beantwoord

treinticket dagretour

  • 28 October 2021
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

26 oktober jl. kochten wij via e-mail een dagretour Nijmegen Haarlem. Netjes afgedrukt en op pad. Ticket nr: 30539204.

Werkte niet bij ingangspoort; dus naar balie en kregen we een keycard en die werkte. Volgens medewerker NS Q-code te donker. Vraag is: komt dit meer voor en wat kun je er zelf aan doen?

icon

Beste antwoord door Thom 28 October 2021, 13:46

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

U kunt een poortje nemen met Scan Ticket en zorgen dat de vierkante code goed leesbaar is. Vouw de ticket niet op de code en zorg dat het papier niet nat wordt.  De code te donker kan aan meerdere dingen liggen, aan het papier maar ook aan de printer.

Bij poortjes met de roze cirkel werkt het niet. U moet het (brede)poortje rechts nemen met een doorzichtige plastic laag. U kunt het ook op uw mobiel zetten. De mobiel licht extra op bij het scannen en het contrast is altijd goed. Zorg wel voor een redelijk schoon scherm.

Ik doe het al jaren zo en kom altijd binnen en buiten. ;-)

Wellicht ten overvloede: zorg er wel voor dat de ticket wordt gebruikt op de dag en uur van geldigheid, anders wordt uw kaartje geweigerd.

Reageer