beantwoord

Upgrade voor 2,50 naar 1e klas. hoelang geldig?

  • 5 May 2023
  • 15 reacties
  • 3988 Bekeken

Hi NS!

ik kreeg een mailtje met de volgende info erin: U kunt uw code verzilveren en eenmalig voor €2,50 uw NS-abonnement upgraden naar de 1e klas.

Deze actie is geldig t/m 1 september 2023.

Actievoorwaarden:

  • Met een 1e klas upgrade kunt u samen met een 2e klas vervoerbewijs reizen in de 1e klas.
  • Niet inwisselbaar voor geld en niet te gebruiken i.c.m. andere acties.
  • NS behoudt zich het recht voor om deze kortingscode ongeldig te verklaren bij verdenking van misbruik.
  • De kortingscode is geldig t/m 1 september 2023.

Nu is mijn vraag: is dit voor een enkele reis? Geldt dit voor 1 dag? Of is het dat je voor 2.50 je gehele abonnement upgrade en er dus altijd gebruik van kan maken? 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 5 May 2023, 07:40

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Carolina5789,

Met die kortingscode kun je een e-ticket kopen, die je samen met je abonnement kunt gebruiken. Bij het bestellen van het e-ticket zal ook de geldigheid staan. Soms is het een dagkaart, soms moet je een traject invullen en kun je het dus maar voor één reis gebruiken.

Ik vroeg deze kortingscode aan, maar hij werkt niet. “Deze kortingscode wordt niet gevonden, probeer het opnieuw'. Na 10 keer deed ie het nog niet. Per telefoon word ik verwezen naar de chat, de chat begrijpt mijn vraag niet. Hoe los ik dit op?

Printscreen van dit bericht. Ik heb de laatste 3 cijfers onleesbaar gemaakt.

Badge +3

Probeer het eens via https://www.ns.nl/producten/coupon

Dank voor je tip, maar ook dit werkt niet….

Mag ik vragen wat mijn collega's via de chat aangeven?

Via de chat kreeg ik als antwoord: u wilt u abonnement wijzigen'. Maar: dat wilde ik helemaal niet. Ik wil die kortingscode inwisselen voor een 1e klasvervoersbewijs voor morgen, voor 2,50 Volgens mij bleef ik bij de virtuele assistent hangen. Ik werd er helemaal wanhopig van. 

Dat vermoeden heb ik ook. Desondanks hadden mijn collega's via de telefoon het ook gewoon moeten oplossen. Helaas moet ik je alsnog weer doorverwijzen naar onze klantenservice. Je kan naast chatten ook contact met ons opnemen via Facebook of Twitter.

Je collega via de telefoon verwees me naar de chat. Ze zei dat ik een screenshot moest maken om te sturen als ik de virtuele assistent voorbij was. En meldde expliciet dat zij me niet kon helpen. Twitter en Facebook gebruik ik niet.

Heb jij nog een tip welke vraag ik moet stellen om wel die virtuele chatassistent te passeren?

Als je aangeeft dat je upgrade het niet doet dan zal Jens de virtuele assistent je doorzetten naar een echte collega van mij. Vervolgens worden eerst je gegeven gevraagd waarna je een collega te spreken krijgt.

Badge +3

Als je aangeeft dat je upgrade het niet doet dan zal Jens de virtuele assistent je doorzetten naar een echte collega van mij. Vervolgens worden eerst je gegeven gevraagd waarna je een collega te spreken krijgt.

JeNS (de virtuele assistent) sucks. ik wil een persoon spreken zou voldoende moeten zijn. De chat is blijkbaar tot 23.00 te bereiken? 😅

@JW Charlotte Ik heb exact dezelfde ervaring. Na jouw stappen te hebben gelezen heb ik direct de NS Klantenservice gebeld. 25 minuten aan de lijn gehangen met een medewerker die alles met de moed der wanhoop zo ongeveer heeft uitgezocht. Ook ruggespraak met collega's van de klantenservice mocht niet baten. Hij kon niets vinden over deze actie, collega uitte het vermoeden dat het phishing was aangezien zij een dergelijke kortingscode niet kennen. Dit wees ik pertinent van de hand, niets wijst erop dat hier sprake is van phishing. Uiteindelijk is alles zonder enig resultaat gebleven, geen upgrade voor € 2,50. Veel tijd en moeite besteed aan een kennelijk foutieve actie van de NS, waar we het hebben over een voordeel van € 7,50, alleen om op een andere stoel te mogen zitten. Ik geef het op, zeer kwalijk.

 

Badge +3

Volgens mij doe je niets fout, want de pagina van de upgrade voor € 10,00 is de juiste (omdat die via de couponcode pagina ook niets doet).

Wellicht kan men je voorzien van een code die wel werkt, maar ja als ze bij de Klantenservice die actie helemaal niet kennen… 🙄

Ik ben er 2 uur mee bezig geweest. Eerst gebeld, toen gechat met virtuele assistent Jens die mij niet begreep. Toen hulp van de community gezocht. Dankzij de communitymoderator kreeg ik de tip om weer te bellen of te chatten en kreeg ik de goede zin om virtuele chatter Jens te passeren 'mijn upgrade werkt niet'. Al dacht Jens wel dat ik Engelstalig was, hij verwees me naar de English version. Chatmedewerker Heleen leek me te gaan helpen tot ik uit de chat werd gegooid. Toen heb ik het opgegeven. Kortom: fijn dat de NS ons als trouwe klant met zo'n 2,50 1e klasupgrade tegemoet komt, maar jammer dat dit niet werkt en intern niet bekend is, noch opgelost kan worden. Toch blijf ik lekker treinreizen, hoor.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben er 2 uur mee bezig geweest. Eerst gebeld, toen gechat met virtuele assistent Jens die mij niet begreep. Toen hulp van de community gezocht. Dankzij de communitymoderator kreeg ik de tip om weer te bellen of te chatten en kreeg ik de goede zin om virtuele chatter Jens te passeren 'mijn upgrade werkt niet'. Al dacht Jens wel dat ik Engelstalig was, hij verwees me naar de English version. Chatmedewerker Heleen leek me te gaan helpen tot ik uit de chat werd gegooid. Toen heb ik het opgegeven. Kortom: fijn dat de NS ons als trouwe klant met zo'n 2,50 1e klasupgrade tegemoet komt, maar jammer dat dit niet werkt en intern niet bekend is, noch opgelost kan worden. Toch blijf ik lekker treinreizen, hoor.

Deze al ruim 40 jaar trouwe en meestal alleenreizende klant kreeg op een klachtenbrief dat vanaf medio 2020 geen actiemails, nieuwsbrieven en spoor/dagjeuit ontving een code voor meereisretour. Dus nog betalen om iemand mee te mogen nemen. Ik had dan liever zo’n upgrade gehad, maar als die code dan niet werkt….

Reageer