Spoordeelwinkel (datum verzetten ivm lockdown) | NS Community
beantwoord

Spoordeelwinkel (datum verzetten ivm lockdown)

  • 3 January 2022
  • 16 reacties
  • 309 Bekeken

Laat ik beginnen met de beste wensen voor het jaar 2022, dat ik en mijn vrouw fan zijn van de Spoordeelwinkel en dat we er met enige regelmaat gebruik van maken.

 

Vanochtend (3 januari 2022) via de NS-chat onderstaande meegedeeld maar na 33 minuten (12:26 – 12:59) afgebroken omdat er niemand reageerde. Er kwam ook geen bericht in beeld dat er geen medewerker beschikbaar was, bizar. Circa één week geleden heb ik onderstaande ook al telefonisch besproken met een medewerker van de NS maar dat was niet zo’n gezellig gesprek omdat ik een aantal kritische vragen op de beste man afvuurde en hij alleen maar z’n formele antwoord van papier af las. Er was nul inlevingsvermogen terwijl hij in het begin van het gesprek de indruk wekte misschien wel iets voor ons te kunnen betekenen, dat bleek na een minuut of 8 niet zo te zijn. Wees meteen eerlijk en geef geen hoop.

 

Samen met mijn vrouw heb ik al even geleden in de Spoordeelwinkel 2 overnachtingen naar Eindhoven geboekt, met het idee om verschillende musea te bezichtigen, lekker te lunchen en een biertje te drinken in een horecagelegenheid en daarna in het zwembad van het hotel (Holiday Inn) te relaxen. Door de corona lockdown gaat dat allemaal niet lukken. Jullie adverteren in de Spoordeelwinkel overigens nog steeds met al deze geweldige zaken terwijl het meeste niet mogelijk is. Één overnachting Eindhoven had ik oké gevonden maar ik vind het belachelijk dat je bij twee overnachtingen of meer de data niet kunt verschuiven. Ik krijg toch een beetje het gevoel alsof ik meer dan 200 euro door het riool heen spoel. Waarom werkt de NS niet mee aan een andere datum om een bezoek aan Eindhoven aangenaam te maken?

 

Ik was, tijdens het telefoongesprek met de medewerker van NS en de éénzijdige chatsessie, en ben nog steeds op de hoogte van: ‘Op vakantie gaan of een weekendje weg is nog steeds toegestaan. Ook zijn hotels nog steeds geopend. Op dit moment is het daarom helaas niet mogelijk om je hotelovernachting te wijzigen. Je kunt je hotelovernachting wel annuleren, daarvoor gelden onze gangbare voorwaarden. Voor annuleren brengt NS annuleringskosten in rekening. Als je de boeking voor de aankomstdatum annuleert, ontvang je €17,50 per boeking retour.’

 

€17,50 x 2 = €35,- terugkrijgen op een bedrag van €220,-, dat is bar weinig. Ik wil helemaal geen geld terug. Ik wil Eindhoven verkennen zoals ik me dat voor ogen had of in een beetje aangepaste vorm maar niet zoals nu. Waarom werkt de NS niet mee aan een andere datum om een bezoek aan Eindhoven aangenaam te maken?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 4 January 2022, 10:47

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Niwde en welkom op de NS Community! En uiteraard ook de beste wensen voor jullie gewenst!

Ik kan heel goed begrijpen dat het frustrerend is dat de contacten met onze Spoordeelwinkel zo is verlopen, zeker als het over je geboekte uitje gaat. En uiteraard ook ontzettend balen dat door Corona het geplande uitje in de soep loopt. Ik heb even navraag voor je moeten doen bij onze Spoordeelwinkel en dat zijn helaas wel de gestelde voorwaarden van de aangeboden uitjes. Op vakantie gaan of een weekendje weg is nog steeds toegestaan. Ook zijn hotels nog steeds geopend. Op dit moment is het daarom helaas niet mogelijk om je hotelovernachting te wijzigen. Daarbij is de kanttekening dat klanten hebben geboekt in de Coronatijd en het dicht zijn van winkels en horeca een mogelijk bijkomend risico is. Hoe zonde het ook van het geld is, kunnen we daarin (naast het annuleren en een restitutie van € 17,50 per boeking) helaas niets meer betekenen. Dit is ook nog terug te vinden op de website.

Hoi Lorena,

 

Je hebt het allemaal netjes verwoord, hoe de vork in de steel zit maar dat wist ik al. Wat is de achterliggende rede van het niet kunnen verzetten naar andere data?

 

Ik heb nergens zien staan dat de NS mensen wijst (pop-up) op bijvoorbeeld: 'Bij een bezoek aan Eindhoven, tijdens een lockdown, zijn dit en dit de te bezoeken dingen. We mogen het nu allemaal zelf uitzoeken, service tot aan de voordeur. Verkocht is verkocht en succes ermee, zo komt het over. De NS adverteert nog steeds alsof er niets aan de hand is en het circus draait als anders, dat klopt toch ook niet? Heb je voor mij concrete en leuke tips om vandaag, morgen en overmorgen in Eindhoven te doen? Het is een stukje gezamenlijke verantwoordelijkheid, dus ook die van de NS.

 

Je schrijft: 'Daarbij is de kanttekening dat klanten hebben geboekt in de Coronatijd en het dicht zijn van winkels en horeca een mogelijk bijkomend risico is.' Dat klopt helemaal, zoals het hele leven één groot spel van risico's en verantwoordelijkheden is.

 

Ik ben benieuwd naar je tips.

 

Fijne dag.

 

Groeten Edwin

Reputatie 7
Badge +3

Spoordeeluitjes kunnen na verzilveren niet meer gewijzigd of geannuleerd worden. Met die voorwaarden ben je akkoord gegaan. Goedkoop is in jouw geval duurkoop. In het vervolg kun je beter voor je iets boekt naar de voorwaarden kijken. Ook een reis/annuleringsverzekering zal niets uitkeren. Immers de treinen rijden en het hotel is open. Dat is waar je voor betaald hebt. Niet voor musea en/of horeca bezoeken. Je hebt zelf het risico genomen om dit in coronatijd te boeken. 

Voor tips in/om Eindhoven gebruik google. Zoek o.a. op wandelingen.

 

Reputatie 6
Badge +2

Ik wil uiteraard wel met je meedenken, maar ik kan helaas niet afwijken van de gestelde voorwaarden. Ik heb een beetje research gedaan en ben op een mooie website gevonden voor dingen die te doen zijn in Eindhoven en zogezegd Coronaproof. Ik hoop dat je hier iets leuks tussen kan vinden!

Dag Super user,

 

Omgaan met voorwaarden kun je als de beste, dat moet gezegd worden, en ook de bal bij de klant neerleggen. Minder dan een 10 kan ik je er niet voor geven. Formeel gezien heb je natuurlijk 100 procent gelijk, vast complimenten daarvoor. Het leven draait echter niet alleen om gelijk hebben en krijgen.

 

Ingaan op mijn gestelde vragen vind je duidelijk lastig en dat is het ook. Mijn vragen gaan namelijk buiten de voorwaarden en gebaande paden, kan heel leerzaam zijn om er toch iets mee te doen. Het had je gesierd als je dat enigszins had geprobeerd.

 

Erg jammer om zo weggezet te worden en onbegrijpelijk slecht ook. Ik vind het niet kunnen dat er zo met mij als klant wordt omgegaan, alleen het eigen verhaal brengen en de vragen van de klant negeren.

 

Ik vind dat je jezelf belachelijk maakt met: 'Voor tips in/om Eindhoven gebruik google. Zoek o.a. op wandelingen.' Dat was nog niet in mij opgekomen! Ik heb/had 'tips in/om Eindhoven' geraadpleegd maar die komen ook niet veel verder dan wandelen en fietsen.

 

Ik wens je een fijne dag en hoop in Eindhoven minder doodlopende wegen tegen te komen.

 

Groeten Edwin

Ik wil uiteraard wel met je meedenken, maar ik kan helaas niet afwijken van de gestelde voorwaarden. Ik heb een beetje research gedaan en ben op een mooie website gevonden voor dingen die te doen zijn in Eindhoven en zogezegd Coronaproof. Ik hoop dat je hier iets leuks tussen kan vinden!

Hoi Lorena NS ... dankjewel dat je de moeite hebt genomen om wat research te doen ... ik heb de website bekeken en helaas staan er niet écht dingen op waarvan mijn hart sneller gaat kloppen ... ik ben bijna in Eindhoven en ga ervan genieten ... groeten Edwin.

Reputatie 7
Badge +3

Dag Super user,

 

Omgaan met voorwaarden kun je als de beste, dat moet gezegd worden, en ook de bal bij de klant neerleggen. Minder dan een 10 kan ik je er niet voor geven. Formeel gezien heb je natuurlijk 100 procent gelijk, vast complimenten daarvoor. Het leven draait echter niet alleen om gelijk hebben en krijgen.

 

Ingaan op mijn gestelde vragen vind je duidelijk lastig en dat is het ook. Mijn vragen gaan namelijk buiten de voorwaarden en gebaande paden, kan heel leerzaam zijn om er toch iets mee te doen. Het had je gesierd als je dat enigszins had geprobeerd.

 

Erg jammer om zo weggezet te worden en onbegrijpelijk slecht ook. Ik vind het niet kunnen dat er zo met mij als klant wordt omgegaan, alleen het eigen verhaal brengen en de vragen van de klant negeren.

 

Ik vind dat je jezelf belachelijk maakt met: 'Voor tips in/om Eindhoven gebruik google. Zoek o.a. op wandelingen.' Dat was nog niet in mij opgekomen! Ik heb/had 'tips in/om Eindhoven' geraadpleegd maar die komen ook niet veel verder dan wandelen en fietsen.

 

Ik wens je een fijne dag en hoop in Eindhoven minder doodlopende wegen tegen te komen.

 

Groeten Edwin

Ik ben een NS reiziger en geen NS medewerker.

Jij vraagt in feite om de voorwaarden waaronder jij hebt besteld voor jou niet te hanteren, omdat je nu geen gebruik wil maken van hetgeen jij gekocht hebt. Jij zegt dat het leven niet draait om gelijk hebben en krijgen, maar wil wel dat wat jij wilt, ondanks dat de voorwaarden dat niet toelaten gehonoreerd wordt.

Jij vraagt om tips, die geef ik je. Blijkbaar verwachtte jij dat ik uitgebreid voor jou ga uitzoeken wat je nog wat wel kunt doen tijdens jouw verblijf in Eindhoven, zonder dat ik jou ken en/of weet wat jouw interesses zijn. Door jouw reactie op mij en op @Lorena NS weet ik nu waar jouw interesse niet naar uit gaat behalve horeca en musea. Er zijn steden waarbij wandelen gecombineerd wordt met afhaalhoreca. Ik ga dat niet voor jou uitzoeken of Eindhoven ook zoiets heeft. Door jouw reactie op mij heb ik daar geen zin in, ondanks dat ik waarschijnlijk vaker in Eindhoven ben geweest dan jij.

Veel plezier.

Reputatie 7
Badge

Het is zo als het is. Maak er het beste van. En boek voortaan niet meer bij aanbieders die dergelijke voorwaarden hanteren. 

Reputatie 7

Spoordeeluitjes kunnen na verzilveren niet meer gewijzigd of geannuleerd worden. Met die voorwaarden ben je akkoord gegaan. Goedkoop is in jouw geval duurkoop. In het vervolg kun je beter voor je iets boekt naar de voorwaarden kijken. Ook een reis/annuleringsverzekering zal niets uitkeren. Immers de treinen rijden en het hotel is open. Dat is waar je voor betaald hebt. Niet voor musea en/of horeca bezoeken. Je hebt zelf het risico genomen om dit in coronatijd te boeken. 

Voor tips in/om Eindhoven gebruik google. Zoek o.a. op wandelingen.

 

O jee !

Badge +3

Er zijn hierover ook andere topics, en die € 17,50 lijkt een ‘standaardbedrag’ te zijn voor de bij een Spoordeelwinkel uitje behorende treintickets.

Een hotelovernachting zou je zelf kunnen annuleren (bij Holiday Inn), maar grote kans dat die je weer naar NS verwijzen omdat het via hen geboekt is. Dat NS (Spoordeelwinkel) daar niet aan mee wil werken vind ik vreemd, maar zal wel ergens in de voorwaarden staan. Uiteraard mogen er kosten berekend worden, maar dat moet dan wel proportioneel zijn (administratiekosten).

Voorbeeld: ikzelf had voor eind november een overnacting in Rotterdam geboekt via hotels.nl, boekingskosten € 9,90. Die was ik uiteraard kwijt toen het concert waar we naar toe zouden gaan afgeblazen werd. Annuleren bij het hotel kon niet (ook al had ik aan het hotel nog niets betaald), maar na een mailtje aan hotels.nl was het zo geregeld.

Wellicht zou het beter zijn als NS/Spoordeelwinkel ook zoiets hanteert (en je het hotel dus ter plekke afrekent). Een voucher voor een latere datum zou natuurlijk ook nog kunnen, met dan bijv. een uitzondering voor het hoogseizoen, al weet ik (woonde er tegenover en ging er regelmatig eten of voor een drankje) dat de Holiday Inn in Eindhoven met name door zakenlieden en gasten/tijdelijke werknemers van ASML, (voorheen) Philips en andere tech-bedrijven gebruikt wordt, en je dus in vakantieperiodes erg welkom bent.

Hoe dan ook, ik zou volhouden om in ieder geval iets geregeld te krijgen want € 200 kwijt is natuurlijk van de zotte.

Het ging mij o.a. om de logica die er voor mijn gevoel niet is en een klantvriendelijke houding evenmin, alhoewel 'Lorena NS' wel iets daarvan heeft laten zien. Verder is logica voor mij iets anders dan het logisch beredeneren van en naar de voorwaarden. Ik zit inmiddels in Eindhoven (met vanaf de 7e verdieping een mooi uitzicht), heb me erbij neergelegd en maak er wat van. Ergens zag ik dat mijn punt in de NS community is 'opgelost', geen idee welke lolbroek dat heeft verzonnen maar ik niet. Ik zou graag van die persoon willen weten wat er precies opgelost is want ik weet het niet? Voor mij is er namelijk niets opgelost. 'Opgelost' is in dit geval een éénzijdige beslissing van iemand geweest, is dit terug te draaien?

‘Opgelost’ is een arbitraire term die word gegeven als een ‘beste antwoord’ wordt gemarkeerd in het topic.

Reputatie 7
Badge +3

Wat mij verbaast is dat 1 dag voor vertrek er contact opgenomen wordt met de klantenservice om uitje ivm lockdown te verplaatsen. Die lockdown, waarbij horeca/musea gesloten zijn is er inmiddels al ruim 2 weken. Gelukkig is tot nu toe het weer minder slecht dan voorspelling en kan er vanavond genoten worden van een wandeling door verlicht Eindhoven.

 

Badge +3

‘Opgelost’ is een arbitraire term die word gegeven als een ‘beste antwoord’ wordt gemarkeerd in het topic.

De vraag is wie het antwoord (van de topicstarter zelf) als ‘beste antwoord’ gemarkeerd heeft. Zoals het er nu staat vind ik het vreemd… :rolling_eyes: Eventueel (verzoek aan moderator) even onmarkeren?

Sowieso geen moderator. We markeren tot gisteren, 12:00 uur ‘s middags de topics. Ik heb de markering verwijderd.

Wat mij verbaast is dat 1 dag voor vertrek er contact opgenomen wordt met de klantenservice om uitje ivm lockdown te verplaatsen. Die lockdown, waarbij horeca/musea gesloten zijn is er inmiddels al ruim 2 weken. Gelukkig is tot nu toe het weer minder slecht dan voorspelling en kan er vanavond genoten worden van een wandeling door verlicht Eindhoven.

 

Als je mijn eerste bericht goed had gelezen dan zie je dat ik eerder ook al contact heb gehad met de NS en niet alleen gisteren. Ik denk dat onze denkbeelden iets te ver uit elkaar liggen en dat we beter met onze digitale conversatie kunnen stoppen, allebei worden we er niet blij van en dat is zonde van onze energie. Dank voor je foto. Ik heb vanuit mijn hotelkamer zicht op zo'n lichtobject.

Reageer