beantwoord

Upgrade 2 -1 klas ook geldig i.c.m. treinpakkers?

• 6 december 2019
  • 7 reacties
  • 300 Bekeken

Ik heb net een upgrade voor 1e klas besteld en ontvangen. Geldt die alleen voor treinpakkers of ook op gewone reizen (weekend en feestdagen uiteraard)?

icon

Beste antwoord door masd 6 december 2019, 20:48

De upgrades juist niet geldig i.c.m. Treinpakkers of andere actiekaartjes. Ze zijn voor de rest geldig i.c.m. elk 2e klas vervoersbewijs (bijvoorbeeld reguliere treinkaartjes, keuzedagen, alle abonnementen en het studentenreisproduct).

• Alleen geldig in combinatie met een geldig 2e klas vervoersbewijs.

• Bij gebruik van de online upgrade 1e klas mag een medereiziger niet meereizen met een Treinpakkers Meereisretour.

• Niet te combineren met andere actiekaartjes (bv. Albert Heijn, Kruidvat, aanbiedingen uit de Spoordeelwinkel, Treinpakkers en NS Groepsticket).

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2

De upgrades juist niet geldig i.c.m. Treinpakkers of andere actiekaartjes. Ze zijn voor de rest geldig i.c.m. elk 2e klas vervoersbewijs (bijvoorbeeld reguliere treinkaartjes, keuzedagen, alle abonnementen en het studentenreisproduct).

• Alleen geldig in combinatie met een geldig 2e klas vervoersbewijs.

• Bij gebruik van de online upgrade 1e klas mag een medereiziger niet meereizen met een Treinpakkers Meereisretour.

• Niet te combineren met andere actiekaartjes (bv. Albert Heijn, Kruidvat, aanbiedingen uit de Spoordeelwinkel, Treinpakkers en NS Groepsticket).

Duidelijk! Bedankt!

Reputatie 7
Badge +2

Bij gebruik van de online upgrade 1e klas mag een medereiziger niet meereizen met een Treinpakkers Meereisretour.

​​​Leuk trouwens dat deze er nu bijstaat, volgens mij was dat de vorige keer niet het geval. Kan het zo gauw niet vinden, maar is bij de vorige Treinpakkers op het forum nog een discussie over geweest. Volgens mij was het keuzedag + upgrade en iemand mee laten reizen met meereisretour en dan zou die persoon ook mee kunnen reizen in de 1e klas (of juist niet).

Wel goed om te zien dat dit nu duidelijk bij de actie vermeld staat.

Reputatie 7
Badge +4

Bij de vorige acties mocht je ook niet stapelen. Een regulier tweedeklaskaartje kaartje mocht je wel upgraden naar de eerste klas maar het meereiskaartje mocht dan niet gebruikt worden. Een combinatie tweedeklaskaartje met upgrade naar de eerste klas mocht wel. Een combinatie tweedeklaskaartje meereiskaartje ook. Een eersteklaskaartje met meereiskaartje ook, dat meereiskaartje was dan wel geldig voor de eerste klas, omdat er dat niet gestapeld werd.

Indertijd  mocht het eveneens niet in combinatie met actiekaartjes.

Hallo Slotus en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat er al een goede reactie is gegeven, bedankt masd, kun je hiermee verder? 

Badge +3

Zie hier voor een case van een jaar geleden.

Als de hoofdreiziger een (niet gestapeld of geüpgraded) 1e klas vervoerbewijs heeft mag je met een meereiskaartje/retour ook 1e klas reizen.

Dus als hoofdreizeiger een 1e klas Keuzedag (of abonnement dat daar recht op geeft) of een los regulier 1e klas kaartje heeft of een Klassewissel uitgevoerd heeft bij een automaat of in de NS app (dat laatse voor Flex) is het prima.

In alle andere gevallen niet.

Reputatie 7
Badge +2

Zie hier voor een case van een jaar geleden.

Ik kom dan uit bij een topic over NS Flex.

Op het ticket (Toeslag 2-1 Daluren) staat trouwens: Geldig op Ma - Vr tot 6:30, 9:00-16:00 en na 18:30 uur, Za-Zo de hele dag

Vroeg me even af of ik wel het goede ticket had. Maar goed, je kunt helemaal geen weekdagen selecteren bij het downloaden van de upgrade. Dus dat klopt gewoon.

Reageer