beantwoord

Treinpakkers Dagretour Tijden

• 6 februari 2020
  • 5 reacties
  • 208 Bekeken

Hallo!

Ik met paar vrienden gaan binnenkort een dagje weg naar Rotterdam. Dan willen wij een dagretour kopen via treinpakkers: “Dagje Rotterdam” van 20 euro. Alleen willen wij dan rond 8:45 op een zaterdag weg gaan. Mag je dan al met dit kaartje reizen, of pas na 9 uur? (Hoorde wat dingen daarover).

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door masd 6 februari 2020, 14:14

Ik denk dat je Stedentrips van de Spoordeelwinkel bedoelt i.p.v. Treinpakkers (er zijn op het moment namelijk geen Treinpakkers) en je mag voor 9.00 uur niet reizen met de trein van maandag tot en met vrijdag. Op zaterdag, zondag en feestdagen wel.

​​Je kunt elke dag reizen, van maandag tot en met vrijdag vanaf 9.00 uur. Op zaterdag, zondag en op feestdagen de hele dag.

Dus ja, het mag. Normaal gesproken zijn actietickets op zaterdag de hele dag geldig, maar het kan nooit kwaad om de voorwaarden goed door te lezen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik denk dat je Stedentrips van de Spoordeelwinkel bedoelt i.p.v. Treinpakkers (er zijn op het moment namelijk geen Treinpakkers) en je mag voor 9.00 uur niet reizen met de trein van maandag tot en met vrijdag. Op zaterdag, zondag en feestdagen wel.

​​Je kunt elke dag reizen, van maandag tot en met vrijdag vanaf 9.00 uur. Op zaterdag, zondag en op feestdagen de hele dag.

Dus ja, het mag. Normaal gesproken zijn actietickets op zaterdag de hele dag geldig, maar het kan nooit kwaad om de voorwaarden goed door te lezen.

Badge

Hoi juliafeline, welkom op de NS Community.

Het antwoord van masd klopt helemaal! In de meeste gevallen zijn actietickets op weekenddagen de gehele dag geldig, waaronder deze. 

En hoe is het met avondspits? Daar staat niks over in de voorwaarden. Zijn die wel vrij om te reizen met dit ticket?

Reputatie 7
Badge +3

En hoe is het met avondspits? Daar staat niks over in de voorwaarden. Zijn die wel vrij om te reizen met dit ticket?

In het weekend is er geen ochtend- en avondspits.

Reputatie 7
Badge +3

En ook doordeweeks geldt er geen avondspits voor dit kaartje.

Je kunt elke dag reizen, van maandag tot en met vrijdag vanaf 9.00 uur. Op zaterdag, zondag en op feestdagen de hele dag.

Reageer