beantwoord

Superdaldagkaart geldigheid feestdagen en vervoerders

• 23 december 2018
  • 4 reacties
  • 131 Bekeken

Reputatie 1
Vraag 1: geldigheid tijdens feestdagen (zoals Kerstdagen)
Op vraag 1: geldigheid heb ik zelf het antwoord gelezen in soortgelijke topics (waarschijnlijk gaat het om dezelfde superdaldagkaart).
Het klopt dus dat tijdens de feestdagen zoals Kerstdagen (25+26 dec.) en Nieuwjaarsdag (1 januari) de superdaldagkaart is te gebruiken, en dat dit pas vanaf 11:00 kan.

Vraag 2: Prijs
Ik lees dat de prijs € 16,- is maar in de mail gaat het om € 12,-. Ik neem aan dat er een kortingscode (2 codes staan in de mail) ingevuld moet worden hiervoor om dus € 4,- korting te krijgen. Klopt dit?

Vraag 3: Vervoerders
Is de superdaldagkaart alleen geldig bij NS of mag deze ook gebruikt worden bij andere vervoerders.
Ik kan mijn reis maken met o.a. Connexxion of Arriva maar ook de reis volledig maken met NS.

Ik ben van plan te reizen van Dieren (tussen Arnhem en Zutphen) naar Amersfoort.

Diverse opties
Via Zutphen en Apeldoorn 2 opties:
Vertrek :23/53 uit Dieren met intercity
  1. Tussen Zutphen en Apeldoorn reizen met Arriva.
  2. Omreizen via Deventer met NS.
Via Arnhem en Ede-Wageningen
Vertrek :09/:39 uit Dieren met intercity of om :19 met sprinter.
  1. Tussen Ede-Wageningen en Amersfoort reizen met Connexxion.
  2. Omreizen via Utrecht Centraal. (waarschijnlijk mogelijk omdat het gaat om een Superdaldagkaart en de prijs (met of zonder omreizen) ongeacht eindbestemming hetzelfde blijft.
Optie reizen via Utrecht Centraal staat niet in mijn NS reisplanner app, waarschijnlijk is de reistijd dan ook langer dan een reis maken tijdens de andere 3 opties.

Vraag 4 (Toelichting: Beginstation en eindbestemming invullen.
Ik lees dat ik het vertrekstation en eindbestemming moet invullen. Lees dit als toelichting en extra informatie op overige vragen.
icon

Beste antwoord door Thom 23 december 2018, 11:28

1, 2 en 3: Het antwoord is ja.

U moet inderdaad begin- en eindstation invullen. Als de reisplanner een route aangeeft, moet u zich daar aan houden. Geeft de reisplanner op die dag andere mogelijkheden aan, dan is dat ook toegestaan.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
1, 2 en 3: Het antwoord is ja.

U moet inderdaad begin- en eindstation invullen. Als de reisplanner een route aangeeft, moet u zich daar aan houden. Geeft de reisplanner op die dag andere mogelijkheden aan, dan is dat ook toegestaan.
Reputatie 1
Vraag 3 in het kort om deze vraag voor de lezers duidelijker te maken.

Is de superdaldagkaart alleen geldig bij NS of mag deze ook gebruikt worden bij andere vervoerders?
Ik kan mijn reis maken met o.a. Connexxion of Arriva maar ook de reis volledig maken met NS.

Beginstation: Dieren, eindbestemming Amersfoort.

Voorbeelden:
-Arriva tussen Zutphen en Apeldoorn. (bij een reis via Zutphen)
-Connexxion tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. (bij een reis via Arnhem en Ede-Wageningen)

-Volledige NS reis zonder gebruik te maken van andere (regionale) vervoerders. Bij voorkeur via Deventer (reis via Zutphen), maar ik heb voor jullie ook omreizen via Utrecht Centraal als optie ook erbij geschreven (reis via Arnhem).

Ik neem aan dat Thom zijn antwoord hierop heeft gebaseerd en de vraag duidelijk genoeg was. Dank hiervoor.
Reputatie 7
Badge +4
Ik gaf een algemene werkwijze aan om de oplossing te vinden, maar beide routes zijn ook volgens de reisplanner toegestaan. Het mag dus. Dit even als volledige geruststelling.
Reputatie 1
Dit betekend dus dat reizen met een andere vervoerder mag, op voorwaarde dat de NS reisplanner dit aangeeft.

Ik heb als opties namelijk reizen via Deventer of Ede-Wageningen.

De optie reis met Arriva Zutphen - Apeldoorn zie ik momenteel er niet in staan, waarschijnlijk omdat ik voor de reis Dieren - Zutphen en Apeldoorn -Amersfoort gebruik maak van dezelfde trein als de omweg via Deventer (Reisplanner geeft wel de reis via Deventer aan). (Zelfde vertrektijd in Dieren en zelfde aankomsttijd in Amersfoort)

Optie via Ede-Wageningen is: in Ede-Wageningen overstappen op de Connexxion trein naar Amersfoort.

Zeer uitzonderlijk zie ik bij enkele vertrektijden een reisoptie via Utrecht Centraal (dit duurt echter wel langer dan de andere 2 opties). Waarschijnlijk staat deze optie op enkele gevallen omdat ik eerder aankom op het aankomststation dan wachten op een andere trein voor een korter treinreis.

Reageer