beantwoord

Trein reis kaartje naar opstap plaats internationale trein

• 29 mei 2018
  • 8 reacties
  • 159 Bekeken

vanmorgen mijn telefonische boeking afgekapt omdat ik eerst iets wilde uitzoeken.
Wilde een trein arrangement van 4 dagen boeken.... Hotel -Trein.ontbijt maar de berekening was 100 euro duurder dan ik op de site had berekend. Dat kwam omdat ns international nu 47 € per persoon rekent voor de treinreis van woonplaats naar opstap plaats voor mij ..Deventer .....Voorgaande jaren gold je internationale ticket inclusief elk station in Nederland ,volgens de dame van het reisburo heeft Ns dit dit jaar ingevoerd ,bedoel de 47 euro per persoon. Ik heb een chat gestuurd naar ns via Facebook maar daar begrepen ze het niet vandaar deze vraag hier nogmaals.
Hopelijk kom ik hier wat verder.
Voordat ik boek wil ik toch weten of het klopt
groetjes isaha
icon

Beste antwoord door Thomas NS 29 mei 2018, 19:24

Hallo Isabel, bedankt voor het openen van dit topic.

Het klopt inderdaad dat de aanreis niet meer in de prijs inbegrepen is. Dus de prijs klopt inderdaad. Daarnaast wil ik je aangeven dat deze tickets geleverd worden op basis van beschikbaarheid, wat wil zeggen dat ze alleen maar duurder worden naar mate je wacht op het bestellen. Bij deze dus de bevestiging, zodat je met een gerust hart kunt bestellen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hallo Isabel, bedankt voor het openen van dit topic.

Het klopt inderdaad dat de aanreis niet meer in de prijs inbegrepen is. Dus de prijs klopt inderdaad. Daarnaast wil ik je aangeven dat deze tickets geleverd worden op basis van beschikbaarheid, wat wil zeggen dat ze alleen maar duurder worden naar mate je wacht op het bestellen. Bij deze dus de bevestiging, zodat je met een gerust hart kunt bestellen.
Bedankt voor u antwoord. Na bijna de hele dag berichtjes sturen eindelijk een kuist antwoord.
Fijne avond verder
Reputatie 7
Jammer om te lezen dat het zo lang duurde, maar ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen. Fijne avond!
47 euro voor een treinticket van u vertrekstation naar Deventer??? Waar moet u dan vandaan komen?? Naar mijn weten is de maximale prijs van een 2e klas ticket ergens rond de 26 euro. Zelfs met een eerste klas ticket vanaf Middelburg vol tarief bent u nog maar E42,50 kwijt. Ik weet niet of u na 9.00 uur vanaf u vertrekstation kunt vertrekken of dat u eerder moet vertrekken omdat u anders de aansluiting in Deventer niet haalt maar als het eerste het geval is zou ik even kijken voor een actie kaartje. Er zijn al 2 enkele reizen te koop voor 24 euro ( 12 euro per persoon dus dat is even 35 euro per persoon minder dan de 47 euro die nsinternationaal u voorschotelt ) Deze kaartjes zijn natuurlijk wel 2e klas actie kaartjes.
Markjan witte
Het betreft hier een trein arrangement geboekt bij De Jong Intra.

Bij boeken staat bij stap 5 .....Stap 5.Treinreis

Hieronder vindt u de treinschema's. De goedkoopst mogelijke optie is voor u geselecteerd.
Trein
Informatie
Met meer gemak naar het opstapstation?
Ja+ € 47,- per retour.......................................Uw treinticket is geldig vanaf elk station in Nederland kost dan wel 47 euro
Nee.......................................Uw treinticket is geldig vanaf het opstapstation ....Deventer in mijn geval

Bij aanvinken Ja is dat dus in mijn geval Oss naar Deventer
Bij aanvinken nee betekend dat voor mij ticket Geldig vanaf Deventer undefinedeutse trein]
Voorgaande jaren was het inderdaad geldig vanaf elk station dat is bij internationale reizen vanaf dit jaar veranderd is me verteld door NS. Ik heb geboekt op NEE en koop zelf mijn kaartje 40% korting stuk goedkoper dan bij boeking. De Jong Intra moet er natuurlijk ook op verdienen.
Ik begrijp jullie mededelingen om een los kaartje te kopen maar ik ga ieder jaar voor het zelfde abonement.
Ik hoop dat het nu duidelijk is want ik heb het niet uit mijn duim gezogen😃
Het betreft hier een trein arrangement geboekt bij De Jong Intra.
Voor stedenreizen per trein naar Berlijn geldt een toeslag van €47 voor een treinretour naar het opstapstation (Amsterdam CS, Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo)

Voor stedenreizen per trein naar Parijs geldt een toeslag van €36 voor een treinretour naar het Thalys opstapstation (Amsterdam, Schiphol, Rotterdam CS, Antwerpen CS, Brussel-Zuid)

Voor stedenreizen per trein naar Brussel, Gent of Antwerpen geldt géén toeslag
voor een treinretour naar het opstapstation in Nederland.

Voor stedenreizen per trein naar Londen geldt een toeslag van €94 voor een treinretour
vanaf elk station in Nederland naar het opstapstation Brussel-Zuid

https://www.dejongintra.nl/stedentrips/berlijn/met-de-trein/

Ja denk dat je gelijk hebt
Badge +3
€47 voor een retour naar Deventer is niet eens overdreven duur. Het probleem met dergelijke eenheidsprijzen is dat je erg ver van Deventer vandaan moet wonen wil het voordelig worden. Vanaf bijvoorbeeld Vlissingen zou het retour bij NS €50,60 kosten. Vanaf Oss echter maar €31,40.

Met 40% korting is het altijd voordeliger zelf een kaartje te kopen.

Wel is het zo dat vanaf 1 juli 2018 nieuwe wetgeving van kracht wordt voor pakketreizen. Het traject binnen Nederland kan aan het pakket worden toegevoegd. Dat betekent dat in geval van bijvoorbeeld vertraging de touroperator bij wie de pakketreis (inclusief aanreistraject) is gekocht zorgplicht heeft wanneer er iets misgaat.
https://legalworld.wolterskluwer.be/nl/nieuws/in-het-staatsblad/consumenten-beter-beschermd-bij-pakketreizen/

Reageer