Tijdelijke actie: Avond Vrij

• 11 augustus 2016
  • 103 reacties
  • 14256 Bekeken

Laatst bewerkt: 6 september

Let op: verlengd tot en met 4 oktober 2016!

Avond Vrij: reis voor € 9 een avond door heel Nederland!

Voor wie
Deze actie is voor iedereen, maar vooral voor reizigers (in de zomerperiode) die in de avonden op stap te gaan. Denk bijvoorbeeld aan festival- en concertgangers.

Geldigheid
De actie is te koop tot en met 4 oktober 2016
Geldig op iedere dag van de week na 18.30 uur tot 04.00.
De actie is te gebruiken van woensdag 10 augustus t/m 8 december 2016

Aanschaf
Dit aanbod is voor iedereen te koop via https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/avond-vrij. Hier kun je een Avond Vrij 2e klas kopen voor € 9.00.

Aan vaste klanten hebben wij een aparte mail gestuurd. Zij kunnen een Avond Vrij 1e klas kopen voor € 9.00.

Bestellen
- Je hoeft tijdens het bestellen nog geen reisdatum te kiezen. Dit kun je tot uiterlijk 08-12-2016 nog bepalen.

Reizen met het Avond Vrij
- Check niet in met je OV-chipkaart: je betaalt dan namelijk dubbel. Het e-ticket is je vervoerbewijs.
- Dit vervoerbewijs betreft een e-ticket. Mocht je op een station zijn met gesloten poortjes, dan kun je de barcode op het e-ticket gebruiken om het poortje te openen.
- Vaste klanten hoeven de OV-chipkaart waarop het abonnement staat niet mee te nemen. Het e-ticket is voldoende.

Overige Voorwaarden
- Het betreft een e-ticket Avond Vrij - 2e klas voor 1 persoon - of een e-ticket Avond Vrij - 1e klas voor 1 persoon - Bij bestellen hoef je nog niet de dag van reizen te kiezen
- De Avond Vrij is geldig in treinen van NS, Arriva, Breng, Connexxion, Veolia en Syntus
- Niet geldig in combinatie met andere acties of kortingen (zoals vervoerbewijzen van de HEMA, Kruidvat, Blokker, Albert Heijn, Jumbo of actiekaarten uit de Spoordeelwinkel & Spoordeelweken)
- Kinderen van 4 t/m 11 jaar kunnen gebruik maken van een Railrunner kaartje, te koop voor € 2,50 bij de NS kaartautomaat of als eticket.
- Dit vervoerbewijs komt in aanmerking voor 'Geld terug bij Vertraging', 30-60 min: 1/4 deel geen vergoeding (< € 2,50), 60 min of langer: 1/2 deel € 4,50. Deze bedragen zijn gebaseerd op de voorwaarden van een Dagretour.
- Avond Vrij is alleen mét toeslag geldig in Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam & ICE international”

NB: Let bij het invullen van gegevens op de eticket altijd goed op. Wanneer de ticket daadwerkelijk helemaal besteld en verzonden is zijn wijzigingen niet meer mogelijk.

103 reacties

Het kopje "Geldigheid" wekt de indruk dat je (voor zover een avond dat toelaat) onbeperkt mag reizen, het kopje "Overige voorwaarden" wekt de indruk dat het een retourticket is en dus maar op 1 traject geldig is.
Wat betreft GtbV: de helft van € 9,- is bij mij nog altijd € 4,50 en dus niet € 2,50.
Dat betekent voor een aantal van mijn reizen een flinke korting op de ritprijs en een upgrade naar eerste klas. :)

Hoeven vertrek- en aankomststation (net als de datum) ook pas bij het verzilveren ingevuld te worden?
Reis je met 1e klas Avond Vrij toeslagvrij met de ICE op basis van je abonnement?
Het kopje "Geldigheid" wekt de indruk dat je (voor zover een avond dat toelaat) onbeperkt mag reizen, het kopje "Overige voorwaarden" wekt de indruk dat het een retourticket is en dus maar op 1 traject geldig is.
Wat betreft GtbV: de helft van € 9,- is bij mij nog altijd € 4,50 en dus niet € 2,50.

Wat betreft de geldigheid: Aangepast
Wat betreft de GtbV: Vraag ik na
Dat betekent voor een aantal van mijn reizen een flinke korting op de ritprijs en een upgrade naar eerste klas. :)

Hoeven vertrek- en aankomststation (net als de datum) ook pas bij het verzilveren ingevuld te worden?

Het gaat om onbeperkt reizen na 18:30. Je hoeft dus géén vertrek- en aankomststation in te vullen.
Reis je met 1e klas Avond Vrij toeslagvrij met de ICE op basis van je abonnement?

Is mij op dit moment onduidelijk. Vraag ik na.
Klopt het ook dat er geen limiet zit aan het te kopen kaartjes?
Dan worden mijn wekelijkse woensdagavondritten Apeldoorn-Gouda een stuk goedkoper en comfortabeler!
Klopt het ook dat er geen limiet zit aan het te kopen kaartjes?

Correct en tevens juist. Bedenk wel dat je deze actiekaart kan aanschaffen t/m 8 september 2016. Echter te gebruiken t/m 8 december 2016.
Reputatie 6
Badge +2
''Alleen verkrijgbaar als e-ticket'' en de optie ''Laden op een OV-chipkaart (ophalen bij NS-kaartautomaat)'' zijn tegenstrijdig. bijdragevandennis 201608
Excuses allemaal voor het ontbreken van informatie. We hebben dit intern aangekaart en bovenstaande Q&A aangevuld. Heb je nog meer vragen, stel ze gerust.
Op de pagina op NS.nl staat:
één e-ticket per persoon
Wat wordt daarmee bedoeld, want het lijkt in tegenspraak met bovenstaande antwoord dat er geen maximum is aan het aantal keer dat je het kan kopen?

Wanneer wordt de e-mail aan vaste klanten gestuurd want ik heb nog geen mail gehad.

Er staat dat je niet in hoeft te checken met je ov-chipkaart, ik neem dan dat dit moet zijn 'je moet niet inchecken'. Want als je wel incheckt dan betaal je dubbel.
Hoi Marv. Ik heb het puntje over de OV-chipkaart aangepast. Goed punt.

Je kunt 9 kaartjes kopen, maar niet voor jezelf. Het is dus inderdaad: één ticket per persoon. Ik zal de opmerking hierboven aanpassen.

Aangepast: de link voor vaste klanten is gisteren verstuurd via de Nieuwsbrief. Wellicht ontvang je hem vandaag nog.
één e-ticket per persoon
Wat wordt daarmee bedoeld, want het lijkt in tegenspraak met bovenstaande antwoord dat er geen maximum is aan het aantal keer dat je het kan kopen?

Als dat zo was, zouden ze het wel duidelijk opschrijven. De bedoeling lijkt eerder te zeggen dat er geen twee personen op één e-ticket kunnen reizen.
Geld ik als houder van een kortingskaart ook als vaste klant van NS
Badge +3
Geld ik als houder van een kortingskaart ook als vaste klant van NS
Als maand-abonnementen al gelden als 'vaste klant' dan lijkt me een voordeel-abonnement (dat je per jaar betaalt) ook zeker geldig! 🆒
Badge +3
één e-ticket per persoon

Als dat zo was, zouden ze het wel duidelijk opschrijven. De bedoeling lijkt eerder te zeggen dat er geen twee personen op één e-ticket kunnen reizen.

Volgens mij bedoelen ze dat de tickets niet overdraagbaar zijn (omdat je ze op jouw naam bestelt). Hoeveel dat er zijn mag je zelf weten..

Of moet/kan je bij het 'verzilveren' ook een naam invullen (zolang die persoon een abonnement heeft en dus 'vaste klant' is)? Dan ga ik er nog wat meer bestellen 😉
misschien gewoon doen maar vraag het toch even, op 26 aug moet ik de trein met mijn zoon van 12 hebben naar Arnhem en in de avond weer terug. dus voor 18 euro gaan we heen en kunnen we ook weer terug dezelfde avond. laat ik lekker de auto thuis.

maar daar komt ie, de trein die wij moeten hebben is die van 18:23 vertrek. 7 minuten te vroeg gaat de Ns bij controle moeilijk over doen? als hij op tijd vertrekt natuurlijk 🙂

gr

Peter
Als de trein op tijd vertrekt hoeft de NS hier niet moeilijk over te doen. U reist op dat moment zwart.
Reputatie 4
Badge
misschien gewoon doen maar vraag het toch even, op 26 aug moet ik de trein met mijn zoon van 12 hebben naar Arnhem en in de avond weer terug. dus voor 18 euro gaan we heen en kunnen we ook weer terug dezelfde avond. laat ik lekker de auto thuis.

maar daar komt ie, de trein die wij moeten hebben is die van 18:23 vertrek. 7 minuten te vroeg gaat de Ns bij controle moeilijk over doen? als hij op tijd vertrekt natuurlijk 🙂

gr

Peter

Voor deze trein is het ticket niet geldig. Dan rijdt u zwart. Als u gecontroleerd wordt, riskeert u dat u per persoon een nieuw kaartje (vol tarief zonder korting) moet kopen, verhoogd met een boete van 50 euro (ook per persoon). Ik zou zelf het risico niet nemen. Ook als de conducteur na 18.30 uur constateert dat u al voor 18h30 in de trein zat, kan u de boete krijgen (bijvoorbeeld als u uit Utrecht vertrekt om 18h23 en u vlak voor Veenendaal om 18h40 controle krijgt).
Gewoon de geldigheid van de actie respecteren. Dan brengt u niemand in een vervelend parket.
goedemorgen, was ook meer een vraag hopend op een antwoord van een moderator die misschien had gezegd als de conducteur het niet uitmaakt..... en anders pakken we een trein later, ook geen probleem, kwam alleen iets gunstiger uit. 7 minuten eerder volgens dienstrooster dan 15 minuten wachten want dan gaat hij om 18:35 uur. was met bus aansluiting iets makkelijker geweest, thats all.

bedankt voor de reacties

verder mooie actie voor een avond weg!
Reputatie 7
U bent natuurlijk altijd vrij om het aan de betreffende conducteur te vragen, maar reacties van bovenstaande zijn correct en zo kunt u niet teleur gesteld worden op het station/in de trein.
Reputatie 4
Badge

- Vaste klanten hoeven de OV-chipkaart waarop het abonnement staat niet mee te nemen. Het e-ticket is voldoende.

Waarom is hier voor gekozen? Nu kan iedereen via de link* het avondretour upgraden. 'geheime' vasteklantenlink hier delen kan geen kwaad, heb hem al op meerdere websites kunnen vinden.

*Deze link is weggehaald door de moderators, omdat deze actie alleen voor vaste klanten geldt
Reputatie 4
Badge

Dit is in tegenspraak met de pagina met de voorwaarden:
de link*

Helderheid is gewenst.

Ik gun iedereen overigens de 1ste klas upgrade, soort "vergissing van de bank in uw voordeel."

*Deze link is weggehaald door de moderators, omdat deze actie alleen voor vaste klanten geldt
Reputatie 6
Badge +2
''Alleen verkrijgbaar als e-ticket'' en de optie ''Laden op een OV-chipkaart (ophalen bij NS-kaartautomaat)'' zijn tegenstrijdig. bijdragevandennis 201608
Is het nu wel of niet alleen verkrijgbaar als e-ticket? Zo ja dan is het een ernstige zaak dat NS een niet bestaand / niet werkend reisproduct (dat geladen zou moeten worden op een OV-chipkaart) verkoopt.
Zonet probeerde ik zo'n kaartje aan te schaffen, maar kreeg de melding dat de opgegeven klasse onjuist is, ondanks ik wel abonnee bij NS ben. Is er een oplossing voorhanden?

Reageer