Sticky

Treinpakkers lente 2018

Ga eropuit met onze Treinpakkers. De leukste uitjes voor in de lente!

Wil jij een dagje weg in april of mei? Bekijk dan snel onze 16 Treinpakkers. Allemaal leuke acties in heel Nederland, tijdelijk voor de laagste prijs. De Treinpakkers zijn geldig van 14 april tot en met 13 mei 2018. De Libelle Zomerweek en de Dal Voordeel actie zijn geldig tot en met 27 mei.

Ik zet de meest gestelde vragen even op een rij.

Welke aanbiedingen zijn er?
• Museum aan 't Vrijthof
• ’t Feithhuis borrel in Groningen
• Sealife in Scheveningen
• Taco & drankje Fifty fifty Den Bosch
• Rondvaart Amsterdam
• Broodzaak: pistolet en warme drank
• Burger King: Whopper meal
• Keukenhof + bus
• Trein + lunch Mart café Rotterdam
• Libelle Zomerweek
• Trein + broodje en sap Bakker Bart
• Trein + tram + Entree Madurodam
• Trein + entree Madame Tussauds
• Superdal Dagkaart 2 personen
• Meereiskaart online
• Dal Voordeel actie

Waar kan ik de voorwaarden van deze actie terugvinden?
De actievoorwaarden staan op ns.nl/treinpakkers en in het boekje. Daarnaast staan per actie de voorwaarden vermeld op de betreffende coupon. Dit geldt zowel voor de treinaanbiedingen, combideals als 2=1 aanbiedingen.

Waarom heb ik geen Treinpakkers boekje ontvangen?
Het kan zijn dat je een ‘nee-nee-sticker’ of ‘nee-ja-sticker’ op de brievenbus hebt, dan wordt het boekje niet bezorgd. Daarnaast krijgen niet alle huishoudens zonder ‘nee-nee of ‘nee-ja sticker’ het boekje bezorgd. Dit is afhankelijk van of het adres binnen de postcodeselectie valt, die per campagne kan verschillen.

Hoe kan ik het Treinpakkers boekje ontvangen?
Mocht je het boekje niet ontvangen hebben per post, dan kun je dit vanaf 14 april 2018 alsnog éénmalig aanvragen op ns.nl/treinpakkers. Hierbij geldt; zolang de voorraad strekt (op=op) en maximaal 1 boekje per adres.

Is de Gratis Upgrade naar de 1e klas te gebruiken in combinatie met de OV-chipkaart, abonnement of Studentenreisproduct?
Ja, de Gratis Upgrade naar de 1e klas is te gebruiken in combinatie met een OV-chipkaart, een treinabonnement of Studentenreisproduct.

Waarom kan ik de Upgrade naar de 1e klas niet online vinden?
De Gratis Upgrade naar de 1e klas wordt eenmalig en alleen verstrekt in de envelop van Treinpakkers, die per post verspreid wordt.

Ik heb geen gebruik gemaakt van de upgrade naar de 1e klas, kan ik daar geld voor terug krijgen?
Nee, aangezien je de Upgrade naar de 1e klas gratis ontvangen hebt, kun je de bonnen niet inwisselen voor geld.

Wat is een Meereisretour online?
Met een Meereisretour kan iemand met jou meereizen voor €4,- op hetzelfde traject. De Meereisretour staat in het couponboekje als Meereiskaart, maar het gaat om een product dat trajectgebonden is en geldig is voor één dag voor een heen- en terugreis. Dit is een groot verschil t.o.v. van Meereiskaart zoals bekend van Spoordeelweken/Treinpakkers.

Hoe kan ik de Meereisretour gebruiken?
• Met de Meereisretour kun je voor €4,- met 1 iemand meereizen. Deze persoon moet in het bezit zijn van geldig vervoerbewijs en ouder dan 12 jaar zijn.
• Je mag alleen reizen in dezelfde klasse en op hetzelfde traject als de persoon met wie je meereist.
• Je mag bij 1 geldig vervoerbewijs maximaal 1 Meereisretour gebruiken.
• De Meereisretour is geldig van maandag t/m vrijdag na 9.00 uur en op zaterdag en zondag de hele dag.
• De Meereisretour is traject gebonden.
• Je bestelt de Meereisretour online. Geef vooraf aan op welke datum en welk traject je meereist en print het ticket uit. Dit e-ticket is pas geldig als je samen met een geldig vervoerbewijs van de persoon met wie je meereist op pad gaat. Het e-ticket Meereisretour is dus op zichzelf geen geldig vervoerbewijs.

Hoeveel mensen mogen er meereizen met 1 persoon met een geldig vervoerbewijs?
Per persoon mag er met het Meereisretour 1 persoon boven de 12 jaar mee reizen als u beschikt over een geldig vervoerbewijs en 12 jaar of ouder bent. Met meerdere mensen meereizen met dezelfde persoon is dus niet toegestaan.

Waarom zit er geen Gratis Meereiskaart meer in de envelop?
Treinpakkers is nieuw. De Meereisretour is nu online te bestellen en trajectgebonden. NS geeft nog wel de Gratis Upgrade naar de 1e klas cadeau.

Mag ik twee Meereisretour e-tickets met elkaar combineren?
Nee, dat is niet toegestaan. Wanneer je met twee personen met twee Meereisretours wil reizen, moet je meereizen met 2 personen die beide 12 jaar of ouder zijn en beschikken over een geldig vervoerbewijs.

Wanneer zijn de treinaanbiedingen geldig in de trein?
De geldigheid is afhankelijk per treinaanbieding.
- De Gratis Upgrade naar de 1e klas is alléén op een zaterdag of zondag de hele dag geldig.
- De Meereisretour is geldig van maandag t/m vrijdag na 9.00 uur en op zaterdag en zondag de hele dag.
- De Superdal Dagkaart is geldig van maandag t/m vrijdag na 11.00 uur en op zaterdag en zondag de hele dag.

Is de Meereisretour ook 1e klas geldig?
De Meereisretour is klasseloos. Als je meereist met een persoon die beschikt over een 1e klas vervoerbewijs, mag je meereizen in de 1e klas. Als het een 2e klas vervoerbewijs betreft reis je mee in de 2e klas.

Hoeveel dagen is de Meereisretour te gebruiken?
De Meereisretour is één dag geldig op een vooraf bepaald traject. De dag van geldigheid kies je tijdens het bestellen van de e-ticket online.

Is de Meereisretour te gebruiken in combinatie met de OV-chipkaart, abonnement of Studentenreisproduct?
Ja, de Meereisretour is te gebruiken in combinatie met een OV-chipkaart, een treinabonnement of Studentenreisproduct. De Meereisretour is ook geldig in combinatie met een treinkaartje uit de automaat of een e-ticket (niet wanneer e-ticket onderdeel is van een andere aanbieding).

Mag ik de Meereisretour gebruiken in combinatie Upgrade naar de 1e klas?
Nee, de Upgrade naar de 1e klas en Meereisretour van de Treinpakkers mogen niet met elkaar gecombineerd worden.

Zijn de treinaanbiedingen ook geldig in combinatie met vervoerbewijzen van andere acties zoals Spoordeelwinkel, Albert Heijn, Kruidvat e.d.?
Nee, de Meereisretour en Upgrade naar de 1e klas zijn niet geldig in combinatie met vervoerbewijzen aangeschaft bij de Spoordeelwinkel, Albert Heijn, Blokker, HEMA, Kruidvat e.d.

Zijn de treinaanbiedingen te gebruiken in combinatie met het NS Groepsticket?
Nee, de Meereisretour en Upgrade naar de 1e klas mogen niet gebruikt worden in combinatie het NS Groepticket.

Zijn de treinaanbiedingen te gebruiken in combinatie met een Keuzedag?
Ja, alle treinaanbiedingen zijn te gebruiken in combinatie met een Keuzedag.

Zijn de treinaanbiedingen ook geldig in de treinen van Arriva, Breng, Connexxion en Syntus?
De treinaanbiedingen van Treinpakkers zijn ook geldig in treinen van Arriva, Breng, Connexxion en Syntus.

Zijn de treinaanbiedingen van Treinpakkers ook geldig in ICE International of Intercity direct?
Voor Intercity direct en ICE International geldt een toeslagverplichting. De aanbiedingen zijn dus alleen geldig met een toeslag.

Zijn de treinaanbiedingen van Treinpakkers geldig in Intercity Berlijn en Intercity Brussel?
De treinaanbiedingen zijn alleen geldig op het binnenlandse traject van Intercity Berlijn en Intercity Brussel.

Zijn de treinaanbiedingen van Treinpakkers ook geldig in de Thalys & Eurostar?
Nee, de treinaanbiedingen zijn niet geldig in de Thalys en Eurostar

Wordt een hond als 2e persoon toegestaan bij de Meereisretour?
Nee, de treinaanbiedingen zijn alleen voor personen. Voor een hond die niet op schoot wordt genomen, moet een zgn. Dagkaart hond worden gekocht. Een Dagkaart hond kost € 3,10.

Wat is het verschil tussen een Meereisretour en Samenreiskorting?
De Meereisretour wordt verstrekt bij de Treinpakkers en dat betekent dat er voor € 4,- op hetzelfde traject meegereisd kan worden door iemand met een persoon die beschikt over een geldig vervoerbewijs. Samenreiskorting is structureel te verkrijgen bij automaat/balie en te laden op de OV-chipkaart. Hier krijgt de meereizende persoon 40% korting: maandag t/m vrijdag voor 6.30 uur, tussen 9.00 – 16.00 uur en na 18.30 uur in de weekenden en op feestdagen de hele dag.

Hoe kan ik de combideal gebruiken?
Je kunt de combideal online kopen via www.ns.nl/treinpakkers. Kies jouw leukste uitje, print de e-ticket voor de trein en de ticket voor het uitje en neem beide mee als je op pad gaat. De combideals zijn een maand langer te verzilveren.

Hoe lang is de combideal geldig?
De combideal is te koop t/m 13 mei 2018 en te verzilveren tot 31 mei 2018. Met uitzondering van Keukenhof & Libelle Zomerweek

Hoe kan ik gebruik maken van de 2=1 aanbiedingen?
Er zijn twee manieren om gebruik te maken van de coupons met een 2=1 aanbieding
1. Scheur de coupon uit het Treinpakkers couponboekje en lever deze in bij de betreffende aanbieder. Lees voor vertrek goed de voorwaarden. In sommige gevallen moet je van te voren telefonisch of online reserveren.
2. Ga naar www.ns.nl/treinpakkers kies uw favoriete 2=1 uitje en print de coupon (PDF). Neem deze coupon mee naar de aanbieder waarvan je het uitje gekozen heeft.

Kan ik zomaar gebruik maken van de bonnen?
Nee, je kunt alleen gebruik maken van de aanbiedingen wanneer je over een geldig vervoerbewijs voor de trein beschikt en dit kunt tonen.

Zijn de Treinpakkers coupons alleen geldig in combinatie met een vervoerbewijs voor de trein?
Ja, de Treinpakkers coupons zijn alleen geldig in combinatie met een geldig vervoerbewijs voor de trein. Dit kan een kaartje uit de automaat of het e-ticket zijn, maar ook een OV-chipkaart of bijv. uw Trajectvrij abonnement.

Zijn de Treinpakkers coupons geldig in combinatie met een Studentenreisproduct?
Ja, de Treinpakkers coupons zijn ook geldig in combinatie met een Studentenreisproduct.

Waar kan ik terecht met vragen over openingstijden, toegangsprijzen etc..over de aanbiedingen?
Op de website van de aanbieder vind je alle aanvullende informatie.

Kan ik mijn Museumkaart gebruiken?
Nee, de museumaanbiedingen zijn niet geldig in combinatie met de Museumkaart.

Staat jouw vraag er niet tussen? Stel hem alsnog in dit topic.

13 reacties

Gister een meereiskaartje naar Schiphol besteld.
Ging niet helemaal goed met bestellen via site waardoor verkeerde verwijderd
met als resultaaterkeerde datum ingevuld 13 mei ipv 10 mei. Net gebeld naar NS
Kan helaas niet aangepast worden! Onbegrijpelijk
Waren er nog maar gratis kaartjes dan is al dit gedoe ..bestellen... printen niet nodig
Vervelend dat het bestellen mis ging, M de Koning.

Aangezien E-tickets erg fraudegevoelig zijn kunnen deze na afronding van de bestelling niet meer worden aangepast. Alleen tickets die niet zijn gedownload kunnen we ongeldig verklaren en terugbetalen. Zodra een ticket eenmaal is gedownload heb je de mogelijkheid gehad deze op te slaan en te printen. Er is voor ons daarna geen controle meer mogelijk of dit ticket wel of niet gebruikt is. Daarom is restitutie of aanpassing op een eenmaal gedownload ticket niet meer mogelijk. Ik kan me voorstellen dat dit in jouw geval niet is wat je graag wilt horen of lezen echter hebben zowel ik als mijn collega's aan de telefoon ons te houden aan de voorwaarden.
Ticket was nog niet gedownload!
E-ticket op naam en geboortedatum....fraudegevoelig ?
Zou je mij via een privébericht je NAW-gegevens, geboortedatum en het e-mailadres waarop je de bestelling gedaan hebt willen sturen? Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'. Als het ticket niet is gedownload zal ik je dit ticket uiteraard terugbetalen.
Op basis van je naam en geboortedatum wellicht niet zo zeer maar wel op het feit dat een ticket bijvoorbeeld meerdere malen geprint kan worden. Stel je koopt een ticket, slaat deze op en print deze uit. Belt vervolgens met onze Klantenservice en wij zouden dit ticket kunnen wijzigen. Dan heb je dus twee tickets voor de prijs van 1 voor verschillende data. Dat is natuurlijk niet toegestaan en daarom kan een ticket na afronding van de bestelling niet meer worden gewijzigd. Ook hebben wij nadat een ticket is gedownload geen controle mogelijkheden om na te gaan of een ticket wel/niet is gebruikt. Kortom, een gedownload ticket kan niet worden ingeleverd en worden terugbetaald omdat deze alsnog gebruikt zou kunnen worden.
pm gestuurd
Badge +3
Bij het 'verzilveren' (naam, geboortedatum en reisdtum kiezen) maak je het ticket aan.

Je krijgt dan een link om het ticket op te halen. Alleen als je die nog niet aangeklikt hebt (dus nog geen PDF document hebt gedownload om te printen) is in sommige gevallen nog wijziging mogelijk.
Niet volgens NS
Een ticket kunnen we inderdaad niet aanpassen. Een ticket dat niet gedownload is kunnen we hooguit ongeldig maken en terugbetalen.
Update: Ik heb intussen via een privébericht contact gehad met M de Koning. De kosten voor zijn foutief aangeschafte ticket heb ik teruggestort.
Wat is dat toch voor een gedoe dat je het ene e-ticket per se moet printen en het andere gewoon kan laden in de app?
Het klopt inderdaad dat nog niet alle tickets verkrijgbaar zijn als mobiel ticket. Of dit in de toekomst gaat veranderen, ik vermoed het wel maar durf dit niet met zekerheid aan te geven. Ook voor de mobiele tickets geldt, eenmaal gedownload zijn er geen wijzigingen meer mogelijk.

Reageer