 6 mei 2016, 13:37

Spoordeelweken Lente 2016

https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/spoordeelweken-lente-2016-23922?postid=146129
Hoe moet ik dit zien?

Zijn de Spoordeelbonnen alleen geldig in combinatie met een vervoerbewijs voor de trein?
Ja, de Spoordeelbonnen zijn alleen geldig in combinatie met een vervoerbewijs voor de trein. Dit kan een kaartje uit de automaat of het e-ticket zijn, maar ook een OV-chipkaart of bijv. het Trajectvrij abonnement

Gaan ze kijken op mijn ov kaart kijken of ik die zojuist in de trein heb gebruikt?
Als ik bijvoorbeeld een aanbieding zie in mijn eigen stad voor een lekker kopje koffie met gebak, wil ik daar ook graag gebruik van maken.:P
Reputatie 3
Bastiaan. Dat is een hele terechte vraag en ik ben even op onderzoek uit gegaan!

Vrijwel alle deelnemende partijen scannen je OV-chipkaart of controleren je eenmalige chipkaart/e-ticket. Als je die dag dus geen reis maakt is het niet mogelijk om gebruik te maken van die acties. Je zou het een keer kunnen proberen natuurlijk, maar de kans is aanwezig dat je de voucher niet kan gebruiken. (Voorbeeld: Voucher voor 2e gratis American Cookie). Wanneer het in de voorwaarden staat vermeld dan wordt dit ook gecontroleerd.
Dank je.
De gemiddelde winkel die aan een dergelijke actie meedoet heeft toch geen apparatuur om te scannen?
En hebben ze, indien ja, wel toestemming om mijn reishistorie in te zien?

En hoe zit het met combinatie van 1 klas upgrade van de spoordeelweken met een NSdagkaart-daluren, voor gereduceerd tarief aan te schaffen voor vaste klanten?
Bij de voorwaarden op het kaartje staat dat het niet kan icm actiekaarten van Ah, kruidvat etc te gebruiken is.
Dit is toch een gewone daluren dagkaart tegen gereduceerd NStarief en iets anders dan die dinoen van de supermarkt?
Ik denk inderdaad niet dat een gemiddelde winkel die apparatuur heeft Bastiaan. We gaan hier ook uit van een stukje vertrouwen in onze reizigers.
De dagkaart Daluren is wel degelijk een actie en kun je niet combineren met de 1ste klas upgrade van de Spoordeelwinkel.
Reputatie 1
Nog 1 weekendje en dan eindelijk weer rust in de 1e klasse. Erg irritant als je betaald hebt en geen zitplaats hebt in de 1e klasse omdat ns zo nodig vindt om van die gratis upgrade naar 1e klasse te verstrekken.
Reputatie 7
Badge +4
Wees blij dat ze nu zijn. Als de upgrades samenvallen met de weken dat de studenten geen vakantie hebben, kun je op zondagavond beter niet gaan reizen van en naar studentensteden.
Ik snap ze best en het is ook legaal maar ik zou liever acties zien met twee meereiskaartjes voor in totaal vier dagen en dat de upgrade verdwijnt. Ik vraag me af hoeveel mensen van de eerste klas gebruik gaan maken na deze acties. NS wil mogelijk daarnaast mensen kennis laten maken met de eerste klas in de hoop dat er meer spreiding plaats vindt tussen de beide comfortklassen.

Al heb ik het ook wel gehad dat een beschaafde studente bij haar vriendje op schoot ging, zodat opa, in haar ogen 😉, kon gaan zitten.

Spoordeelweken is een “inspiratie” campagne. Doel is om mensen (die normaal gesproken niet vaak of helemaal niet de trein nemen) te inspireren om de trein te nemen in de daluren.

Sivan gaf dat aan. Deze groep gaat zal overwegend in de praktijk de prijzen in de eerste klas veel te hoog vinden. Het nut, ook voor NS, is gering en de overlast is groot voor de betalende passagiers

Reageer