beantwoord

Upgrade naar 1e klas

• 24 november 2014
  • 3 reacties
  • 275 Bekeken

Ben in bezit van ticket: 1 Dag Trein Vrij 2e klas. Uitgegeven door Veteraneninstituut. Ik wil dit omzetten naar een reis 1e klas.
Hoe kan ik dat realiseren?
vr.groet, c.calentijn
icon

Beste antwoord door treinreiziger 24 november 2014, 13:47

Dus wisselen naar 1e klas is natuurlijk niet mogelijk.
Zo natuurlijk is dat niet. Tot voor kort kon je gewoon een overgangsbewijs van 2 naar 1 kopen. Helaas zijn die regels veranderd, en kan dat nu alleen nog in specifieke situaties. Ik vrees dat het bij deze dagkaart inderdaad nu niet meer kan, maar vorig jaar had het wel gekund. In deze situaties kan je nog wel een overgangsbewijs kopen. http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/toeslag-2-1.html
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 6
Badge
Gaat het om een eenmalige wegwerp papieren-chipkaart? Als deze al voorzien is van een geprint bedrag onderaan, dan is het niet meer mogelijk om de klasse te wijzigen. Ook bij een E-ticket is dat niet meer mogelijk.

Je zegt al zelf dat het Veteraneninstituut de kaartjes heeft uitgegeven, en die hebben blijkbaar zelf de kosten voor de rit al betaald, welke 2e klasse is. Dus wisselen naar 1e klas is natuurlijk niet mogelijk.
Reputatie 2
Dus wisselen naar 1e klas is natuurlijk niet mogelijk.
Zo natuurlijk is dat niet. Tot voor kort kon je gewoon een overgangsbewijs van 2 naar 1 kopen. Helaas zijn die regels veranderd, en kan dat nu alleen nog in specifieke situaties. Ik vrees dat het bij deze dagkaart inderdaad nu niet meer kan, maar vorig jaar had het wel gekund. In deze situaties kan je nog wel een overgangsbewijs kopen. http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/toeslag-2-1.html
Hallo Csalentijn,

Aar en Treinreiziger geven hier het goede antwoord. Wijzigen naar de 1e klas is in dit geval niet mogelijk.

Je topic heb ik voor de vindbaarheid naar het subforum 'acties en uitjes' verplaatst.

Vriendelijke groet,
Herman NS