Spoordeelweken Zomer 2016

Toon eerste bericht

47 reacties

Reputatie 1
Thom, de prijzen in de eerste klas is inderdaad te hoog voor sommige mensen en wordt nu door de actie van NS gratis aangeboden. Wat biedt NS voor de vaste 1e klas abonnementhouders aan? volgens helemaal niets bijzonders.
Reputatie 7
Badge +4
Het is natuurlijk leuk voor de mensen en ik gun het iedereen maar het gaat wat ver als reizigers die er gewoon voor betalen daardoor niet meer kunnen zitten. Ik reis veel op zondagavond en loop daar toch tegenaan, net als vele andere reguliere reizigers. Verder heb ik alle begrip voor studenten die dat doen, zo vreemd is dat niet.

De vaste eerste klas abonnementshouders kunnen meestal rustig en wat comfortabeler reizen. Feitelijk biedt NS geen waarde voor het geld als ik kijk naar de eerste klas in nogal wat treinen. NS gaat uit van comfort, passend bij de reisafstand, die gemakshalve op tien minuten wordt gesteld. Comfort hoort te passen bij de prijs, niet bij de reisafstand.

Persoonlijk reis ik doorgaans op aangename wijze in de eerste klas, maar die is dan ook in orde in de Koploper - waar ik veel mee reis - en doorgaans ook in de Benelux ;-)

NS verlaagde de prijs van de dalabonnementen in de eerste klas en dat is ook terecht als in veel treinen feitelijk geen echte eerste klas bestaat. Eerste klas maak je niet met een rode bekleding van hetzelfde stoeltje en een 1 boven de deur. Comfort passend bij de reisafstand, wat een lariekoek.

Ik heb dan nog geluk, want ik reis met een dalvrijkaart, maar de zeventig procent meerprijs voor de reguliere reizigers in de spits is soms wel heel zuur geld.

NS schiet wat door in het binnenhalen van nieuwe klanten. Het behoort niet ten koste van de normale clientèle te gaan.
Reputatie 1
Dag Thom, Ja de koploper maak ik ook heel veel gebruik van en daar zie je wel een verschil.
Maar wanneer ik ga kijken naar een SLT, dan zie ik niet echt het verschil. Slechts de kleur en dat het wat rustiger is in de 1e klas. Extra comfort is ver te zoeken.
Net als de VIRM met de blauwe/grijze stoelen. Geen voetenbank, geen stroomaansluiting.
De reeds gerenoveerde dubbeldekker is wel extra comfort terug te vinden.

Ik stel voor dat 1e klas abonnementhouders een keertje een kijkje mogen nemen bij de renovatie van de Virm toestellen. NS, hoe vindt u van mijn voorstel?
Reputatie 7
Nieuwe virm wordt kwa interieur gelijk aan de DDZ, ook kwa verschil 1e en 2e klas.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is inderdaad een verbetering. De stoffen bekleding in de VIRM is ronduit shabby in te veel gevallen.
Reputatie 1
Thom schreef:

Dat is inderdaad een verbetering. De stoffen bekleding in de VIRM is ronduit shabby.

klopt, ik reis ook best veel met de VIRM en ik ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak het voor is gekomen dat reizigers denken dat ze 2e klas reizen. De kleur maakt echt het verschil.
Reputatie 7
Wij hebben intern al fotos doorgekregen over hoe ie er nu echt uit ziet , van het prototype dus. Omdat ze nergens nog te vinden zijn buiten de interne site, mag ik ze natuurlijk helaas niet delen.. maar ik kan jullie verzekeren, hij is nog mooier als de DDZ 😉
Reputatie 1
Slidestops schreef:

Wij hebben intern al fotos doorgekregen over hoe ie er nu echt uit ziet , van het prototype dus. Omdat ze nergens nog te vinden zijn buiten de interne site, mag ik ze natuurlijk helaas niet delen.. maar ik kan jullie verzekeren, hij is nog mooier als de DDZ ;)

Nou, ik heb net even gegoogeld en heb dit kunnen vinden...
Reputatie 7
Badge +4
Het ziet er mooi uit, ook qua kleurstelling...
Reputatie 7
Dat is de tekening en ik kan bevestigen dat het bijna 1 op 1 hetzelfde is in het echt 😉
Reputatie 1
Slidestops schreef:

Dat is de tekening en ik kan bevestigen dat het bijna 1 op 1 hetzelfde is in het echt ;)

Ziet er mooi uit hoor! hoop dat deze VIRM's ingezet gaan worden van Groningen/Leeuwarden naar Rotterdam Centraal / Den Haag Centraal.
Op Somda wordt gemeld dat de gereviseerde VIRM van 31-08 tm 02-09 te bewonderen is op spoor 1b in Rotterdam Centraal en dan dagelijks van 08:00-16:00. Ik ga vrijdagmiddag een kijkje nemen, maar ik zou eerst graag bevestiging van NS willen.
Klopt, de foto's die ik ook gezien heb, is het idd ddz en er us extra kofferruimte gemaakt waar voorheen de lift zat voor de railcatering.
Reputatie 7
@treinenspotter ja klopt
@treinspotter

Hij staat die data en tijden idd op Rotterdam Centraal op 1B en in mijn schrijven staat dat iedereen welkom is.
30 augustus wordt ie in Haarlem officieel gepresenteerd aan oa de pers.
Reputatie 6
Badge
Thom schreef:

Ik vraag me af hoeveel mensen van de eerste klas gebruik gaan maken na deze acties. NS wil mogelijk daarnaast mensen kennis laten maken met de eerste klas in de hoop dat er meer spreiding plaats vindt tussen de beide comfortklassen.

Ik denk dat er na deze actie er nog meer mensen oneigenlijk gebruik gaan maken van de 1e klas. 😉
Reputatie 1
Gewoon zulke gasten op de bon slingeren.
Dat is mooi @Loes en @Slidestops. Bedankt! Ik ga zeker een kijkje nemen.
Loes schreef:

Klopt, de foto's die ik ook gezien heb, is het idd ddz en er us extra kofferruimte gemaakt waar voorheen de lift zat voor de railcatering.

Maar als die tekening klopt, zijn die nutteloze hoedenplankjes op de benedenverdieping niet vergroot tot bagagerek.
@Pe_pe

Op de foto's ziet het er idd weer smal uit. Ik ben zelf erg benieuwd naar de extra kofferruimte waar voorheen de lift zat.
Laptops passen er wel in, blijf gewoon positief 🙂
Loes schreef:

Laptops passen er wel in, blijf gewoon positief :)

Feit is dat die hoedenplanken nauwelijks worden gebruikt omdat de meeste bagage er niet in past.

Er is wel ruimte om de bodem ten opzichte van de oude situatie zo'n 10 cm lager te maken zonder dat het bagagerek voor het raam hangt. Daarmee zou het ding wel functioneel zijn, dus het is een gemiste kans als dat bij de renovatie is vergeten.
Loes schreef:

Op de foto's ziet het er idd weer smal uit. Ik ben zelf erg benieuwd naar de extra kofferruimte waar voorheen de lift zat.

Op openbare foto's is zowel de hoedenplank als het bagagerek te zien. De eerstgenoemde is zoals ik al vreesde, de laatstgenoemde valt me qua grootte erg tegen. Hier passen net twee koffers in en dan nog niet eens van het grootste formaat.

Reageer