Treinpakkers lente 2019

• 15 april 2019
  • 94 reacties
  • 5898 Bekeken

De Treinpakkers zijn er weer! Een huis-aan-huis boekje dat deze lente weer bij 4 miljoen huishoudens op de mat valt. Een boekje vol leuke treinaanbiedingen zoals 2=1 deals, combideals en 2 keer gratis een upgrade naar de 1e klas. Heel Nederland kan er dus weer een gezellig dagje op uit gaan met de trein.

Wanneer zijn de aanbiedingen van Treinpakkers geldig?
De campagne- en verkoopperiode van Treinpakkers loopt van 18 april t/m 2 juni 2019. Voor de aanbiedingen gelden soms verschillende geldigheidsperiodes. Op de coupons in het boekje staat per coupon de geldigheid vermeld. Kijk vanaf 18 april voor meer informatie op ns.nl/treinpakkers.

Treinaanbiedingen:
- Gratis Upgrade: 1e klas geldig t/m 2 juni 2019
- Lentetoer: te koop t/m 2 juni en geldig t/m 30 juni 2019
- Seizoensretour: te koop t/m 2 juni en geldig in 3 verschillende seizoenen:
Dagretour 1: april, mei & juni 2019
Dagretour 2: juli, augustus & september 2019
Dagretour 3: oktober, november & december 2019
Combideals (trein + uitje)
- Te koop t/m 2 juni 2019 (verschilt per aanbieding)
- Geldig t/m 30 juni 2019 (verschilt per aanbieding)
2=1 aanbiedingen:
- Geldig t/m 2 juni 2019

Klopt het dat er bij deze editie van Treinpakkers 2 varianten boekjes worden verspreid?
Dat klopt. We hebben deze editie besloten te werken met twee varianten boekjes: een boekje met meer aanbiedingen in de regio west en een boekje met meer aanbiedingen in de regio zuid. We weten namelijk dat men het leuk vindt om in hun eigen regio er een dagje op uit te gaan. Elk boekje heeft 4 unieke aanbiedingen die leuk zijn om in de regio te doen.

Hoe kan ik de Gratis Upgrade naar de 1e klas gebruiken?
Met de Gratis Upgrade naar de 1e klas kun je op één dag in het weekend de hele dag reizen in de 1e klas, in combinatie met een geldig vervoerbewijs voor de 2e klas. De gratis upgrade naar de 1e klas is geldig in de periode 18 april t/m 2 juni 2019. Deze is alleen geldig wanneer vooraf met pen de datum is ingevuld van de dag waarop je reist. Deze upgrade naar de 1e klas mag dus niet gebruikt worden op maandag t/m vrijdag!

Hoe werkt de Lentetoer?
Met de Lentetoer maak je samen doordeweeks een retourreis (ma t/m vrijdag na 9:00 uur) en in het weekend de hele dag van 18 april t/m 30 juni 2019. Dit kan voor slechts € 32,- (2e klas) of € 40,- (1e klas). Per reisdag betaal je dus €16 (2e klas) of € 20 (1e klas).
  • 2 x een retourreis in de 2e klas voor €32,-
  • 2 x een retourreis in de 1e klas voor €40,-
  • Geldig van maandag t/m vrijdag na 9:00 uur en in het weekend de hele dag
  • NS Lentetoer is ook geldig op feestdagen, uitgezonderd Koningsdag
  • Samenreizen is verplicht
  • Verkoopperiode: 18 april t/m 2 juni 2019
  • Verzilverperiode: 18 april t/m 30 juni 2019
Hoe werkt het Seizoensretour?
Met het Seizoensretour reis je in de lente, zomer en herfst één dag in het weekend voor maar € 37,-. Dit kan voor slechts € 37,- (2e klas) of € 43,- (1e klas).
  • 3 x reizen in 3 seizoenen in de 2e klas voor €37,-
  • 3 x reizen in 3 seizoenen in de 1e klas voor €43,-
  • In het weekend de hele dag geldig
  • Het Seizoensretour is ook geldig op feestdagen, uitgezonderd Koningsdag
  • Te koop t/m 2 juni 2019
  • Geldig in 3 verschillende seizoenen:
Dagretour 1: april, mei & juni
Dagretour 2: juli, augustus & september
Dagretour 3: oktober, november & december 2019

94 reacties

Link werkt niet of de actie (?!) is alweer afgelopen...

"Treinpakkers

De actie die je zoekt is helaas afgelopen"

Met dat gratis eerste klas reizen benadeel je wel de reiziger die wel voor eerste klas betaald.
Het grote voordeel van eerste klas is de rust en grotere kans op een zitplaats, nu verklein je die aanzienlijk. Ik heb al meegemaakt dat tijdens een actie de eerste klas drukker was dan de 2de klas...
Volgens mij zijn ze geldig vanaf 18 april, Bob. Dat verklaart ook waarom de link nog niet werkt.
Dan is het niet handig om nu al die link te plaatsen..
Reputatie 7
Badge +3
couponboekje is vanaf 18 april te bestellen, ik ga er vanuit dat de link dan wel werkt.
Ik pak het even aan. Dank, Bob.
Reputatie 5
Badge
Ik zie niks over meereiskaarten staan, zullen die deze editie niet terugkeren?
Ik zie niks over meereiskaarten staan, zullen die deze editie niet terugkeren?
Jammer inderdaad!
Reputatie 7
Badge +4
De gratis meereiskaartjes gaven veel overlast en agressie en dat is nu gelukkig niet meer zo. Dit is beter voor de reizigers en zeker beter voor de conducteurs, die gaven op een gegeven moment ook maar op. Men probeerde gratis te reizen en in de praktijk was van meereizen geen sprake. Reizigers werd vaak gevraagd of ze 'mee mochten reizen' en als dat werd geweigerd, reageerde men veelal op een niet al te best niveau. Naarmate mensen minder betalen, geven ze meer overlast, dat lijkt een wetmatigheid te zijn.

De eersteklasupgradekaartjes betekenen in de praktijk dat je op zondagavond niet meer in de eerste klas kunt, omdat studenten allemaal op weg zijn. Ik vraag me af of het aanbod om in de eerste klas gratis te kunnen reizen niet doorschiet.

Marketing zou moeten begrijpen dat eerste klas reizigers alleen definitief gelokt worden onder de categorie mensen die er wat meer voor willen betalen. Dat zijn niet de houders van een studentenkaart, dat was vroeger. Ik snap prima dat studenten dit doen, maar het is pure verdrijving van de betalende reiziger. Die is zo langzamerhand gekke Henkie.

Geef geen gratis upgrade, maar laat mensen er vijf euro of zo voor betalen op het automaat om het geldig te maken. Dat zijn mensen die wel tot de doelgroep kunnen behoren.

De overige acties zijn niet zo gek.
Grotendeels met je eens, Thom.. Voorheen zaten de meereiskaartjes zo bij het couponboekje en daar werd aardig misbruik van gemaakt. De laatste jaren werd het een meereisretour van €4,00 (dacht ik) per stuk. Dat lijkt mij een uitstekend alternatief en het zou jammer zijn als dat er dit jaar niet meer is.
Reputatie 5
Badge
Ik doelde ook vooral op de betaalde meereisretourtjes, die de afgelopen keren €7,95 kostten.
Wanneer en door wie zijn de boekjes verspreid? Ik krijg hem altijd maar heb hem nog niet gehad.
Meestal komen dit soort boekjes op zaterdag in de brievenbus!
Hebben jullie hem al binnen dan?
Nee, ik bedoelde a.s. zaterdag.
Dat is jammer dan wilde ik hem gaan gebruiken
Reputatie 4
Jammer dat er net als bij de afgelopen editie geen meereiskaartjes meer zijn. Een oplossing voor de 'spontane' meereizigers zou zijn om bij het kopen van een meereiskaartje voor pak 'm beet €2,50 al de naam van degene met wie meegereisd wordt in te laten vullen, en die naam ook op het kaartje te vermelden.
Reputatie 3
Grotendeels met je eens, Thom.. Voorheen zaten de meereiskaartjes zo bij het couponboekje en daar werd aardig misbruik van gemaakt. De laatste jaren werd het een meereisretour van €4,00 (dacht ik) per stuk. Dat lijkt mij een uitstekend alternatief en het zou jammer zijn als dat er dit jaar niet meer is.

Die waren inderdaad 4 euro! Jammer als die er niet meer bij zitten.

Die gratis meereis(chip)kaartjes waren ook leuk, maar ik begrijp wel waarom ze daar mee gestopt zijn.
Badge +3
De treinpakkers zaten hier vandaag in de brievenbus, dus net op tijd voor Goede Vrijdag.
Bij de voorwaarden van de ''gratis upgrade 1e klas'' staat dat je deze op Goede Vrijdag, 1e en 2e paasdag en Hemelvaartsdag ook mag gebruiken, en op Koningsdag niet. Maar hoe zit dat dan met 5 mei, aangezien dit ook een speciale dag is?
Badge +3
5 mei is eens in de vijf jaar een 'feestdag', dus pas in 2020 weer.

Goede Vrijdag is een vreemde eend in de bijt, want is voor veel bedrijven geen feestdag maar voor NS wel, en ook alle studenten reizen dan vrij (ongeacht week/weekend abonnement). NS rijdt dan ook geen zaterdag- of zondagdienstregeling zoals op andere feestdagen (2e paasdag en zo).

Koningsdag niet geldig spreekt voor zich natuurlijk.
Reputatie 2
Goed te weten dat de gratis upgrades ook de komende feestdagen geldig zijn. Dan kan ik eindelijk met mijn 1e klas weekendvrij eens riant en rustig in de tweede klas gaan zitten. Helaas heb ik de upgrades nog niet in handen om daarmee de laatste tweedeklas-reizigers naar de eerste klas te sturen.
Overigens heb ik veel en graag gebruik gemaakt van de meereiskaartjes. Jammer dat ze er nu niet zijn. De agitatie ertegen die ik hierboven lees vind ik zwaar overdreven. Elke reis wachtte ik op iemand die mee wilde, maar niemand bood zich aan of drong zich op.
Iedereen heeft als het goed is weer de Treinpakkers in de brievenbus ontvangen, met daarin twee overgangskaartjes van de 2de naar de 1e klas. Op de achterkant staat met (voor mij iets te) kleine lettertjes dat deze kaartjes niet gecombineerd mogen worden met acties van bijvoorbeeld Albert Heijn, Kruidvat en de Treinpakkers zelf, maar mag ik dit kaartje wel gebruiken in combinatie met een goedkoop enkeltje, retourtje of dagkaart van bijvoorbeeld Treinreiziger of Vakantieveilingen? Dat zijn feitelijk ook goedkope acties zoals we die ook van de winkels kennen, maar deze worden niet specifiek genoemd...
Badge +3
Nee, dat zijn ook actiekaartjes. AH en Kruidvat worden slechts als voorbeeld genoemd maar goedkope tickets van Vakantieveilingen, Actievandedag en Spoordeelwinkel (voor een vaste prijs van A naar B of retour) vallen daar dus ook onder. @treinreiziger zelf verkoopt geen tickets.

Uizondering zijn reguliere enkeltjes en dagretours 2e klas e-tickets, en de e-tickets Samenreiskorting die je online kunt kopen, en ook de reguliere dagkaarten van NS (2e klas € 53,-). Mogelijk mag het ook met het goedkopere Holland Travel Ticket (OV-dagkaart), omdat je deze uit een automaat kunt kopen.

Vuistregel is: Als de prijs van je ticket afwijkt van wat de reisplanner aangeeft (al dan niet met 40% korting, en ongeacht of je het via de NS website gekocht/verzilverd hebt met een coupon/kortingscode) kan je er vanuit gaan dat de Treinpakkers 2-1 upgrade zeer waarschijnlijk niet geldig is.

En net als de vorige keer was de postbode (of de buren?) weer zo attent om deze keer (ongevraagd) vier (4!) envelopjes in mijn bus te stoppen "Aan de bewoners van dit adres..." Nog liefhebbers?
Reputatie 7
Badge +3
Niet iedereen @Milco krijgt een treinpakkersboekje in de bus. NS stuurt ze naar willekeurige postcodes en die van ons staat ook deze keer niet op de verzendlijst ☹️
Badge +3
Nabestellen kan via https://webformulier.ns.nl/treinpakkers maar een PB/DM naar mij mag ook (postcode en huisnummer graag, meer niet nodig!)

Want de postbode/buren waren dus zo vriendelijk om er (eenpersoonshuishouden) vier in de bus te gooien....

Reageer