beantwoord

Stop met het aanbieden van korting op het Dolfinarium!!

• 15 September 2021
  • 1 reactie
  • 91 Bekeken

Beste NS,

Hierbij moedig ik NS graag aan om GEEN kortingskaarten meer te verkopen voor het Dolfinarium. Het aanbieden van kaarten of korting draagt bij aan het lijden van dolfijnen. NS presenteert een dagje Dolfinarium als ‘leuk uitje’, maar voor de dolfijnen is een leven in gevangenschap allesbehalve leuk. Het zijn sociale en intelligente zeezoogdieren die in het wild grote afstanden afleggen en hechte groepen vormen. In de oceaan hebben de dieren de vrijheid om te duiken, spelen en jagen - in het kort: om dolfijn te zijn.

Een schril contrast met dolfijnen in gevangenschap, die eindeloos rondjes zwemmen in betonnen bassins of kunstmatige meertjes (Ter vergelijking: stel jezelf voor dat je je leven lang in een badkuip door moet brengen). En op gezette tijden kunstjes moeten doen, in ruil voor dode vis. Dat is geen bestaan voor wilde dieren. Onlangs maakte het Dolfinarium bekend een aantal dolfijnen in de uitverkoop te doen naar China, om daar de rest van hun leven voor dieronwaardig entertainment te worden gebruikt. Een bevestiging dat het welzijn van de dieren niet voorop staat. Ook gaat het fokken met deze dieren door. Dit veroordeelt elke nieuw geboren dolfijn tot een leven in gevangenschap. Door kaarten voor dolfinaria te verkopen, draagt NS hieraan bij.
Als klant van NS en dierenvriend moedig ik u daarom aan om het juiste te doen voor dolfijnen: staak de kaartverkoop en kortingsstunt voor het Dolfinarium!

Iedere keer dat een kaartje voor het Dolfinarium wordt verkocht, wordt er bijgedragen aan dolfijnenleed. Vermaak met dolfijnen wordt steeds minder populair en sommige landen zijn zelfs al gestopt met het houden van dolfijnen voor entertainment. Ook besloot Corendon al eerder om geen dolfijnenattracties meer aan te bieden en raadt reiskoepel ANVR dolfijnenattracties inmiddels af.

In bijna alle landen in de EU is het fokken van dolfijnen en houden van dolfinaria al verboden. Waarom zouden jullie nog meedoen met dit soort entertainment wat totaal niet meer van deze tijd is?
Ik (en vele anderen met mij) ga hierdoor wel sterk twijfelen aan het reizen met een organisatie die het openlijk kijken naar dierenleed sponsort. Stop met het promoten van dierenleed!

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,

Chantal Klijsen
icon

Beste antwoord door Mark NS 15 September 2021, 18:09

Hoi Chantal, welkom op de NS Community. 

Ik heb je verzoek doorgegeven aan de Spoordeelwinkel. 

Bekijk origineel

1 reactie

Hoi Chantal, welkom op de NS Community. 

Ik heb je verzoek doorgegeven aan de Spoordeelwinkel. 

Reageer