Treinpakkers zomer 2018

De Treinpakkers zijn er weer. De leukste uitjes voor in de zomer!
Wil jij een dagje weg tijdens je vakantie? Bekijk dan snel onze Treinpakkers. Allemaal leuke acties in heel Nederland, tijdelijk voor de laagste prijs. De Treinpakkers zijn geldig van 21 juli t/m 2 september 2018.

Ik zet de meest gestelde vragen even op een rij.

Klopt het dat er bij deze editie van Treinpakkers 3 varianten boekjes worden verspreid?
Dit klopt, we hebben bij deze zomereditie er voor gekozen om 3 boekjes te verspreiden op basis van regio indeling. We zijn namelijk in het reisgedrag van de Treinpakkersklant gedoken en we zagen dat de grootste Treinpakkers doelgroep naar de Randstad reist, met als uitblinker Amsterdam. Ook hebben we gezien dat Treinpakkers klanten vooral in hun eigen regio blijven. We hebben daarom in alle boekjes extra aanbiedingen in Amsterdam toegevoegd en we hebben Nederland opgedeeld in drie verschillende regio’s en in elk boekje hebben we vijf unieke aanbiedingen toegevoegd die leuk zijn om in een bepaalde regio te ondernemen.

Geldigheid

Treinaanbiedingen:
  • Gratis meereiskaart Daluren geldig t/m 2 september 2018
  • Gratis upgrade 1e klas geldig t/m 2 september 2018
  • Jongerentoer te koop t/m 30 augustus en te verzilveren t/m 2 september

Combideals (trein + uitje):
  • Te koop t/m 2 september 2018
  • Geldig t/m 30 september 2018

2=1 aanbiedingen:
  • Geldig t/m 2 september 2018

Welke aanbiedingen zijn er?

Standaard aanbiedingen:
  • Efteling + bus
  • Rijksmuseum
  • Yoghurt Barn
  • Happy Tosti
  • This is Holland
  • Station - Smullers
  • Station - Kiosk
  • Station - La Place
  • Borrel Amsterdam 1884

Extra deals west (Noord-Holland, Zuid-Holland & Utrecht):
  • Lion King + HTM
  • Zandvoort lunch
  • Lunch Utrecht Seven
  • Frans Halsmuseum Haarlem
  • Museum Rotterdam

Extra deals zuid (Noord Brabant, Limburg, Gelderland, Zeeland & Flevoland):
  • Apenheul + bus
  • Rondvaart Maastricht
  • Stadswandeling Nijmegen
  • Shoppen Roermond
  • High tea Den Bosch

Extra deals noord (Groningen, Friesland, Drenthe & Overijssel):
  • Wildlands + bus
  • Food Groningen
  • Natuurmuseum Leeuwarden
  • Rondvaart Giethoorn
  • Lunch Zwolle

Waar kan ik de voorwaarden van deze actie terugvinden?
De actievoorwaarden staan op ns.nl/treinpakkers en in het boekje. Daarnaast staan per actie de voorwaarden vermeld op de betreffende coupon. Dit geldt zowel voor treinaanbiedingen, combideals als 2=1 aanbiedingen.

Waarom heb ik geen Treinpakkers boekje ontvangen?
Het kan zijn dat je een ‘nee-nee-sticker’ of ‘nee-ja-sticker’ op jouw brievenbus hebt, dan wordt het boekje niet bezorgd. Daarnaast krijgen niet alle huishoudens zonder ‘nee-nee of ‘nee-ja sticker’ het boekje bezorgd. Dit is afhankelijk van of jouw adres binnen de postcodeselectie valt, die per campagne kan verschillen.

Hoe kan ik het Treinpakkers boekje ontvangen?
Mocht je het boekje niet ontvangen hebben per post, dan kan je deze vanaf 21 juli 2018 alsnog éénmalig aanvragen op ns.nl/treinpakkers. Hierbij geldt; zolang de voorraad strekt (op=op) en maximaal 1 boekje per adres.

Welke treinaanbiedingen zijn los bijgevoegd in de envelop?
* 2x Gratis upgrade naar de 1e klas (elk te gebruiken op één zaterdag of één zondag). Ze zijn geldig van 21 juli t/m 2 september 2018.
* 1x Meereiskaart Daluren te gebruiken op maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur én na 18.30 uur en op zaterdag en zondag de hele dag. Deze is geldig van 21 juli t/m 2 september 2018.

Hoe kan ik de Gratis Upgrade naar de 1e klas gebruiken?
Met de Gratis Upgrade naar de 1e klas kan je op één dag in het weekend de hele dag reizen in de 1e klas, in combinatie met een geldig vervoerbewijs voor de 2e klas. De Gratis Upgrade naar de 1e klas is geldig in de periode 21 juli t/m 2 september 2018. De Gratis Upgrade naar de 1e klas is alleen geldig wanneer vooraf met pen de datum van de dag waarop je reist is ingevuld. De Gratis Upgrade naar de 1e klas mag dus niet gebruikt worden op maandag t/m vrijdag!

Is de Gratis Upgrade naar de 1e klas te gebruiken in combinatie met de OV-chipkaart, abonnement of Studentenreisproduct?
Ja, de Gratis Upgrade naar de 1e klas is te gebruiken in combinatie met een OV-chipkaart, een treinabonnement of Studentenreisproduct.

Waarom kan ik de Upgrade naar de 1e klas niet online vinden?
De Gratis Upgrade naar de 1e klas wordt eenmalig en alleen verstrekt in de envelop van Treinpakkers.

Ik heb geen gebruik gemaakt van de upgrade naar de 1e klas, kan ik daar geld voor terug krijgen?
Nee, aangezien je de Upgrade naar de 1e klas gratis ontvangt, kan je de bonnen niet inwisselen voor geld.

Mag ik de Upgrade naar de 1e klas gebruiken in combinatie met de Meereiskaart Daluren.
Nee, de Upgrade naar de 1e klas en Meereiskaart Daluren van de Treinpakkers mogen niet met elkaar gecombineerd worden.

Hoe kan ik de Meereiskaart Daluren gebruiken?
  • Met de Meereiskaart kan je gratis 1 iemand meenemen in de periode 21 juli t/m 2 september 2018. Je moet dan zelf in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs en 12 jaar of ouder zijn. Je kan ook zelf met iemand anders meereizen, mits deze persoon over een geldig vervoerbewijs beschikt.
  • Met de Meereiskaart check je per vervoerder in en uit.
  • Je mag alleen reizen in dezelfde klasse en op exact hetzelfde traject als de persoon met wie je meereist.
  • Je mag bij 1 geldig vervoerbewijs maximaal 1 Meereiskaart gebruiken.
  • De Meereiskaart is 2 dagen te gebruiken. Gooi hem na de 1e keer reizen dus niet weg!
  • De Meereiskaart Daluren is geldig maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur én na 18.30 uur en op zaterdag en zondag de hele dag.

Hoeveel mensen mogen er meereizen met 1 persoon met een geldig vervoerbewijs?
Per persoon mag er met de Meereiskaart 1 persoon van 12 jaar of ouder meereizen als jij beschikt over een geldig vervoerbewijs en 12 jaar of ouder bent. Met meerdere mensen meereizen met dezelfde persoon is dus niet toegestaan.

Mag ik twee meereiskaarten met elkaar combineren?
Nee, dat is niet toegestaan. Wanneer je met twee personen met twee meereiskaarten wilt reizen, moet je meereizen met 2 personen die beiden 12 jaar of ouder zijn en beschikken over een geldig vervoerbewijs.

Hoe zit het met in- en uitchecken als ik ergens een tussenstop maak?
Aan het begin van een rit check je in en aan het einde check je weer uit. Als je onderweg een tussenstop maakt en langer dan 35 minuten daar blijft, moet je wel uitchecken. Als je vervolgens verder reist, dien je weer in te checken. Is de tussenstop korter dan 35 minuten, hoef je niet uit te checken.

Zijn de treinaanbiedingen ook geldig voor 09:00 uur?
De Meereiskaart Daluren is geldig maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur én na 18.30 uur en op zaterdag en zondag de hele dag.
De Gratis Upgrade naar de 1e klas is alléén op een zaterdag of zondag de hele dag geldig. Je kan in het weekend met de Gratis Upgrade naar de 1e klas dus wel vóór 9.00 uur reizen.

Is de Meereiskaart Daluren ook 1e klas geldig?
De Meereiskaart is klasseloos. Als je meereist met een persoon die beschikt over een 1e klas vervoerbewijs, mag je meereizen in de 1e klas. Als het een 2e klas vervoerbewijs betreft reis je mee in de 2e klas.

Hoeveel dagen is de Meereiskaart Daluren te gebruiken?
De meereiskaart is 2 dagen, dus 2 x 1 dag te gebruiken.

Is de Meereiskaart Daluren te gebruiken in combinatie met de OV-chipkaart, abonnement of studentenreisproduct?
Ja, de Meereiskaart is te gebruiken in combinatie met een OV-chipkaart, een treinabonnement of studentenreisproduct. De Meereiskaart is ook geldig in combinatie met een treinkaartje uit de automaat of een e-ticket (behalve wanneer dit e-ticket onderdeel is van een andere aanbieding).

Mag ik de Meereiskaart Daluren gebruiken in combinatie met de Upgrade naar de 1e klas?
Nee, de Upgrade naar de 1e klas en Meereiskaart van de Treinpakkers mogen niet met elkaar gecombineerd worden.

Zijn de treinaanbiedingen ook geldig in combinatie met vervoerbewijzen van andere acties zoals Spoordeelwinkel, Albert Heijn, Blokker, HEMA, Kruidvat e.d.?
Nee, de Meereiskaart en Upgrade naar de 1e klas zijn niet geldig in combinatie met vervoerbewijzen aangeschaft bij de Spoordeelwinkel, Albert Heijn, Blokker, Etos, HEMA, Kruidvat e.d.

Zijn de treinaanbiedingen te gebruiken in combinatie met het NS Groepsticket?
Nee, de Meereiskaart en Upgrade naar de 1e klas mogen niet gebruikt worden in combinatie met een NS Groepsticket.

Zijn de treinaanbiedingen te gebruiken in combinatie met een Keuzedag?
Ja, alle treinaanbiedingen zijn te gebruiken in combinatie met een Keuzedag.

Zijn de treinaanbiedingen ook geldig in de treinen van Abellio, Arriva, Breng, Connexxion en Syntus?
De treinaanbiedingen van Treinpakkers zijn ook geldig op binnenlandse trajecten in treinen van Abellio, Arriva, Breng, Connexxion en Keolis Nederland.

Zijn de treinaanbiedingen van Treinpakkers ook geldig in ICE International of Intercity Direct?
Voor Intercity Direct en ICE International geldt een toeslagverplichting. De aanbiedingen zijn dus alleen geldig met een toeslag.

Zijn de treinaanbiedingen van Treinpakkers geldig in Intercity Berlijn en Intercity Brussel?
De treinaanbiedingen zijn alleen geldig op het binnenlandse traject van Intercity Berlijn en Intercity Brussel.

Zijn de treinaanbiedingen van Treinpakkers ook geldig in de Thalys & Eurostar?
Nee, de treinaanbiedingen zijn niet geldig in de Thalys en Eurostar.

Wordt een hond als 2e persoon toegestaan bij de Meereiskaart?
Nee, de treinaanbiedingen zijn alleen voor personen. Voor een hond die niet op schoot wordt genomen, moet een zgn. Dagkaart hond worden gekocht. Een Dagkaart hond kost € 3,10.

Wat is het verschil tussen een Meereiskaart Daluren en Samenreiskorting?
De Meereiskaart wordt verstrekt bij de Treinpakkers campagne. Met deze kaart kan gratis worden meegereisd met een persoon die beschikt over een geldig vervoerbewijs. Verder geldt dat de persoon die meereist niet in de middagspits mag reizen. Samenreiskorting is structureel te verkrijgen bij automaat/balie en te laden op de OV-chipkaart. Hier krijgt de meereizende persoon 40% korting: maandag t/m vrijdag voor 6.30 uur, tussen 9.00 – 16.00 uur en na 18.30 uur in de weekenden en op feestdagen de hele dag.

Combideals (trein + uitje)

Hoe kan ik de combideal gebruiken?
Je kan de combideal online kopen via www.ns.nl/treinpakkers. Kies jouw leukste uitje, print de e-ticket voor de trein en de ticket voor het uitje en neem beide mee als je op pad gaat. De combideals zijn een maand langer te verzilveren.

Moet ik het uitje printen?
Ja, het uitje bevat twee E-tickets: een daarvan is geldig voor de Trein, de andere is geldig voor de Entree van het uitje.

Hoe lang is de combideal geldig?
De combideal is te koop t/m 2 september 2018 en te verzilveren t/m 30 september 2018.

2=1 aanbiedingen (zonder treinaandeel) Hoe kan ik gebruik maken van de 2=1 aanbiedingen?
Er zijn twee manieren om gebruik te maken van de coupons met een 2=1 aanbieding.

1. Scheur de coupon uit het Treinpakkers couponboekje en lever deze in bij de betreffende aanbieder. Lees voor vertrek goed de voorwaarden. In sommige gevallen moet je van te voren telefonisch of online reserveren.
  2. Ga naar www.ns.nl/treinpakkers kies uw favoriete 2=1 uitje en print de coupon (PDF). Neem deze coupon mee naar de aanbieder waarvan je het uitje gekozen hebt om de aanbieding te verzilveren. Je betaalt aan de kassa bij de partner.

Kan ik zomaar gebruik maken van de bonnen?
Nee, je kan alleen gebruik maken van de aanbiedingen als je over een geldig vervoerbewijs voor de trein beschikt en dit kunt tonen.

Zijn de Treinpakkers coupons alleen geldig in combinatie met een vervoerbewijs voor de trein?
Ja, de Treinpakkers coupons zijn alleen geldig in combinatie met een geldig vervoerbewijs voor de trein. Dit kan een kaartje uit de automaat of een e-ticket zijn, maar ook een OV-chipkaart met of zonder abonnement.

Zijn de Treinpakkers coupons geldig in combinatie met een Studentenreisproduct?
Ja, de Treinpakkers coupons zijn ook geldig in combinatie met een Studentenreisproduct.

Waar kan ik terecht met vragen over openingstijden, toegangsprijzen etc. over de aanbiedingen?
Op de website van de aanbieder kan je alle aanvullende informatie vinden.

Kan ik mijn Museumkaart gebruiken?
Nee, de museumaanbiedingen zijn niet geldig in combinatie met een Museumkaart.

Naar aanleiding van deze Q&A nog vragen, opmerkingen of feedback? We lezen het graag en helpen je uiteraard wanneer iets nog niet geheel duidelijk is. Veel trein(pak)plezier gewenst!

47 reacties

2=1 aanbiedingen (zonder treinaandeel) Hoe kan ik gebruik maken van de 2=1 aanbiedingen?

Zijn de Treinpakkers coupons alleen geldig in combinatie met een vervoerbewijs voor de trein?
Ja, de Treinpakkers coupons zijn alleen geldig in combinatie met een geldig vervoerbewijs voor de trein. Dit kan een kaartje uit de automaat of een e-ticket zijn, maar ook een OV-chipkaart met of zonder abonnement.

Hoe wordt er gecontroleerd bij de OV-chipkaart of je een geldig vervoersbewijs hebt?
Reputatie 5
Deze zal gewoon worden gescand, Waltertje, om te constateren of er wel mee is ingecheckt.
Reputatie 5
Badge
Worden de boekjes morgen bezorgd? 😉
Deze zal gewoon worden gescand, Waltertje, om te constateren of er wel mee is ingecheckt.

Bij de Happy Tosti als ik een tweede gratis tosti wil ophalen?
Reputatie 4
Worden de boekjes morgen bezorgd? ;)
Afhankelijk van uw woonadres wel, de postbezorger bezorgd ze tegelijk met de andere reclame en uw post.
In Amsterdam alleen bij huizen met een Ja-Ja sticker (opt-in) in andere gemeentes als u geen Ja-Nee of Nee-Nee sticker heeft op uw woning (opt-out).
Zojuist de treinpakkers weer in de bus.
Maar.... het lijkt wel alsof NS vindt dat ik als alleengaande geen extraatje verdien en het in m'n eentje niet ook gezellig mag hebben?? Weer meer dan de helft van de aanbiedingen bestaat - net als bij voorgaande edities- uit een "tweede gratis..."
Waarom niet meer aanbiedingen met gewoon - al bij de eerste!- een korting of bv gratis gebak of sauzijcenbroodje bij de koffie ed.? Zodat ik er ook in mijn eentje van kan genieten.
Het aantal alleengaanden neemt mi alleen maar toe, dus waarom daarmee niet wat meer rekening gehouden NS?
Ook zijn trein/entree-aanbiedingen voor mij als Dalkaarthouder met recht op vrij reizen en bezitster van museumjaarkaart iha niet echt voordeelaanbiedingen.
Blijft over de overgangskaartjes voor 1e klas, waarvoor mijn hartelijke dank, daar zal ik graag gebruik van maken.
Maar voor het overige wat mij betreft weer een gemiste kans NS een boekje dat zo bij het oud papier kan want alleen heb ik er niet veel aan...
Eigenlijk 100% mee eens.
Waltertje, ik neem aan dat je dan je OV-chipkaart kunt laten zien. Ik vraag het voor de zekerheid nog even na en kom er z.s.m. op terug.

abytravel en MvanGelder, jammer om te lezen dat jullie een aantal aanbiedingen niet de moeite waard vinden of dat het niet voordelig is om ermee te reizen. Ik zal deze feedback doorgeven aan mijn collega's van deze campagne. Aan de andere kant bieden we via bijv. Spoordeelwinkel, NS Extra en persoonlijke mails naar abonnementshouders verschillende acties en challenges aan voor reizigers die vaker alleen op pad gaan.
Reputatie 6
Tja, ik heb er ook weinig aan met mijn Dalvrij en Museumjaarkaart. Alleen de upgrade 1e klas. En gewoon 1 tosti of 1 lunch voor de halve prijs levert per saldo voor een bedrijf minder op dan de 2e gratis... Ik denk dat de Treinpakkers in eerste instantie ook bedoeld zijn voor gezinnen of stellen die normaal weinig of niet per trein reizen en zodoende verleid worden om kennis te maken 😉
Reputatie 6
Badge +2
Die regio-aanbiedingen slaan de plank helemaal mis: Wat heeft een Utrechter aan de aanbieding van trein en lunch bij Seven in Utrecht? Met een kortingskaart ben je veelal goedkoper uit dan de als je een regio-aanbieding van treinpakkers zou nemen.
Het lijkt erop dat het de bedoeling is dat je juist niet te veel met de trein gaat reizen maar in de regio blijft.
Vverder is het natuurlijk gewoon een commerciële aktie waaraan / waarmee verdient moet worden door de deelnemende bedrijven.
De meereiskaart daluren mag je daar je reis mee afmaken in de spits bij die vervoerder?
Zoals dat bij bijvoorbeeld Kruidvat dagkaarten en AH dagkaarten wegwerpkaartjes wel mag.
Reputatie 7
Badge +4
Vuistregel is dat als je in moet checken, je de reis af mag maken en bij een eticket je vooral de voorwaarden goed moet lezen. Het is steeds vaker zo dat u zich met e-tickets tijdens de spits zich niet meer in de trein mag bevinden.

Persoonlijk zou ik het goed vinden dat, gezien de verwarring, het expliciet wordt vermeld.
Het staat er expliciet op vermeld, alleen fout. Geldig in de daluren dus..
NS kwam met een verhaal dat het dan allemaal teveel tekst wordt maar 1 regeltje kan er wel bij.

Je mag je reis dus afmaken omdat je in moet checken.
Badge +3
Die reactie van "te veel tekst" kreeg ik ook, maar hou gerust aan:

• Chipkaartje == moment van inchecken telt (wél binnnen 35 minuten dan echt gaan reizen)
  • Bij een poging tot inchecken buiten de daluren (+5 minuten marge) geeft een poortje of paaltje dat vanzelf aan. NIET MOGELIJK
Nou ja, dat dus als enige voorwaarde. Goede reis!
Bedankt voor de duidelijkheid.
Waltertje, bij Happy Tosti kan er inderdaad om je OV-chipkaart gevraagd worden.
Laten zien of gescand ?
buiten de daluren (+5 minuten marge)

Wanneer zou de dag komen dat op ns.nl te lezen is dat je een standaard marge van (tot) 5 minuten hebt?
Waltertje, bij Happy Tosti kan er inderdaad om je OV-chipkaart gevraagd worden.

Bij NS weten ze dan precies welke tosti jij gegeten hebt. En het is een kwestie van tijd dat ze deze data delen met jouw zorgverzekeraar (big data = geld). Wees verstandig en kies de gezondste optie (als dat al bestaat, gezonde snacks zijn niet te vinden op stations), anders wordt het later nog eens een dure snack. 😉
Badge +3
Wanneer zou de dag komen dat op ns.nl te lezen is dat je een standaard marge van (tot) 5 minuten hebt?
NS heeft over de marge van vijf minuten het volgende gezegd:

Deze marges zijn bedoeld om discussies met reizigers over het juiste tijdstip te voorkomen. Het actief communiceren van deze marges aan de klant is daarbij niet verstandig, dit verschuift het probleem naar de nieuwe tijdstippen van bijv. 6.35 of 8.55 uur.
De dag dat deze marge op de website zal worden vermeld, zal dus niet snel komen.
is het toegestaan dat iemand die met mij meereist op een later station dan mij instapt?
Reputatie 7
Nee, zoals hierboven in de voorwaarden staat;
  • Je mag alleen reizen in dezelfde klasse en op exact hetzelfde traject als de persoon met wie je meereist.
@Slidestops Zie op het kaartje staan: U reist samen in dezelfde klasse en op hetzelfde traject. Later instappen of eerder uitstappen is dan toch voor degene die meereist geen probleem, het traject is immers hetzelfde. Andersom zou dit niet gelden.
Hier is al jaren onduidelijkheid over.

NS interpreteert het als inchecken op hetzelfde station, maar indien de medereiziger later instapt houdt hij zich gewoon aan de voorwaarde op hetzelfde traject te reizen als de hoofdreiziger.

Als NS bedoelt dat je moet in en uitchecken op hetzelfde station als de hoofdreiziger moeten ze dat vermelden.

Het is raar genoeg geen probleem als de medereiziger eerder uitstapt.....

Reageer