beantwoord

Upgrade 1e klas

  • 20 November 2022
  • 4 reacties
  • 534 Bekeken

Geldt upgrade 1e klas bij mijn keuzedag ook voor mijn medereiziger?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 20 November 2022, 19:46

Bekijk origineel

4 reacties

Ik reis met keuzedag met upgrade naar 1e klas. Mag mijn medereiziger dan ook 1e klas mee?

Reputatie 7
Badge +3

Nee, de upgrade is voor één persoon geldig. Uw medereiziger zal dus ook zo'n upgrade moeten hebben, of een eerste klas e-ticket kopen, of als hij/zij met een OV-chipkaart reist een klassewissel doen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat bedoel je met medereiziger? Iemand die met een meereiskaartje meereist?

Badge +3

Als ik kijk op https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/meereisretour.html zie ik nergens iets over verplicht 2e klas reizen.

Dus als iemand op een 1e klas Keuzedag reist (of deze bij een automaat geüpgradet heeft naar 1e klas voor €6) dan zou iemand met een Meereisretour gewoon met je mee mogen. Hetzelfde als voor Railrunner (begeleider 18+) of Kids Vrij (begeleider 12+).

Een medereiziger met een ov-chipkaart (Sasmenreiskorting) zal inderdaad een 1e klas upgrade moeten doen, bij NS Flex via Mijn NS of de NS app, bij reizen op saldo bij een automaat.

Bij reizen op een 2e klas Keuzedag met een (gratis) 1e klas upgrade gaat de vlieger van het Meereisretour niet op, want dan ben je actieproducten aan het combineren.

Reageer