Treinpakkers lente 2019

• 15 april 2019
  • 94 reacties
  • 6065 Bekeken

Toon eerste bericht

94 reacties

Reputatie 6
Helaas niets gekregen in de bus. Normaal kreeg ik ze wel. Het boekje wel besteld. Vandaag met de trein. Komende weekenden waarschijnlijk niet, alleen door de weeks. Dus het was wel leuk geweest om gebruik te kunnen maken van upgrade.
Reputatie 5
Als weekendvrij houder eerste klas baal ik enorm van die eersteklas upgrade weggeefkaartjes. Je benadeelt hier je betalende klanten mee. Er is al zo weinig controle en ook mensen met een actiekaaryje gebruiken de upgrade hoewel die niet gecombineerd kan worden. Echt waardeloos en ik hoop datd zee snel zullen verdwijnen!!!!!
Hoi Lies87,

Dat is heel erg jammer! Het zijn namelijk hele leuke acties!
In welke provincie ben je woonzaam? Als je dit niet openbaar wilt delen mag je mij ook een privébericht sturen, dan check ik de oorzaak voor je!
Reputatie 6
Hoi Lies87,

Dat is heel erg jammer! Het zijn namelijk hele leuke acties!
In welke provincie ben je woonzaam? Als je dit niet openbaar wilt delen mag je mij ook een privébericht sturen, dan check ik de oorzaak voor je!

Gelukkig kan ik een groot deel van de acties ook online bestellen. Ik reis vaak met de trein maar helaas vooral door de week. Toevallig vandaag dan weer eens een dagje met de trein weg.
Reputatie 5
@NS doen jullie ook iets met de klachten van eerste klas abonnementhouders die niet blij met deze actie zijn? Dit is op zich geen nieuw geluid ....is vaker gemeld. Ik ben gisteren noodgedwongen tweede klas gaan zitten omdat daar wel plek was terwijl ik een eerste klas abonnement heb. Omgedraaide wereld wat mij betreft.
Reputatie 6
@NS doen jullie ook iets met de klachten van eerste klas abonnementhouders die niet blij met deze actie zijn? Dit is op zich geen nieuw geluid ....is vaker gemeld. Ik ben gisteren noodgedwongen tweede klas gaan zitten omdat daar wel plek was terwijl ik een eerste klas abonnement heb. Omgedraaide wereld wat mij betreft.

Gisteren waren de eerste klas upgrades sowieso niet geldig. Dat mag alleen op zaterdag of zondag.

[h4]Zeker, we bundelen alle klachten en zetten deze door naar de betreffende afdeling. Waar nodig zullen we bijvoorbeeld de actie moeten aanpassen bijvoorbeeld.[/h4]
Reputatie 5
ze waren gisteren wel geldig staat er zelfs expliciet op (heb zelf ook een setje in de bus gekregen vandaar)

Fijn dat het doorgegeven wordt!

@NS doen jullie ook iets met de klachten van eerste klas abonnementhouders die niet blij met deze actie zijn? Dit is op zich geen nieuw geluid ....is vaker gemeld. Ik ben gisteren noodgedwongen tweede klas gaan zitten omdat daar wel plek was terwijl ik een eerste klas abonnement heb. Omgedraaide wereld wat mij betreft.Gisteren waren de eerste klas upgrades sowieso niet geldig. Dat mag alleen op zaterdag of zondag.

Gisteren, Goede Vrijdag, was voor de NS een feestdag en dan zijn ze ook geldig. Het staat ook op de voorkant van de upgrade dat deze ook op Goede Vrijdag geldig is.

Gisteren maakte het op mijn route ook helemaal niet uit. Van Zwolle naar Groningen was de intercity (ICM 7 delen) zo druk dat er zowel in de 1e als 2e klas geen zitplaatsen meer waren, waarna ik maar de sprinter (2 x 4 SNG) heb genomen waar zowel de 1e klas als de 2e klas de hele route bijna helemaal leeg waren.
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad staat er gewoon op dat de upgrade geldig is op Goede Vrijdag.

De vermelding dat de upgrade geldig is op 1e Paasdag is natuurlijk volkomen overbodig. 1e Paasdag valt altijd op een zondag en zondag staat al in de eerste zin over de geldigheid.

Op de achterkant blinken de voorwaarden ook niet uit door duidelijkheid. Er missen bijvoorbeeld de binnenlandse trajecten bij de buitenlandse vervoerders: Eurobahn (Hengelo - Oldenzaal), DB Regio NRW (Enschede - Glanerbrug), Abellio (Arnhem - Zevenaar).

De mededeling "Bij R-Net alleen geldig op het traject Alphen a/d Rijn - Gouda" is ook wat merkwaardig. Dat is het precies het enige traject met de merknaam R-Net waarop een trein rijdt.

Reputatie 6
ze waren gisteren wel geldig staat er zelfs expliciet op (heb zelf ook een setje in de bus gekregen vandaar)

Fijn dat het doorgegeven wordt!

Ah sorry. Ik ging af op de informatie die in de beginpost stond. Dan snap ik wel de frustratie. Ook omdat het gisteren gewone werkdag was (iig voor mij en vele anderen) en daarom had ik niet het idee dat je dan deze upgrades kon gebruiken.
Reputatie 7
Badge +3
De mededeling "Bij R-Net alleen geldig op het traject Alphen a/d Rijn - Gouda" is ook wat merkwaardig. Dat is het precies het enige traject met de merknaam R-Net waarop een trein rijdt.
QBuzz rijdt tussen Dordrecht en Geldermalsen ook treinen met de merknaam R-Net.
Maar die hebben dacht ik geen 1e klas, dus heeft een upgrade ook geen enkel nut.
Reputatie 7
Badge +3
@Danny NS ik krijg de treinpakkers nooit in de bus, provincie Utrecht. Waarschijnlijk omdat ik op loopafstand (10 minuten) van een station woon?
Ik heb ze aangevraagd, maar had de upgrade graag dit weekend gehad.
Badge +3
Ik heb ze aangevraagd, maar had de upgrade graag dit weekend gehad.
In ieder geval krijg je ze dinsdag, graag gedaan! 😂
Reputatie 3
5 mei is eens in de vijf jaar een 'feestdag', dus pas in 2020 weer.

Goede Vrijdag is een vreemde eend in de bijt, want is voor veel bedrijven geen feestdag maar voor NS wel, en ook alle studenten reizen dan vrij (ongeacht week/weekend abonnement). NS rijdt dan ook geen zaterdag- of zondagdienstregeling zoals op andere feestdagen (2e paasdag en zo).

Koningsdag niet geldig spreekt voor zich natuurlijk.

Juist wel op koningsdag. Dan past het tenmiste allemaal in de trein.
Reputatie 7
Badge +3

De mededeling "Bij R-Net alleen geldig op het traject Alphen a/d Rijn - Gouda" is ook wat merkwaardig. Dat is het precies het enige traject met de merknaam R-Net waarop een trein rijdt.QBuzz rijdt tussen Dordrecht en Geldermalsen ook treinen met de merknaam R-Net.
Maar die hebben dacht ik geen 1e klas, dus heeft een upgrade ook geen enkel nut.

Je hebt gelijk. Ik was Qbuzz vergeten.
Reputatie 5
Ik ben ook zeker niet blij met al die gratis upgrades 1e klas. Ik krijg deze aanbiedingen ook niet in de brievenbus, maar ja ik heb er toch niks aan. Ik reis alleen en met een weekend vrij abonnement 1e klas. De vaste klanten zijn weer de dupe hier van. NS moet echt gaan stoppen met het weggeven van gratis upgrades 1e klas. Als mensen een upgrade willen dan betalen ze er maar voor.
Reputatie 7
Badge +3
De vaste klanten zijn weer de dupe hier van. NS moet echt gaan stoppen met het weggeven van gratis upgrades 1e klas. Als mensen een upgrade willen dan betalen ze er maar voor.

hohoho, ik ben ook vaste klant, reis normaal 2e klas en ben wel heel blij met de upgrade 1e klas. Zeker omdat ik al langere tijd niet extra's meer krijg van NSextra wat bedoelt was voor vaste klanten.
Maar snap dat iemand met een (relatief goedkope) weekendvrij 1e klas dat minder leuk vind.
Voor mensen die in de weekenden op lange afstanden tegen voltarief reizen is zo'n upgrade ook een leuk kadootje.
Reputatie 5
MoDe, je bent dus vaste klant 2e klas dan begrijp ik dat je blij bent met gratis overgangskaartjes 1e klas. Ik heb altijd 2e klas gereisd, maar 2e klas werd voller en voller. Dus dat was voor mij niet meer om te doen. Toen heb ik regelmatig overgangskaartjes erbij gekocht en daarna heb ik mijn abonnement veranderd naar 1e klas. Maar de 1e klas word ook voller en voller, dus de komen de tijd plan ik weer extra dat ik zoveel mogelijk uit de drukke treinen wegblijf. Maar ja hierdoor houd het met de trein reizen een keer voor mij op.
Is het dan een goed idee om om overgangskaartjes 1e klas alleen te versturen aan abonnementshouders 2e klas? en dus niet aan mensen die anders (bijna) nooit met de trein reizen zoals dat nu gebeurd.
Reputatie 4
De eersteklasupgradekaartjes betekenen in de praktijk dat je op zondagavond niet meer in de eerste klas kunt, omdat studenten allemaal op weg zijn. Ik vraag me af of het aanbod om in de eerste klas gratis te kunnen reizen niet doorschiet.

Marketing zou moeten begrijpen dat eerste klas reizigers alleen definitief gelokt worden onder de categorie mensen die er wat meer voor willen betalen. Dat zijn niet de houders van een studentenkaart, dat was vroeger. Ik snap prima dat studenten dit doen, maar het is pure verdrijving van de betalende reiziger. Die is zo langzamerhand gekke Henkie.

Thom ik ben blij dat je dit zegt. Ik reis nu bewust tijdens deze weekenden 2e klas.
Laatst heb ik om een toeslag 1e klas gevraagd die een vriend met hetzelfde abonnement als ik in hetzelfde postcodegebied wel heeft ontvangen. Nou ik kreeg deze dus niet na meer dan 4 weken op antwoord via de mail moeten te wachten.

NS heeft het niet zo op vaste klanten en het woord klantenservice zouden ze niet meer moeten gebruiken.
Reputatie 4
MoDe, je bent dus vaste klant 2e klas dan begrijp ik dat je blij bent met gratis overgangskaartjes 1e klas. Ik heb altijd 2e klas gereisd, maar 2e klas werd voller en voller. Dus dat was voor mij niet meer om te doen. Toen heb ik regelmatig overgangskaartjes erbij gekocht en daarna heb ik mijn abonnement veranderd naar 1e klas. Maar de 1e klas word ook voller en voller, dus de komen de tijd plan ik weer extra dat ik zoveel mogelijk uit de drukke treinen wegblijf. Maar ja hierdoor houd het met de trein reizen een keer voor mij op.
Is het dan een goed idee om om overgangskaartjes 1e klas alleen te versturen aan abonnementshouders 2e klas? en dus niet aan mensen die anders (bijna) nooit met de trein reizen zoals dat nu gebeurd.

Je hebt helemaal gelijk Pieter-Jan. Ik heb trouwens ook autisme en voor mij is de 1e klas ook belangrijk voor de rust om in te reizen. Privé reis ik vanwege mijn autisme altijd buiten de spits en met rustige treinen.
Reputatie 4
Als weekendvrij houder eerste klas baal ik enorm van die eersteklas upgrade weggeefkaartjes. Je benadeelt hier je betalende klanten mee. Er is al zo weinig controle en ook mensen met een actiekaaryje gebruiken de upgrade hoewel die niet gecombineerd kan worden. Echt waardeloos en ik hoop datd zee snel zullen verdwijnen!!!!!
Klaag erover bij het klantcontactcentrum wat zich de klantenservice noemt.
Ik zou graag willen weten of ik met de Lentetoer ook naar Aken kan reizen, via de nieuwe verbinding van Arriva vanuit Maastricht of Heerlen. Op dit traject kan namelijk normaal met de ov-chipkaart worden gereisd, zolang het geen binnenlandse reis in Duitsland betreft. Mocht dit toch niet kunnen, wat is dan het advies? Een Lentetoer-retour naar Eygelshoven Markt, plus een aansluitend retourtje Aken?
Dank voor de reactie.
Jan
Ik zou graag willen weten of ik met de Lentetoer ook naar Aken kan reizen, via de nieuwe verbinding van Arriva vanuit Maastricht of Heerlen. Op dit traject kan namelijk normaal met de ov-chipkaart worden gereisd, zolang het geen binnenlandse reis in Duitsland betreft. Mocht dit toch niet kunnen, wat is dan het advies? Een Lentetoer-retour naar Eygelshoven Markt, plus een aansluitend retourtje Aken?
Dank voor de reactie.
Jan

Het antwoord vind je hier, JandeVries. Kort gezegd, ja het mag.
Dank, Jouke, ik mag dus met de Lentetoer een dagretour (of eigenlijk dus 2) naar Aken bestellen. Wel jammer dat het bestelformulier (https://www.ns.nl/producten/s/lentetoer) die bestemming niet kent. Hoe los ik dat op? Eygelshoven Markt invoeren bijvoorbeeld?

Avast dank,
Jan

Reageer