beantwoord

Tijdschrift Spoor: ontvang het niet ondanks correcte (?) instellingen

  • 13 augustus 2019
  • 14 reacties
  • 395 Bekeken

Binnen mijn NS-account heb ik staan dat ik "Aanbiedingen (oa Spoor)" graag per mail en post wil ontvangen. Spoor heb ik echter al enige tijd niet ontvangen en dat geld ook voor mijn andere gezinsleden die dezelfde instellingen hebben staan. Waar gaat het fout en moeten we het anders instellen om toch het - zeer gewaardeerde! - Spoor weer te ontvangen?
icon

Beste antwoord door Laura NS 23 augustus 2019, 09:51

Antwoord: Het blijkt dat de permissie ‘Altijd persoonlijk’ onderdeel is van een permissiegroep die vanuit verschillende processen ingezet kan worden. Nu dit uit werd gezocht, blijkt dat hier een bug in zit! Dit verklaart ook waarom het voor sommige klanten niet goed werkt. Het is helaas onduidelijk waarom de instelling soms op ja en soms op nee staat, dus hier kan ik geen antwoord op geven. Je kan als klant in ieder geval niet voorkomen/beïnvloeden dat deze permissie op nee komt te staan, dit wordt gedaan vanuit de verschillende processen. Er wordt nu intern voor gezorgd dat de permissie altijd op ja wordt gezet wanneer een klant de permissie voor SPOOR aanzet. Dit is alleen niet direct.
Bekijk origineel

14 reacties

Hoi JeroenV66 en welkom op onze NS Community!

Er wordt maar 1 SPOOR verzonden per huishouden, vanwege groene regeltjes. 🙂 Maar er zou dus wel minstens 1 aan moeten komen! Vervelend dat dit niet het geval is. Kun je mij anders een privébericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum? Dan kijk ik graag voor je na of de instellingen aan onze kant ook goed staan.
Ik heb inmiddels een bericht van JeroenV66 ontvangen en heb de instellingen nagekeken. Aanbiedingen (SPOOR) stond inderdaad netjes op 'ja', echter stond de instelling 'altijd persoonlijk' (SPOOR moet wel geaddresseerd zijn) stond op 'nee'. Deze heb ik aangepast. Nu zou het weer automatisch moeten gaan. De laatste versie heb ik uiteraard nog wel even nagestuurd. 🙂
Badge +3
Ik heb inmiddels een bericht van JeroenV66 ontvangen en heb de instellingen nagekeken. Aanbiedingen (SPOOR) stond inderdaad netjes op 'ja', echter stond de instelling 'altijd persoonlijk' (SPOOR moet wel geaddresseerd zijn) stond op 'nee'. Deze heb ik aangepast. Nu zou het weer automatisch moeten gaan.
Dan zie jij een instelling die ik niet zie. Ik kan alleen maar het schuifje voor aanbiedingen per post (o.a. SPOOR) aan of uit zetten. Die stond trouwens zojuist uit, terwijl ik zeker weet dat het altijd aan gestaan heeeft.

Uiteraard moet SPOOR geadresseerd zijn. Hoe weet de postbode anders of ik het wel of niet wil hebben?
Ongeadresseerd (huis-aan-huis) mag natuurlijk nooit, want misschien heb ik het wel uit staan in mijn NS en dan doet de NS (nou ja, de postbode dan) iets wat ik beslist/bewust heb aangegeven niet te willen!

Dus wat houdt die instelling "Altijd persoonlijk" in, en waar vind ik die eventueel?

Of is dat iets interns, zodat er toch meerdere exemplaren naar een adres gestuurd kunnen worden? En welke naam komt er anders op (bij niet altijd persoonlijk dus)? De mijne, die van een willekeurige medebewoner die de instelling voor SPOOR ook aan heeft staan, of aan de bewoner(s) van?

Oh, en waarom staat SPOOR óók genoemd bij de optie Meewerken aan verbeteringen (per post)? Dan kan je dus de ene optie (Aanbiedingen) aan zetten en de tweede (Meewerken aan verberingen per post) uit... 🤔
Klopt, Robert B, dit is een instelling die ik intern kan aanpassen. JeroenV66 had deze vraag privé ook al even gesteld, dus ik ga graag even voor jullie op onderzoek uit waar de instelling vandaan komt wanneer je het Mijn NS account instelt. Ik kom erop terug!
Mijn collega mailt me vandaag dat ze ermee bezig is, maar dat ze er nog niet helemaal uit is. Ze laat dit uiteraard zo snel mogelijk weten, ook als ze niet achter het antwoord kan komen.
Reputatie 7
Badge +3

Ik kan alleen maar het schuifje voor aanbiedingen per post (o.a. SPOOR) aan of uit zetten. Die stond trouwens zojuist uit, terwijl ik zeker weet dat het altijd aan gestaan heeeft.

Misschien ooit een keer bestelling gedaan waarbij ook gevraagd wordt of je aanbiedingen wil ontvangen en daarbij nee aangegeven? Mogelijk dat dan de eerder aangegeven instelling worden overschreven. Vergelijkbaar met een ander e-mailadres opgeven wat NS dan daarna altijd wil gebruiken.
Update: Mijn collega, die over Mijn NS gaat, heeft iemand gevonden die veel van oNS systeem weet, waar we mee werken. Samen gaan ze dit nu uitzoeken en geven ons spoedig een update.
Antwoord: Het blijkt dat de permissie ‘Altijd persoonlijk’ onderdeel is van een permissiegroep die vanuit verschillende processen ingezet kan worden. Nu dit uit werd gezocht, blijkt dat hier een bug in zit! Dit verklaart ook waarom het voor sommige klanten niet goed werkt. Het is helaas onduidelijk waarom de instelling soms op ja en soms op nee staat, dus hier kan ik geen antwoord op geven. Je kan als klant in ieder geval niet voorkomen/beïnvloeden dat deze permissie op nee komt te staan, dit wordt gedaan vanuit de verschillende processen. Er wordt nu intern voor gezorgd dat de permissie altijd op ja wordt gezet wanneer een klant de permissie voor SPOOR aanzet. Dit is alleen niet direct.
Dank voor het uitzoeken Laura. Dan zal binnenkort de bug hopelijk opgelost zijn. Wat als in de tussentijd mensen het toch omgezet willen hebben (bijv. mijn twee uitwonende kinderen die Spoor inmiddels ook niet meer ontvangen)? Moeten zij geduld hebben en wordt het voor hen automatisch hersteld of moeten zij zich ergens melden met het verzoek een schuifje goed te zetten?
Reputatie 2
Antwoord: Het blijkt dat de permissie ‘Altijd persoonlijk’ onderdeel is van een permissiegroep die vanuit verschillende processen ingezet kan worden. Nu dit uit werd gezocht, blijkt dat hier een bug in zit! Dit verklaart ook waarom het voor sommige klanten niet goed werkt. Het is helaas onduidelijk waarom de instelling soms op ja en soms op nee staat, dus hier kan ik geen antwoord op geven. Je kan als klant in ieder geval niet voorkomen/beïnvloeden dat deze permissie op nee komt te staan, dit wordt gedaan vanuit de verschillende processen. Er wordt nu intern voor gezorgd dat de permissie altijd op ja wordt gezet wanneer een klant de permissie voor SPOOR aanzet. Dit is alleen niet direct.

Ik heb het ook aan staan, sinds ik NS Flex aanvroeg. Maar heb ook tot nu toe nooit SPOOR mogen ontvangen. In de instelling staat bij Aanbiedingen: e-mail én post. Nu ik hoor dat sommigen nog niks hebben gekregen, ga ik ook denken dat ik dat misgelopen heb?
Dat durf ik zo snel niet te zeggen, Valewijn! Het is namelijk ook alweer een tijd geleden dat de vorige editie van het blad spoor is verschenen (begin juni). Indien je deze niet hebt gekregen en alsnog wilt ontvangen, kun je het beste even contact op nemen met onze Klantenservice. Datzelfde is wellicht ook verstandig om te controleren of alles goed staat, zodat je de volgende editie correct ontvangt (die zou begin september moeten verschijnen).
Reputatie 2
Dat durf ik zo snel niet te zeggen, Valewijn! Het is namelijk ook alweer een tijd geleden dat de vorige editie van het blad spoor is verschenen (begin juni). Indien je deze niet hebt gekregen en alsnog wilt ontvangen, kun je het beste even contact op nemen met onze Klantenservice. Datzelfde is wellicht ook verstandig om te controleren of alles goed staat, zodat je de volgende editie correct ontvangt (die zou begin september moeten verschijnen).

Aha, dan kan het wel kloppen. Op 10 juni stapte ik over van Op Saldo naar NS Flex (met aangemaakte account). Dan heb ik niet echt iets gemist. Wacht de volgende editie dan maar af. Dat zal niet lang meer duren. 😉
Reputatie 2

Dat durf ik zo snel niet te zeggen, Valewijn! Het is namelijk ook alweer een tijd geleden dat de vorige editie van het blad spoor is verschenen (begin juni). Indien je deze niet hebt gekregen en alsnog wilt ontvangen, kun je het beste even contact op nemen met onze Klantenservice. Datzelfde is wellicht ook verstandig om te controleren of alles goed staat, zodat je de volgende editie correct ontvangt (die zou begin september moeten verschijnen).Aha, dan kan het wel kloppen. Op 10 juni stapte ik over van Op Saldo naar NS Flex (met aangemaakte account). Dan heb ik niet echt iets gemist. Wacht de volgende editie dan maar af. Dat zal niet lang meer duren. 😉


En inmiddels heb ik mijn eerste blad SPOOR ontvangen! 😎
Badge +3
Ik nog altijd niet, maar wacht wel even tot dinsdag totdat Sandd weer langs komt (soms zelfs op maandag, rare jongens die gasten) 😅

Reageer