beantwoord

Van 2e naar 1e klasse

• 2 maart 2017
  • 7 reacties
  • 187 Bekeken

Ik heb gisteren mijn valentijdscadeau van NS opgehaald bij een automaat op het station. Vandaag zou ik gratis 1e klas mogen reizen. Nu kan ik nergens zien dat deze klassewissel vandaag ook daadwerkelijk geldig is? Kan de conducteur dit wel zien? Of had ik het product pas op de dag zelf moeten ophalen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 2 maart 2017, 08:07

U kunt bij een kaartautomaat uw OV-chipkaart voor de lezer houden en kiezen voor Tonen alle producten op kaart. Daar zult u dan een Toeslag 2-1 Dag zien staan, met de datum waarop die toeslag geldig is.

Bij het inchecken zal niets erop wijzen dat u die dag eerste klas mag reizen - het schermpje toont nog altijd "2e klas" - maar de conducteur zal het product wel zien staan op zijn schermpje als hij uw OV-chipkaart controleert. Het is daarvoor niet nodig dat u het product pas op de reisdag op uw kaart laadt; u hebt bij het verzilveren van de code immers al een reisdag opgegeven.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
U kunt bij een kaartautomaat uw OV-chipkaart voor de lezer houden en kiezen voor Tonen alle producten op kaart. Daar zult u dan een Toeslag 2-1 Dag zien staan, met de datum waarop die toeslag geldig is.

Bij het inchecken zal niets erop wijzen dat u die dag eerste klas mag reizen - het schermpje toont nog altijd "2e klas" - maar de conducteur zal het product wel zien staan op zijn schermpje als hij uw OV-chipkaart controleert. Het is daarvoor niet nodig dat u het product pas op de reisdag op uw kaart laadt; u hebt bij het verzilveren van de code immers al een reisdag opgegeven.
Tochjo, bedankt voor de heldere reactie. Dit klinkt inderdaad logisch, dus ik ga er vanuit dat dit het geval is!
Reputatie 7
Jahoor dat zien we.

We zien als eerste genoemd je abonnement met de normale klasse.

Daaronder een regel met "Toeslag 2 naar 1".

Alles komt goed 🙂
Toch vreemd dat de klant dat niet ziet bij het inchecken, als je korting laadt zie je dat wel op het schermpje bij het inchecken.
Reputatie 7
Komt omdat het een 2e extra regel is, het paaltje pakt alleen de eerste. Bij de korting komt dat op de eerste regel.
Reputatie 1
Deze actie was toch tot eind februari verzilverbaar?
Reputatie 2
Verzilveren van dit ticket tot 1 maart, reizen ermee tot eind maart

Reageer