beantwoord

Ticket

• 18 August 2021
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

Beste mensen help me alsjeblieft!!,

ik heb per ongeluk mijn ticket op Den Bosch gezet in plaats van Tilburg mijn vrienden waarmee ik ga hebben het ticket wel op Tilburg staan zou dit uitmaken als ik gecontroleerd word? Of is het dan gewoon goed.

Of weten jullie een manier om dit aan te passen ?

Als iemand weet wat te doen graag antwoord.

alvast bedankt!!!

icon

Beste antwoord door Tochjo 18 August 2021, 16:20

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Of dit een probleem is, hangt af van de reis die u wil gaan maken. Als u bijvoorbeeld van Rotterdam naar Tilburg wil, dan kan dat zonder problemen met een ticket van Rotterdam naar Den Bosch, omdat Tilburg op de route van Rotterdam naar Den Bosch ligt. Maar wilt u van Utrecht naar Tilburg, dan is er wel een probleem, omdat u geen geldig vervoerbewijs hebt voor het deel van Den Bosch naar Tilburg. In dat geval kunt u bij controle een boete krijgen.

Mocht de tweede situatie van toepassing zijn, en u dus wel wil reizen tussen Den Bosch en Tilburg, dan kunt u daarvoor een aanvullend ticket kopen. Het is helaas niet mogelijk om een e-ticket te wijzigen.

We gaan naar de Efteling en we komen vanaf het zuiden, dus we gaan via tillburg naar de Efteling maar je kan ook via Den Bosch naar de Efteling het is maar een klein stukje dat ik dan in een verkeerde trein zit maar maakt dit uit als ik de controleur zeg van ja ik heb het per ongeluk verkeerd geboekt en dan laat ik hem de entree tickets enzo zien?

Badge +3

De conducteur kan u een boete geven als hij u controleert. Per ongeluk verkeerd boeken is helaas geen geldig argument om te reizen zonder geldig vervoerbewijs.

Ik begrijp dat het gaat om een vervoerbewijs uit de Spoordeelwinkel, waarbij een ticket naar Den Bosch in principe even duur is als een ticket naar Tilburg? In dat geval zou u nog even rechtstreeks contact op kunnen nemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Badge +3

Met een Efteling combiticket (trein-bus-toegang) hoef je volgens mij geen bestemming in te vullen, alleen je vertrekstation. En dan mag je zowel naar Den Bosch als Tilburg.

Als het om een dagretour (trein) gaat dan zal men op vertoon van een Efteling kaartje er waarschijnlijk totaal niet moeilijk over doen als je vanuit het zuiden met een groep (via Eindhoven) naar Tilburg reist terwijl er per ongeluk Den Bosch op (alleen) jouw ticket staat.

Voltarief van Maastricht naar Den Bosch kost enkele reis € 22,00 en naar Tilburg € 22,40 dus dat maakt het verschil ook niet.

Ik neem aan dat je dan het € 17,50 dagretour koopt. Vanaf ten ‘zuiden/oosten’ van Eindhoven is dat al goedkoper!

Reageer