beantwoord

Uitchecken na verstrijken daluren.

• 24 februari 2020
  • 10 reacties
  • 268 Bekeken

Hallo, ik heb een kortingskaartje, dat alleen geldig is tijdens de daluren. Nu komt mijn trein om exact 16 uur aan op het eindstation. Kan ik enkele minuten na 16 uur nog de poortjes openen met dit kaartje?

icon

Beste antwoord door bahnrider 24 februari 2020, 23:01

Zou me meer zorgen maken over forse vertraging-niet geheel onbekend bij NS. Maar gelukkig zijn ze tot inkeer gekomen en mag je dan de reis afmaken tot bestemming.

Die biljetten-dwz die stippeltjescode erop, geldt de hele dag op elk station in NL en ook nog zo vaak je wilt eruit/erin, maar meestal enkel bij NS als er meer als 1 soort poort is, zelfs als je net met die ander hebt gereisd. Weer een van die hilarische zaken waar NS in grossiert.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ja hoor, dat zou geen probleem moeten zijn.

Reputatie 5
Badge

Zou me meer zorgen maken over forse vertraging-niet geheel onbekend bij NS. Maar gelukkig zijn ze tot inkeer gekomen en mag je dan de reis afmaken tot bestemming.

Die biljetten-dwz die stippeltjescode erop, geldt de hele dag op elk station in NL en ook nog zo vaak je wilt eruit/erin, maar meestal enkel bij NS als er meer als 1 soort poort is, zelfs als je net met die ander hebt gereisd. Weer een van die hilarische zaken waar NS in grossiert.

Maar ik heb wel eens geprobeerd om het poortje te openen vlak voordat de daluren ingingen. Dit lukte dus niet!

Een poortje binnen gaan is iets anders dan eruit gaan. NS mag niemand gijzelen en moet faciliteren dat reizigers naar buiten kunnen, dus met dat eticket eruit komen zou geen probleem moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij zou ook naar binnen gaan geen probleem moeten zijn. Hoe kun je anders een trein die om 9.00 uur of vlak daarna vertrekt halen?

Denk dat het probleem dan misschien eerder ligt aan het verkeerde poortje proberen te openen.

8.55 uur gaat het scanpoortje bij binnenkomst gewoon open. Scherp opgemerkt @mrfreeze 

Maar ik heb wel eens geprobeerd om het poortje te openen vlak voordat de daluren ingingen. Dit lukte dus niet!

Bahnrider, ik heb toch nog even met klantenservice NS gebeld. Poortje is inderdaad de gehele dag te openen met de QR-code die op E-ticket of mobiel staat. Bij onverhoopte vertraging wordt geen boete gegeven, mits je kunt aantonen dat je je reis op tijd begonnen bent.

Badge +3

Klopt, bij een e-ticket gaan poortjes (met een scanner) gewoon altijd open.

Bij vorige acties waren de Kruidvat e.d. kaartjes vaak chipkaartjes, en die gaven bij een (eerste) incheck in de spits inderdaad de melding Niet Mogelijk, en moest je wachten tot 8:55 of 18:25.

Klopt, bij een e-ticket gaan poortjes (met een scanner) gewoon altijd open.

Bij vorige acties waren de Kruidvat e.d. kaartjes vaak chipkaartjes, en die gaven bij een (eerste) incheck in de spits inderdaad de melding Niet Mogelijk, en moest je wachten tot 8:55 of 18:25.

Helaas, gisteren wilde ik 10 minuten voor ingang daluren het poortje openen met mijn E-ticket, maar dit lukte dus niet! De conductrice zei later dat het poortje pas 5 minuten voor ingang daluren te openen is. Eruit gaan kan blijkbaar wel de hele dag….

Reputatie 7
Badge +1

U heeft inderdaad die 5 minuten speling die @Robert B al noemde. 10 minuten is toch echt iets te veel, het systeem is er vrij precies in. De tijd staat op het scherm van de poortjes.

U kunt er altijd uit, de NS kan u niet in het station opsluiten. Als men bijvoorbeeld op het station gaat winkelen binnen de poortjes na een treinreis en de spits is al begonnen wilt men ook nog uit het station zonder verder gereisd te hebben wat wel toegestaan is. 

Reageer