Treinpakkers zomer 2018

Toon eerste bericht

47 reacties

Reputatie 7
Nee, zoals hierboven in de voorwaarden staat;
  • Je mag alleen reizen in dezelfde klasse en op exact hetzelfde traject als de persoon met wie je meereist.
@Slidestops Zie op het kaartje staan: U reist samen in dezelfde klasse en op hetzelfde traject. Later instappen of eerder uitstappen is dan toch voor degene die meereist geen probleem, het traject is immers hetzelfde. Andersom zou dit niet gelden.
Hier is al jaren onduidelijkheid over.

NS interpreteert het als inchecken op hetzelfde station, maar indien de medereiziger later instapt houdt hij zich gewoon aan de voorwaarde op hetzelfde traject te reizen als de hoofdreiziger.

Als NS bedoelt dat je moet in en uitchecken op hetzelfde station als de hoofdreiziger moeten ze dat vermelden.

Het is raar genoeg geen probleem als de medereiziger eerder uitstapt.....
Is het echt geen probleem, of is het geen probleem omdat er bijna geen uitgangscontroles zijn en het dus niet getest wordt ?
Dat laatste 😀

Maar worden er veel boetes uitgeschreven als de medereiziger een station later instapt ?
Ik denk niet dat het juridisch stand houdt.
Reputatie 7
Badge +2
Zijn er meer mensen die het treinpakkers boekje hebben aangevraagd en (ook nu) niet hebben ontvangen? Ik had hem 21/7 00.15 uur aangevraagd. Lijkt mij niet dat ze binnen een kwartier op waren.
Dat is vreemd. Ik heb het vermoeden dat er iets mis is gegaan met de post. Ik hou het in de gaten en als het nog langer duurt zal ik navraag doen of er iets mis is gegaan.
Hoorde inderdaad meer mensen die hem nog niet hadden ontvangen.
Reputatie 6
Badge
Herkenbaar: ook 21/7 aangevraagd maar nog niets mogen ontvangen...
Inderdaad ja, een aantal hebben ook serieuze aantallen te koop.
De vraag is danwel: waar komen deze kaarten vandaan. Is 1+1= 2 ?
Reputatie 7
Badge +4
Sommige bezorgers bezorgen ze wel, echter bij zichzelf. 😉 Van een wonderbaarlijke kaartjesvermenigvuldiging is echt geen sprake.
Reputatie 4
Ik was een apart topic gestart ook hier op 21/7 besteld, nog steeds niets in huis.Nu valt er weer een weekend af waarin ik de kaartjes niet kan gebruiken. Jammer en gemiste kans. Ik weet wel dat een extraatje is maar ik heb al jaren een voordeelurenkaart, stuur ze anders met spoor mee naar de vaste klanten. Nu krijg ik ze niet in de bus, moeten extra achteraan en dan komen ze alsnog niet. Echt balen NS!!!
Blijkbaar ben ik niet de enige die de treinpakkers heeft aangevraagd, maar nog steeds niet heeft ontvangen. Wat degene hierboven zegt: stuur anders zulke aanbiedingen met Spoor mee naar vaste klanten die al jaren een voordeelurenkaart hebben. Blijk van waardering voor vaste klanten, i.p.v. deze 'actie' waarbij veel mensen de aangevraagde treinpakkers niet lijken te hebben ontvangen. (Dat postnl ze achterover zou drukken, daar wil ik de aardige bezorger hier nog niet van verdenken..)
PostNL, eerste geadresseerde boekjes zijn bezorgd vandaag.
Reputatie 4
Dochter appt net dat ie bij ons ook bezorgd is...
Reputatie 6
Badge
Ook ontvangen! 🙂
Badge +3
Herkenbaar: ook 21/7 aangevraagd maar nog niets mogen ontvangen...
Veel mensen op Twitter hetzelfde, en dat wordt dus dinsdag 31-7 pas in de bus als het vandaag (za 28-7) niet lukte bij PostNL.

Ze druppelen binnen dus, da's prima en ligt niet zozeer aan NS dus, want ze worden willekeurig verstuurd maar iedereen kan ze nabestellen en die 4 dagen is reëel als het systeem van PostNL werkt.

Maar ja, dan zit er ineens een tropenrooster (zonder airco mag je niet rijden, doen we de chauffeurs niet aan) en ook nog een weekend tussen.... 😃
Doet NS niet gewoon ptp met PostNL op 72h levering? Is de goedkoopste optie namelijk en echt haast hebben die boekjes niet.
Reputatie 7
Badge +2
Voor nu monitoren we het nasturen van de Treinpakkers en wanneer jullie deze ontvangen. Mochten jullie deze komende dinsdag nog niet hebben ontvangen dan hoor ik graag van jullie. We duiken er dan verder in. Het is op dit moment bij ons ook onduidelijk welke bezorger deze Treinpakkers bezorgt.
vandaag ontvangen via postnl, die op maandag niet bezorgd, dus hun 1e werkdag begint blijkbaar op dinsdag, maar dan nog had hij er vrijdag moeten zijn bij binnen 4 werkdagen... overigens kreeg ik mijn tvgids ook een dag later bezorgd door postnl, dus blijkbaar lopen ze achter met de post.
Reputatie 7
Badge +2
Blijkbaar ben ik niet de enige die de treinpakkers heeft aangevraagd, maar nog steeds niet heeft ontvangen. Wat degene hierboven zegt: stuur anders zulke aanbiedingen met Spoor mee naar vaste klanten die al jaren een voordeelurenkaart hebben. Blijk van waardering voor vaste klanten, i.p.v. deze 'actie' waarbij veel mensen de aangevraagde treinpakkers niet lijken te hebben ontvangen. (Dat postnl ze achterover zou drukken, daar wil ik de aardige bezorger hier nog niet van verdenken..)
treinpakkers worden in willekeurige postcodegebieden bezorgd om meer mensen de trein in te krijgen. Voor vaste klanten is er NSextra (extra staat voor NS om iets extra's te doen vaste klanten en staat voor mij om die vaste klanten nog vaker in de trein te krijgen😉)
Uit de berichten die ik heb gekregen begrijp ik dat mondjesmaat de Treinpakkers bij reizigers worden bezorgt. Ik ga er dan ook vanuit dat dit gedeelte van dit topic is opgelost.

Wat betreft de opmerking van MoDe, dat is juist. De Treinpakkers worden in willekeurige gebieden bezorgt en niet elke postcode wordt elke keer meegenomen. Hiervoor bieden we ook de optie om het boekje na te bestellen.

Reageer