beantwoord

upgrade naar 1ste klas niet gebruikt

• 7 juni 2015
  • 9 reacties
  • 325 Bekeken

ik heb een upgrade eerste klas ingesteld voor 6 juni maar ik reis pas vandaag. ik heb zodoende geen gebruik kunnen maken van de upgrade. kan ik deze upgrade nu alsnog gebruiken?
icon

Beste antwoord door Thijs2 8 juni 2015, 09:17

Het ticket is helaas niet zomaar om te zetten. Bovendien is de upgrade ook bruikbaar bij andere treinvervoerders, waardoor het gebruik van de upgrade door ons niet te controleren valt. Ik adviseer je om een volgende keer te wachten met het opgeven van de reisdatum tot het moment dat het zeker is dat je gaat reizen.
Bekijk origineel

9 reacties

Waarschijnlijk niet. Zodra u incheckt, kunt u op het schermpje lezen of u eerste of tweede klas kunt reizen. Eventueel kunt u daarna bij een ander paaltje (of na 100 seconde of tussenkomst van een andere reiziger) danwel aan de binnenkant (!) van een poortje weer uitchecken en alsnog een nieuwe upgrade op uw OV-chipkaart zetten.
maar de ns kan zien dat ik op 6 jun de upgrade niet gebruikt heb. ik heb hem niet opgehaald en op mijn kaart gezet en ik heb die dag ook niet gereisd.
dus dan zou ik verwachten dat ik de upgrade op een andere dag moet kunnen zetten.
Het ticket is helaas niet zomaar om te zetten. Bovendien is de upgrade ook bruikbaar bij andere treinvervoerders, waardoor het gebruik van de upgrade door ons niet te controleren valt. Ik adviseer je om een volgende keer te wachten met het opgeven van de reisdatum tot het moment dat het zeker is dat je gaat reizen.
waar kan ik de kaart dan nog meer gebruiken?

'niet zomaar' betekend dit niet of wel maar ingewikkeld?
bedenk me nog dat ik de kaart niet eens heb opgehaald, dus hij moet nog ergens in het systeem staan.
Het omzetten is niet mogelijk, omdat we zoals gezegd niet kunnen controleren of de upgrade bij een andere treinvervoerder is gebruikt. Hieronder vallen alle binnenlandse treinvervoerders, dus Veolia, Arriva, Syntus, Connexxion, Breng.
dat is zeker wel mogelijk. ik hed de upgrade namelijk niet eens opgehaald om op mijn kaart te zetten, daarnaast heb ik mijn kaart op die dag niet gebruikt. dus het is vrij simpel om te controleren
tibi, of het te achter halen is of niet doet eigenlijk niet af aan het feit dat de upgrade niet om te zetten is. Om eenzelfde reden worden e-tickets ook niet terugbetaald indien niet gereisd is.
Je kan de volgende keer het beste op de ochtend danwel de avond voor de reis pas de reisdatum opgeven.
ogreRail, Stephan NS geeft juist als reden dat het achterhalen niet mogelijk is. ook thuis ns geeft dat als reden. dus vandaar dat ik aangeef dat het in dit geval juist eenvoudig te achterhalen is.

het beste wat ik kan doen is geen upgrade meer kopen. dat is nu juist mijn punt.
de ns zoekt naar manieren om extra geld op te halen maar maakt producten die zo lastig in het gebruik zijn dat aan het eind van het verhaal ik een negatief beeld heb van de ns. en dat geldt voor steeds meer mensen om mij heen.

Reageer