beantwoord

Treinkaart + Entreeticket Spellenspektakel

• 7 november 2019
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

Goedemorgen,

Maandag heb ik een treinkaartje gekocht in combinatie met een entreeticket voor het spellenspektakel in Utrecht. Dit heb ik gekocht via de volgende link: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/spellenspektakel.html.

Mijn plan was om zaterdagochtend met de trein van Zwolle naar Utrecht te reizen en na afloop van het spellenspektakel van Utrecht naar Deventer te reizen, omdat ik zaterdag ook een afspraak heb in Deventer. 

Nadat ik de tickets gekocht had, bleek dat ik het beginstation al moest opgeven. Maar dit stond nergens in de voorwaarden vermeld (zie link)! Aangezien ik het ticket al gekocht had, heb ik hier station Zwolle ingevuld. Echter, ik wil terugreizen via Deventer. 

Is het toegestaan als ik terug naar Deventer reis, terwijl station Zwolle op mijn ticket staat? 

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie!

icon

Beste antwoord door Lies87 7 november 2019, 09:01

Even heel flauw. Het staat er wel: dagretour. 

Een dagretour is een retour met een vast begin- en eind station. Alleen als Deventer op de route ligt tussen begin- en eindstation volgens de standaard route op de reisplanner, mag je daar uitstappen. Helaas voor u is er een rechtstreekse trein tussen Zwolle en Utrecht en is omreizen via Deventer niet toegestaan.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5

Even heel flauw. Het staat er wel: dagretour. 

Een dagretour is een retour met een vast begin- en eind station. Alleen als Deventer op de route ligt tussen begin- en eindstation volgens de standaard route op de reisplanner, mag je daar uitstappen. Helaas voor u is er een rechtstreekse trein tussen Zwolle en Utrecht en is omreizen via Deventer niet toegestaan.

Inderdaad flauw. Er stond nergens aangegeven dat je het beginstation moest invullen op het treinticket.

Reputatie 5

Inderdaad flauw. Er stond nergens aangegeven dat je het beginstation moest invullen op het treinticket.

Jawel, het zit in de term dagretour :)

Oké, bedankt!

Reageer