Treinpakkers Zomer

Ga eropuit met onze Treinpakkers. De leukste uitjes voor in de zomer!

Wil jij een dagje weg tijdens je vakantie? Bekijk dan snel onze 16 Treinpakkers. Allemaal leuke acties in heel Nederland, tijdelijk voor de laagste prijs. De Treinpakkers zijn geldig van 29 juli t/m 3 september 2017.

Ik zet de meest gestelde vragen even op een rijtje

Waar kan ik de voorwaarden van deze actie terugvinden?
De actievoorwaarden staan op ns.nl/treinpakkers en in het boekje. Daarnaast staan per actie de voorwaarden vermeld op de betreffende coupon. Dit geldt zowel voor de treinaanbiedingen, combideals als 2=1 aanbiedingen.

Hoe kan ik de Gratis Upgrade naar de 1e klas gebruiken?
Met de Gratis Upgrade naar de 1e klas kun je op één dag in het weekend (zaterdag of zondag) de hele dag reizen in de 1e klas, in combinatie met een geldig vervoerbewijs voor de 2e klas. Gratis Upgrade naar de 1e klas is geldig in de periode 29 juli t/m 3 september 2017. De Gratis Upgrade naar de 1e klas is alleen geldig wanneer vooraf met pen de datum is ingevuld van de dag waarop je reist.

Hoe kan ik de Meereiskaart Daluren gebruiken?
• Met de Meereiskaart Daluren kun je gratis 1 iemand meenemen in de periode 29 juli t/m 3 september 2017. Je moet dan zelf in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs en ouder dan 12 jaar zijn. Of je kunt zelf met iemand anders meereizen, mits deze persoon over een geldig vervoerbewijs beschikt.
• Je mag alleen reizen in dezelfde klasse en op exact hetzelfde traject als de persoon met wie je meereist.
• Je mag bij 1 geldig vervoerbewijs maximaal 1 Meereiskaart Daluren gebruiken.
• De Meereiskaart Daluren is geldig maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur én na 18.30 uur en op zaterdag en zondag de hele dag. De Meereiskaart Daluren is 2 dagen te gebruiken.
• Met de Meereiskaart check je per vervoerder in en uit.

Is de Gratis Upgrade naar de 1e klas of Meereiskaart Daluren te gebruiken in combinatie met mijn OV-chipkaart, abonnement of studentenreisproduct?
Ja, de Gratis Upgrade naar de 1e klas of Meereiskaart Daluren zijn te gebruiken in combinatie met een OV-chipkaart, een treinabonnement of studentenreisproduct.

Mag ik de Meereiskaart Daluren gebruiken in combinatie Upgrade naar de 1e klas?
Nee, de Upgrade naar de 1e klas en Meereiskaart van de Treinpakkers mogen niet met elkaar gecombineerd worden.

Zijn de Upgrade naar de 1e klas of Meereiskaart Daluren ook geldig in combinatie met vervoerbewijzen van andere acties zoals Spoordeelwinkel, Albert Heijn, Blokker, HEMA, Kruidvat e.d.; Groepsretour of Jongerentoer?
Nee, de Meereiskaart en Upgrade naar de 1e klas zijn niet geldig in combinatie met vervoerbewijzen aangeschaft bij de Spoordeelwinkel, Albert Heijn, Blokker, Etos, HEMA, Kruidvat e.d.; Groepsretour of Jongerentoer.

Waarom kan ik de Upgrade naar de 1e klas of Meereiskaart Daluren niet online vinden?
De Gratis Upgrade naar de 1e klas en Meereiskaart Daluren worden eenmalig en alleen verstrekt in de envelop van Treinpakkers, dat per post verspreid wordt.

Hoe kan ik de combideal gebruiken?
Je kunt de combideal online kopen via www.ns.nl/treinpakkers. Kies je leukste uitje, print de e-ticket voor de trein en de ticket voor het uitje en neem beide mee als je op pad gaat. De combideals zijn een maand langer te verzilveren.

Hoe kan ik gebruik maken van de 2=1 aanbiedingen?
Er zijn twee manieren om gebruik te maken van de coupons met een 2=1 aanbieding
1. Scheur de coupon uit het Treinpakkers couponboekje en lever deze in bij de betreffende aanbieder. Je betaalt aan de kassa bij de partner.
2. Kijk op www.ns.nl/treinpakkers hier en kies je favoriete 2=1 uitje en print de coupon (PDF). Neem deze coupon mee naar de aanbieder waarvan je het uitje gekozen hebt om de aanbieding te verzilveren. Je betaalt aan de kassa bij de partner.
Lees voor vertrek goed de voorwaarden. In sommige gevallen moet je van te voren telefonisch of online reserveren.

Zijn de Treinpakkers coupons alleen geldig in combinatie met een vervoerbewijs voor de trein?
Ja, de Treinpakkers coupons zijn alleen geldig in combinatie met een geldig vervoerbewijs voor de trein. Dit kan een kaartje uit de automaat of het e-ticket zijn, maar ook een OV-chipkaart met of zonder abonnement.

Waarom heb ik geen Treinpakkers boekje ontvangen?
Het kan zijn dat je een ‘nee-nee-sticker’ of ‘nee-ja-sticker’ op je brievenbus hebt, dan wordt het boekje niet bezorgd. Daarnaast krijgen niet alle huishoudens zonder ‘nee-nee of ‘nee-ja sticker’ het boekje bezorgd. Dit is afhankelijk van of je adres binnen de postcodeselectie valt, die per campagne kan verschillen.

Hoe kan ik het Treinpakkers boekje ontvangen?
Mocht je het boekje niet ontvangen hebben per post, dan is het mogelijk deze vanaf 29 juli 2017 via ns.nl/treinpakkers alsnog éénmalig aan te vragen op .
Hierbij geldt; zolang de voorraad strekt (op=op) en maximaal 1 boekje per adres.

Naar aanleiding van deze Q&A nog vragen, opmerkingen of feedback? We lezen het graag en helpen je uiteraard wanneer iets nog niet geheel duidelijk is. Veel treinplezier gewenst!

25 reacties

Gisteren 29-07-2017 hebben wij samen een treinreis gemaakt.
Wij hebben geen gebruik kunnen maken van het treinpakker-meereiskaartje.
- NS heeft geen couponboekje en/of informatie naar de abonnementshouder verzonden.
- NS heeft het aanbod 'treinpakkers' te laat op hun website geplaatst.

Hoe gaat NS mijn klacht afhandelen?

.
Reputatie 5
Badge
Ikzelf heb hem ongeadresseerd gehad, en dus als verspreide post. Misschien dat een NEE-sticker dit voor jou verhinderde?

Mocht je het boekje niet ontvangen hebben per post, dan is het mogelijk deze vanaf 29 juli 2017 via ns.nl/treinpakkers alsnog éénmalig aan te vragen op .
Hierbij geldt; zolang de voorraad strekt (op=op) en maximaal 1 boekje per adres.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb geen sticker op mijn brievenbus en niets ontvangen. Postcodeselectie? Dan zit mijn postcode blijkbaar nooit bij de geselecteerden en andere postcodes altijd bij de geselecteerden.
Badge +3
Gisteren 29-07-2017.. Hoe gaat NS mijn klacht afhandelen?
Dat heet coulance maar is dus bij wijze van uitzondering.

Je hebt geen enkel recht om te klagen beste Willem als je op een andere manier gereisd hebt.

En gisteren zei je? Dan heb je helemaal pech (of geluk dat je geen boete gekregen hebt!)

En al helemaal niet als het om een ontbrekend actiekaartje (ik neem aan die meereiskaart) gaat. Die moet je echt wel hebben en je aan de voorwaarden houden!

Je bent niet de enige hoor.. die het niet snapt (of wilt snappen?). Dus als het je eerste boete is kan je die wel terug krijgen trouwens.
Ikzelf heb hem ongeadresseerd gehad, en dus als verspreide post. Misschien dat een NEE-sticker dit voor jou verhinderde?

De NS heeft ons als NS-abonnementhouder geen gratis meereiskaart of informatie hierover per post of email toegestuurd. Onze reis heeft al op 29-07-2017 plaatsgevonden met twee betaalde NS-kaartjes.
Gisteren 29-07-2017.. Hoe gaat NS mijn klacht afhandelen?
Dat heet coulance maar is dus bij wijze van uitzondering.

Je hebt geen enkel recht om te klagen beste Willem als je op een andere manier gereisd hebt.

En gisteren zei je? Dan heb je helemaal pech (of geluk dat je geen boete gekregen hebt!)

En al helemaal niet als het om een ontbrekend actiekaartje (ik neem aan die meereiskaart) gaat. Die moet je echt wel hebben en je aan de voorwaarden houden!

Je bent niet de enige hoor.. die het niet snapt (of wilt snappen?). Dus als het je eerste boete is kan je die wel terug krijgen trouwens.

De NS heeft ons als NS-abonnementhouder geen gratis meereiskaart of informatie hierover per post of email toegestuurd. Onze reis heeft al op 29-07-2017 plaatsgevonden met twee betaalde NS-kaartjes.

Wij hebben dus geen gebruik kunnen maken van de gratis treinpakker-meereiskaart.

Wij hebben dus wel recht tot klagen, want we hebben op een andere manier met een betaalde meereiskaart gereisd.

Wij hebben dus bij de NS geklaagd en een klacht ingediend. Het heet dus een klacht.

Overigens hebben wij de voorwaarden wel goed gelezen en begrepen.
Reputatie 7
De treinpakkers worden ook niet naar alle abonnementshouders gestuurd, maar worden naar bepaalde postcode's in Nederland gestuurd. U heeft er dus geen recht op. Het zijn ook acties/weggevertjes, dus daar kunt u al helemaal niets van claimen.

De boekjes en informatie worden bewust pas op de 29e zelf verspreid, zodat mensen er eerder geen gebruik van gaan maken.

Als u het boekje nabesteld, zijn de acties ook tot begin september nog geldig, dus u kunt er dan nog gewoon gebruik van maken.

Uw klacht vind ik ongegrond.
Ik vind dat de NS haar abonnementhouders hierover tijdig dient te informeren. Ik heb recht tot klagen, dat is iets anders dan ergens recht op hebben.
Uit het oogpunt van service vind ik dat mijn klacht gegrond is.
Reputatie 7
Het heeft niets met de abonnementshouders te maken, aangezien dit juist een aanbieding is voor mensen die niet vaak met de trein gaan om die de trein in te krijgen. De treinen in de zomer ook vol krijgen, dat is eigenlijk de achterliggende gedachte.

Daarbij is het niet belangrijk of je wel of geen abonnement hebt, deze promoties worden verstuurd op basis van voorgeselecteerde postcode's. Het kan zijn dat u daar buiten valt.
Het heeft niets met de abonnementshouders te maken, aangezien dit juist een aanbieding is voor mensen die niet vaak met de trein gaan om die de trein in te krijgen. De treinen in de zomer ook vol krijgen, dat is eigenlijk de achterliggende gedachte.

Daarbij is het niet belangrijk of je wel of geen abonnement hebt, deze promoties worden verstuurd op basis van voorgeselecteerde postcode's. Het kan zijn dat u daar buiten valt.

Zoals ik al eerder schreef, de voorwaarden heb ik gelezen en begrepen.
Als NS-abonnementhouder voel ik mij niet gewaardeerd.
Niet klanten gratis cadeaus geven en de NS-abonnementhouder negeren.
Reputatie 7
Als NS-abonnementhouder kunt u zich aanmelden voor NS Extra om zo maandelijks iets leuks te krijgen
.
http://www.ns.nl/uitgelicht/ns-extra

Deze actie is, nogmaals, niet bedoeld voor die abonnementshouders, maar voor een grotere groep. Aan de abonnementshouders wordt gedacht via NS extra.
Als NS-abonnementhouder kunt u zich aanmelden voor NS Extra om zo maandelijks iets leuks te krijgen
.
http://www.ns.nl/uitgelicht/ns-extra

Deze actie is, nogmaals, niet bedoeld voor die abonnementshouders, maar voor een grotere groep. Aan de abonnementshouders wordt gedacht via NS extra.

Via NS extra heb ik naar mijn weten nog nooit een gratis meereiskaart ontvangen.
Reputatie 7
Jammer dat je niet tevreden bent met de manier waarop wij onze acties verspreiden. Slidestops heeft het al aangegeven: deze Treinpakkers worden willekeurig over adressen in Nederland verspreid. Je zou eventueel nog een boekje kunnen nabestellen hier.
---
Jammer dat je niet tevreden bent met de manier waarop wij onze acties verspreiden. Slidestops heeft het al aangegeven: deze Treinpakkers worden willekeurig over adressen in Nederland verspreid. Je zou eventueel nog een boekje kunnen nabestellen hier.

Dat is juist. Wij zijn inderdaad niet tevreden met de manier waarop de NS de acties verspreid.

Op 27 juli 2017 stuurt de NS wel een email naar de NS abonnementhouder.

De email betreft volgens de NS
'Een dagje weg wordt nog leuker als u samen met iemand anders met de trein reist. Daarom hebben we speciaal voor u een interessant aanbod geselecteerd: een Meereiskaart voor slechts € 12,99. Profiteer van deze speciale prijs tot en met 29 juli.'

De kaart wordt als trouwe NS abonnementhouder gekocht en op 29 juli 2017 maken wij samen een treinreis.

In de trein blijkt dat andere reizigers een 'gratis' NS treinpakkers meereiskaart (ingaande vanaf 29-07-2017) per post hebben ontvangen en hiervan gebruik maken en dus 'gratis' meereizen.

De NS abonnementhouder heeft geen gratis NS treinpakkers meereiskaart en ook geen informatie hierover per post of email ontvangen.

Het dagje weg samen wordt er niet leuker door. Wij voelen ons niet gewaardeerd als NS abonnementhouder.
Niet klanten gratis cadeaus geven en de NS-abonnementhouder voor een meereiskaart € 12,99 laten betalen.

Jullie advies om het boekje na te bestellen is voor ons geen oplossing, want onze treinreis heeft immers al op 29-07-2017 plaatsgevonden.

Hoe gaat de NS onze klacht afhandelen?

In afwachting van jullie reactie.
Er is door meerdere forumleden al een uitleg gegeven van de situatie Willem02, daar kan ik weinig aan toevoegen. We hebben gedurende het jaar meerdere aanbiedingen voor abonnementhouders, bovenop acties zoals de Treinpakkers die voor iedereen bruikbaar zijn. Ik snap je frustratie dat de overlap van deze twee acties wat ongelukkig voor jullie is gevallen, maar daar kan ik niets aan veranderen. Zoals Thomas al aangaf kun je alsnog een Treinpakker boekje bestellen om ook van die actie nog gebruik te kunnen maken.

Ik zal je klacht doorgeven dat je graag betere communicatie wilt over de Treinpakkers, maar zoals Slidestops al aangeeft wordt dit doelbewust zo gedaan, dus ik acht de kans klein dat er hier iets aan veranderd.
Er is door meerdere forumleden al een uitleg gegeven van de situatie Willem02, daar kan ik weinig aan toevoegen. We hebben gedurende het jaar meerdere aanbiedingen voor abonnementhouders, bovenop acties zoals de Treinpakkers die voor iedereen bruikbaar zijn. Ik snap je frustratie dat de overlap van deze twee acties wat ongelukkig voor jullie is gevallen, maar daar kan ik niets aan veranderen. Zoals Thomas al aangaf kun je alsnog een Treinpakker boekje bestellen om ook van die actie nog gebruik te kunnen maken.

Ik zal je klacht doorgeven dat je graag betere communicatie wilt over de Treinpakkers, maar zoals Slidestops al aangeeft wordt dit doelbewust zo gedaan, dus ik acht de kans klein dat er hier iets aan veranderd.

De op 29-07-2017 gebruikte meereiskaart was geldig t/m 30 september 2017.
Graag ontvangen wij een nieuwe meereiskaart met een geldigheid voor de gehele maand september 2017.
Reputatie 7
Vraag nou toch gewoon een boekje aan, dan heb je voor 2 dagen een meereiskaartje.
Vraag nou toch gewoon een boekje aan, dan heb je voor 2 dagen een meereiskaartje.

Goed lezen! De treinpakkers meereiskaart is geldig t/m 3 september 2017.
Zoals ik al schreef, de op 29-07-2017 gebruikte meereiskaart was geldig t/m 30 september 2017.
Graag ontvangen wij een nieuwe meereiskaart met een geldigheid voor de gehele maand september 2017.
Reputatie 7
Die meereiskaart heb je gewoon gebruikt dus je hebt absoluut geen recht op een nieuwe.
Die meereiskaart heb je gewoon gebruikt dus je hebt absoluut geen recht op een nieuwe.

Is Slidestops werkzaam bij de NS?

Als Slidestops gewoon goed had gelezen!

Wij zijn ontevreden met de manier waarop de NS de acties verspreid.
Die meereiskaart hadden wij op 29-07-2017 niet hoeven te gebruiken indien de NS beter of anders had gecommuniceerd.
----
Reputatie 7
Ik ben werkzaam bij NS, niet bij de klantenservice.

Zoals Stijn van de klantenservice al zei, de klacht is doorgezet en de forumleden hebben al goede antwoorden gegeven. Zo is de zaak verder afgedaan. Je komt niet in aanmerking voor compensatie oid.
Goed lezen doet Slidestops niet, dat is ons al opgevallen. Slidestops denkt misschien dat er al goede antwoorden zijn gegeven, maar dat heeft Stijn nergens geschreven.
Stijn reageert beter. Stijn laat weten dat door meerdere forumleden al een uitleg is gegeven.
Gelukkig werkt Slidestops niet bij de klantenservice, want dan hadden we ons NS abonnement opgezegd.
De reacties van Slidestops tonen namelijk geen enkele empathie.
Reputatie 1
Ik vind dat de NS haar abonnementhouders hierover tijdig dient te informeren. Ik heb recht tot klagen, dat is iets anders dan ergens recht op hebben.
Uit het oogpunt van service vind ik dat mijn klacht gegrond is.

Dit kunt u toch niet menen. Doet u dat bij alles wat u koopt? Bijna elk product dat ik koop komt even later in de aanbieding of wordt afgeprijsd. Zo gaat dat nu eenmaal.

U kunt het ook positief bekijken. Het is t/m september gewoon mogelijk om van de aanbieding gebruik te maken. Mocht u in het vervolg tijdig op de hoogte worden gebracht zijn diensten als die van de onderstaande pagina's een oplossing. Brengen u via Facebook, een nieuwsbrief of de website op de hoogte.
https://goedkoop-treinkaartje.nl
https://treinkaartjes-actie.nl/
http://treinacties.nl

Reageer