beantwoord

Traject Vlissingen - Den Helder

• 25 juni 2017
  • 7 reacties
  • 290 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t. het gebruik van een groepsretour op het traject Vlissingen - Den Helder.
Heb namelijk begrepen dat je op alle stops kan uitstappen om even te gaan lunchen om dan vervolgens verder te reizen.
Als ik bijvoorbeeld in Rotterdam uitstap en vervolgens mijn reis naar den helder wil vervolgen moet ik dan weer een trein pakken op het zelfde traject vlissingen - den helder of kan ik via de routeplanner gewoon rotterdam - den helder selecteren?
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 25 juni 2017, 20:24

Om het maar even heel concreet te maken: met een groepsretour Vlissingen-Den Helder mag u wél reizen met de treinen op de route Rotterdam-Leiden-Amsterdam-Den Helder (via Schiphol of Haarlem maakt niet uit als de planner het aangeeft), maar niet via Utrecht. Bevindt u zich ergens op het traject Rotterdam-Utrecht-Amsterdam in de trein, dan bent u duidelijk in overtreding.

U mag met de groepsretour ook gebruik maken van de IC Direct tussen Rotterdam en Amsterdam, maar dan moet u wel een toeslagkaartje kopen (€ 2,30).
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Lijkt me een puik plan Thom.
Reputatie 7
Badge +4
De regel veranderen in verplicht samen reizen, de kaartjes met chip komen uit het automaat op het vertrekstation, met een aanduiding van de grootte van de groep, en klaar.

De beperking is dan inchecken buiten de spits en gezamelijk reizen.

De hele facebookconstructie is in dit geval helemaal de nek omgedraaid en de middagspits wordt ontlast. Het groepsretour blijft nagenoeg overeind als meermanskaart. De bonafide gebruikers hebben nog steeds een goedkoop groepsretour.
Reputatie 7
Badge +3
@Thom
Er gaan geruchten dat NS werkt aan een verdere beperking tot groepen die gezamenlijk reizen.
Reputatie 7
Badge +4
En voor het overige ben ik van mening dat frauderetours zonder gezamenlijk doel en met bemiddeling door derden op Facebook onmogelijk moeten worden gemaakt.

Ik meende die voorwaarden toch echt te lezen bij de voorwaarden van het groepsretour.
Reputatie 6
Badge +1
Om het maar even heel concreet te maken: met een groepsretour Vlissingen-Den Helder mag u wél reizen met de treinen op de route Rotterdam-Leiden-Amsterdam-Den Helder (via Schiphol of Haarlem maakt niet uit als de planner het aangeeft), maar niet via Utrecht. Bevindt u zich ergens op het traject Rotterdam-Utrecht-Amsterdam in de trein, dan bent u duidelijk in overtreding.

U mag met de groepsretour ook gebruik maken van de IC Direct tussen Rotterdam en Amsterdam, maar dan moet u wel een toeslagkaartje kopen (€ 2,30).
Welkom op het NS Serviceforum, cvoort. Zoals Tamzin al aangaf, dien je inderdaad verder te reizen volgens je oorspronkelijke traject.
Reputatie 7
Badge +3
U moet verder reizen via uw oorspronkelijke traject Vlissingen-Den Helder.

Klopt het dat u deze truc probeert te bedenken omdat U op facebook een goedkoop kaartje wil kopen naar een station dat niet op de route Vlissingen-Den Helder ligt?

Reageer