Spoordeelwinkel: geldigheid nog niet uitgeprinte treintickets

  • 31 August 2016
  • 52 reacties
  • 1590 Bekeken

Ik heb 2 weken geleden zo´n hotel-uitje voor 2 personen geboekt. Mijn partner werd ziek. Ik ben wél gegaan. We hebben haar treintickets niet afgedrukt of gebruikt. We kunnen ze ook nog steeds benutten. Maar ik vind nergens iets over beperkte geldigheid. Is er een verloopdatum en waar staat dat?

This topic has been closed for comments

52 reacties

Ik vind het knap hoe de NS het voor elkaar krijgt als ze zelf vergeten de voorwaarden goed te definiëren, toch een klant die een beroep hierop doet afdoen onder de noemer coulance.
Er is geen sprake van coulance, er is sprake van recht hebben op.

TS legt een omissie in de voorwaarden bloot en constateerd dat de toegepaste voorwaarden in haar geval niet overeenkomen met haar gebruik. Terwijl haar gebruik niet in conflict is met de gecommuniceerde voorwaarden.

De enige juiste reactie zou zijn geweest:
Beste TS,
Dank voor het vinden van de omissie in onze voorwaarden en vervelend dat u hierdoor mogelijk bij het gebruik van uw ticket er tegenaanloopt dat er een geldigheid gecontroleerd wordt die niet in de voorwaarden staat.
We zullen uw ticket omruilen voor een dagretour zonder beperkte geldigheid.
Dag Miriam, u bent -geloof ik- de 8e NS-er die ik aan de lijn heb. Wat moet ik toch met zo´n gratuite spijtbetuiging. Zegt u eens eerlijk: heeft u dit hele draadje doorgelezen? En waarom gaat u niet in op mijn reactie dat "Gemarkeerd als antwoord: Anne NS op 19 september 2016, 15:27" echt flauwekul is. En hoe weet het computersysteem straks wie ik ben, voor wie u deze ene keer een uitzondering maakt.....? Geeft u eens antwoord!
Reputatie 7
Badge +3
Ik begin me wel een beetje zorgen te maken over de kwaliteit van de dienstverlening van NS als er allerlei specialistische teams zijn bij de Klantenservice om schadeclaims en klachten te behandelen. Zijn er werkelijk zoveel claims en klachten? Of is de Klantenservice gewoon te weinig op sterkte in relatie tot het aantal dagelijks gemaakte reizen?
Hoi Henricus09, welkom op het NS Serviceforum! Heb je de couponcodes aangeschaft via weekendjeweg.nl? Wanneer dat het geval is en je de couponcodes van je partner nog niet hebt verzilverd, dus op naam en datum gezet, dan kun je ze nog verzilveren tot en met 31 december 2016. Hopelijk kunnen jullie er dan nog gebruik van maken, dat is maakt het feit dat ze niet mee kon naar het hotel misschien nog een beetje goed 🙂
Hoi Henricus09, welkom op het NS Serviceforum! Heb je de couponcodes aangeschaft via weekendjeweg.nl? Wanneer dat het geval is en je de couponcodes van je partner nog niet hebt verzilverd, dus op naam en datum gezet, dan kun je ze nog verzilveren tot en met 31 december 2016. Hopelijk kunnen jullie er dan nog gebruik van maken, dat is maakt het feit dat ze niet mee kon naar het hotel misschien nog een beetje goed :)

Dank je Annewil, maar dat van die 31 december 2016: waar staat dat? Ik heb me suf gezocht.
Dat staat nergens inderdaad. Ik heb even voor je naar de klantenservice van weekendjeweg.nl gebeld en het gevraagd 😉. Een andere optie was om jou de code te vragen in een privébericht en in ons systeem te kijken hoelang de code geldig is. Maar dit leek me efficiënter.
Dat is mooi: dus geen einddatum. Ik kan ze dus in mei 2017 nog gebruiken, als ik van mijn overwinteren in Spanje terug kom.
Prima! Hartelijk dank.
Je begrijp me niet goed Henricus09, de einddatum staat nergens vermeldt echter er is wel een einddatum: 31 december 2016. Ik heb gebeld voor de geldigheid voor ik mijn eerste antwoord schreef. In mei 2017 zullen de codes niet meer geldig zijn.
Beste Annewil,
maakt u het nu niet érg bont? "de einddatum staat nergens vermeldt echter er is wel een einddatum........" Ik vrees dat ik niet de enige ben die dát niet zal begrijpen. Als er nergens in de voorwaarden een einddatum staat vermeld, dan IS er toch geen einddatum...?
Het zijn couponcodes aangemaakt om te gebruiken in combinatie met een hotelovernachting en aan die specifieke couponcodes zit een "houdbaarheidsdatum" en die datum is 31 december 2016. Iets anders kan ik er ook niet van maken Henricus09. De codes zijn geldig tot en met 31 december 2016.
Een aangeschafte waardebon, in welke vorm dan ook, waar wel een uitgiftedatum op staat, maar geen vervaldatum, is wettelijk minimaal 5 jaar geldig vanaf de uitgiftedatum. Staat er ook geen uitgiftedatum op, dan vervalt de waardebon nooit.
Het zijn couponcodes aangemaakt om te gebruiken in combinatie met een hotelovernachting en aan die specifieke couponcodes zit een "houdbaarheidsdatum" en die datum is 31 december 2016. Iets anders kan ik er ook niet van maken Henricus09. De codes zijn geldig tot en met 31 december 2016.

Beste Annewil:
Waar staat dat nu weer, dat van die houdbaarheidsdatum? Ik twijfel niet aan uw goede bedoelingen, en wat u er wel of niet van kan maken, maar het gaat om een overeenkomst!
En wat u over die houdbaarheidsdatum schrijft klopt ook feitelijk niet. Stel, als ik nú boek voor overnachting op 31 dec in Hotel Apollo (hetgeen kan), kan ik dan 1 januari niet meer terug...? Wat zegt u dan? Sorry! De codes zijn geldig tot 31 december....?
Komt u alstublieft niet meer met verzin-argumenten die niet tot de voorwaarden te herleiden zijn. Ik wil van de NS hier de garantie dat ik ook komend jaar van de coupons gebruik kan maken. En als dat computer-technisch niet zou kunnen, dan kijk ik uit naar een andere oplossing. Ik vraag niet meer, dan dat de NS de overeenkomst nakomt.
Goedemorgen Henricus. Ik heb jouw vragen doorgezet naar de collega's die over de Spoordeelwinkel gaan. Ik kom bij je terug.
Weet u mevrouw Sivan dat de Spoordeelwinkel straks de 4e instantie is waar ik mee te maken krijg? De telefonische hulpdienst wist het niet, mw Annewil weet het niet, U weet het niet, en het loopt nu via Spoordeelwinkel, waar ik zelfs niets mee te maken heb, want ik heb een overeenkomst met NS Reizigers BV! Kastje / muur? Ik ben hier ondertussen meer dan 2 uur mee kwijt! Het gaat om een paar tientjes...!

U kunt het ook op een klantvriendelijke manier oplossen:
"Geachte Henricus, er is iets héél onduidelijk. Wij kunnen niet van u verlangen dat u tekortkomingen en onduidelijkheden in onze voorwaarden opspoort en dat u onze argumenten steeds maar weer moet ontkrachten. Wij zorgen er voor dat u komend jaar over vergelijkbare vervoersbewijzen kunt beschikken. De onduidelijkheid lossen wij intern op. Niet via u! Wij danken u voor uw medewerking."
Vervelend dat je zo van het kastje naar de muur bent gestuurd, Henricus. Dat is zeker niet waarnaar wij streven. Ik hoop het dan ook straks gewoon voor je duidelijk te kunnen maken. En ik zal je signaal intern doorgeven.
Al 4(!) dagen geen antwoord meer, na eerder 4(!) mensen gesproken te hebben! En het gaat enkel om een vraag van het kaliber: ´waar staat dat, wat jullie beweren? En dan hoor je gewoon niks meer....... Het gaat maar om een paar tientjes, maar nu vooral over de ergernis over zulke behandeling.... U had het ook klantvriendelijk kunnen oplossen. Zie eerder. Maar niks....
Inmiddels ZES dagen verder zonder oplossing. En wat schreef de NS ook al weer?

- De einddatum staat nergens vermeldt echter er is wel een einddatum....... Watte?
- Aan die specifieke couponcodes zit een "houdbaarheidsdatum".
En waar staat dat? Geen antwoord...

Foei, NS, hoe gaan jullie met je klanten om!
Hoi Henricus. Helaas heb ik nog geen terugkoppeling gehad. Ik heb een reminder gestuurd.
Mijn collega laat in de voorwaarden aanpassen dat het treinticket alleen te gebruiken is op dezelfde dag als de voucher van het uitje.

Alle coupons kunnen worden verzilverd t/m 31 december 2016.

Omdat door ziekte de treinticket niet kon worden gebruikt mag je de treinkaarten een andere keer gebruiken. Dit is normaal dus niet het geval.
U SCHRIJFT:
Mijn collega laat in de voorwaarden aanpassen dat het treinticket alleen te gebruiken is op dezelfde dag als de voucher van het uitje.
Ik mis het bedankje/gratis jaarkaart/ gratis dagkaart voor het feit dat ik - met de nodige uren werk- aan het licht heb gebracht dat de NS voorwaarden dus niet klopten. Verder heb ik natuurlijk met die nieuwe voorwaarden niets te schaften! Wat telt zijn de voorwaarden toen ik mijn voucher kocht.

U SCHRIJFT: Alle coupons kunnen worden verzilverd t/m 31 december 2016.
Ik herhaal voor de zoveelste keer mijn vraag: Waar staat in de voorwaarden? Ik heb nu inmiddels 4 NS mensen "aan de lijn gehad" die dit antwoord schuldig blijven. Als NS klant moet je je door een lijst van voorwaarden ploegen, maar het lukt NS niet om een betrekkelijk eenvoudige vraag te beantwoorden.....

U SCHRIJFT: Omdat door ziekte de treinticket niet kon worden gebruikt mag je de treinkaarten een andere keer gebruiken. Dit is normaal dus niet het geval.
Dat is ineens al helemáááal nieuw! Waar staat in de voorwaarden????? Of verzint u dat nu ter plekke?

Ik wil u nu vragen om deze kwestie verder door uw superieur te laten afhandelen. Ik ben echt heel boos over hoe dit gaat. U heeft niet eens de moeite genomen om even te kijken naar wat de vraag ook alweer was.....
Mw Sivan, wilt u mij even bevestigen dat uw afdelingshoofd dit nu verder gaat afhandelen. Kunt u hem/haar even vragen wanneer ik een oplossing tegemoet kan zien? Dank.
Goedemorgen Henricus. Ik heb je reactie doorgezet naar mijn collega. Ik wacht nog op een terugkoppeling.
Laat het duidelijk zijn: Ik heb om uw superieur, uw afdelingshoofd gevraagd. Ik heb NIET om een collega -het zovééélste kastje/muur- gevraagd.
Reputatie 7
Aangezien een 'superieur' voor hetzelfde bedrijf werkt, lijkt me dat ook een collega.
Maar een collega hoeft toch nog superieur te zijn....? Noemt u uw directeur ook ´´mijn collega´? En als iemand u naar uw directeur vraagt, zegt u dan: ik zal mijn collega even roepen...?
Inmiddels 21(!) reacties, en het het had met 1 telefoontje oplost moeten zijn. de NS mag zich echt achter de oren krabben over haar informatievoorziening.....