beantwoord

Treinpakkers

• 27 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 268 Bekeken

Misschien kunt u begrip opbrengen voor mijn volgende opmerking.
Regelmatig zijn er aanbiedingen voor een "gratis" update voor de eerste klas.
Wij hebben een daluren abonnement voor de eerste klas, maar wij zitten vaak in een volle eerste klas door dit soort aanbiedingen. maar een aanbod voor eerste klas reizigers bestaat er denk ik niet. wellicht is het zinnig ook hier eens over na te denken.

Geen antwoord via het emailadres,
Dit weekend was het weer eens zover.
Wij wilden een dagje naar Wageningen en checkten gewoon in. Verder niets aan de hand.
Toen wij terug wilden reizen had de intercity 5 minuten vertraging. Nog geen punt.
Maar... toen wij in de eerste klas plaats wilden nemen bleek deze tot op de laatste plaats bezet,
er zat niets anders op dan de reis van Ede-Wageningen naar Utrecht staand op het balkon door
te brengen. Ik ben 77 en heb daarom een 1e klas daluren abonnement.
Een blinde met geleide hond was ook verplicht te blijven staan op het balkon.
Was dit weer zo uitzonderingsdag van NS door een enorm aantal kaartjes met 1e klas toeslagen
uit te reiken.
Wij worden in ieder geval niet blij van deze acties vanwege het overgrote aantal 1e klas reizigers,
zodat de 1e klas NS wordt gedegradeerd en verwordt tot een extra grote 2e klas trein.
Wij, met ons 1e klas abonnement worden op geen enkele manier gecompenseerd. Ik zou wel eens
willen weten hoe andere 1e klas reizigers daar over denken.

Wellicht kunt u nu wel antwoorden op deze email want op de vorige heb ik uiteraard, niets
gehoord.

Met vriendelijke groet,
Ed Gunneweg.
icon

Beste antwoord door sz1rnbegjyx2v 27 augustus 2017, 17:37

Hmmm, dat is toch alweer een tijdje geleden. Kunt u zien wat voor een achterstand er blijkbaar is.

Net zoals u mijn bericht heeft kunnen lezen hoop ik dat een medewerker werkzaam voor NS zo een reactie later (in de week) hier zal plaatsen om in te gaan op uw ervaring.

Ik beef enigszins met met mijn benen als ik dit typ, ik heb het ook niet bedacht maar NS ziet dit forum niet helemaal als gelijk aan contact opnemen met de klantenservice. Dit forum is er wel en ook eigenlijk weer geen onderdeel van.

U zou het zo kunnen zien als ik op de afbeelding op de website http://www.ns.nl/klantenservice lees: "Vraag het 38.000 reizigers op het NS Forum". Ik ben een medereiziger, net als u.

Medewerkers van NS kunnen net als ik heb gedaan berichten plaatsen maar doen dit over het algemeen om discussies in goede banen te leiden, nou ja ik geef het op, ik kan het verschil tussen de klantenservice en dit forum niet helemaal goed uitleggen...

Wat ik in ieder geval wel kan zeggen is dat u de "juiste" weg heeft bewandeld om uw beklag te doen (via e-mail), u krijgt hier dan ook behoudens calamiteiten antwoord op.
Heeft u een e-mail teruggekregen waarin wordt bevestigd dat uw e-mail is ontvangen?
Bekijk origineel

6 reacties

Geen antwoord via het emailadres,

Dag meneer Gunneweg.
U heeft helaas nog geen antwoord gekregen van NS omdat dit bedrijf een achterstand heeft van een aantal weken in de beantwoording van e-mails. Dit neem ik aan, u heeft niet in uw bijdrage gezet wanneer u deze e-mail heeft gestuurd.

Ik hoop dat u het volgende op een manier opvat die tegemoet komt aan mijn bedoeling om vriendelijk te zijn: u bent wat ouder en ik begrijp dat u dan graag (comfortabel) wilt zitten.

Er zijn zeker wel medereizigers die uw mening zullen delen, hopelijk vrolijkt u dat wat op. Ik neem dit aan omdat ik in andere "topics" (zo heten de "schermen" waarin u uw bijdrage leest, dan mijn antwoord, met de grote blauwe woorden, in uw topic "Treinpakkers" bovenaan) heb vernomen dat er medereizigers zijn die helemaal niet zijn te spreken over het feit dat helaas mensen soms met een tweedeklas vervoerbewijs plaatsnemen in de eersteklas. Hier wordt gemeend onvoldoende op gehandhaafd te worden door een aantal personeelsleden, ook al is dit natuurlijk iets anders en heeft het niet meteen betrekking op uw punt. Deze medereizigers ervaren dit ook als een aantasting van de waarde van hun eersteklasabonnement, net als u, ik hoop echter dat ik uw mening en die van de medereizigers die ik nu aanhaal juist verwoord.

Ik zou het prettig vinden als u zou willen vertellen wanneer u van Ede-Wageningen naar Utrecht bent gereisd (tijdstip) zodat bepaald kan worden of dit in "de spits" was. Dan is de situatie dat de gehele eersteklas "vol zat" voor mij in ieder geval beter te begrijpen.

Heeft u kunnen vernemen (bijvoorbeeld door zicht bij het instappen op de gehele treinlengte) of andere coupés eersteklas even druk waren? Wellicht was alleen uw coupé druk en andere niet. Dit lijkt mij nu ook weer niet zo aannemelijk gezien uw beschrijving dat andere reizigers ook "moesten staan". Ik kan me zo indenken dat u niet voornemens bent of het niet binnen uw mogelijkheden ligt "een hele trein af te wandelen" op zoek naar een vrije plaats eersteklas, maar wellicht hadden anderen in uw nabijheid na het instappen wel deze stap ondernomen. Dan had u misschien gezien dat er aantal mensen na het instappen "weg" waren wat u tot de conclusie kan brengen dat zij een vrije plaats elders in de trein hebben opgezocht en gevonden, dat heb ik echter niet gelezen in uw verhaal.
Mijn eerste mail was van 5 augustus.
Hmmm, dat is toch alweer een tijdje geleden. Kunt u zien wat voor een achterstand er blijkbaar is.

Net zoals u mijn bericht heeft kunnen lezen hoop ik dat een medewerker werkzaam voor NS zo een reactie later (in de week) hier zal plaatsen om in te gaan op uw ervaring.

Ik beef enigszins met met mijn benen als ik dit typ, ik heb het ook niet bedacht maar NS ziet dit forum niet helemaal als gelijk aan contact opnemen met de klantenservice. Dit forum is er wel en ook eigenlijk weer geen onderdeel van.

U zou het zo kunnen zien als ik op de afbeelding op de website http://www.ns.nl/klantenservice lees: "Vraag het 38.000 reizigers op het NS Forum". Ik ben een medereiziger, net als u.

Medewerkers van NS kunnen net als ik heb gedaan berichten plaatsen maar doen dit over het algemeen om discussies in goede banen te leiden, nou ja ik geef het op, ik kan het verschil tussen de klantenservice en dit forum niet helemaal goed uitleggen...

Wat ik in ieder geval wel kan zeggen is dat u de "juiste" weg heeft bewandeld om uw beklag te doen (via e-mail), u krijgt hier dan ook behoudens calamiteiten antwoord op.
Heeft u een e-mail teruggekregen waarin wordt bevestigd dat uw e-mail is ontvangen?
Ik zou wel eens willen weten hoe andere 1e klas reizigers daar over denken.
Is een ex-eersteklasreiziger ook goed?
Ik reis in Nederland namelijk geen eerste klas meer, tenzij op weg naar het buitenland.
Het prijsverschil wordt door het verschil in comfort al lang niet meer gerechtvaardigd en bij drukke treinen is de zekerheid van een zitplaats in de 1e klas niet wezenlijk groter dan in de 2e klas.
Of dat door de treinpakkers komt, door het openstellen voor reizigers 2e klas of de treinen gewoon te kort zijn, kan ik niet beoordelen, maar uw relaas is voor mij helaas wel herkenbaar.
Ik hoef geen compensatie, ik wil gewoon dat ik krijg waar ik voor betaal. En om de dooddoener voor te zijn, ik betaal niet de toeslag voor de 1e klas om "vervoerd te worden", staan kan ik net zo goed met een 2e klas kaartje.
Ik heb uiteindelijk voor mezelf geoordeeld dat het weggegooid geld is om in Nederland nog voor de 1e klas te betalen.
Moderators beantwoorden hier ook vragen, in het weekend zie je niet meer zo vaak.
Badge +3
Dikke +1 voor reactie #4 van hb-ngn. Het verschil is (te) klein, stopcontact heb ik niet nodig en er wordt ook geen koffie geserveerd etc.

Moderators lezen (zijdelings) mee tijdens kantooruren (tot 22.00 doordeweeks) en pikken dingen op waar nodig.

Reageer