Vanaf 4 november 2019 bij Albert Heijn weer e-tickets verkrijgbaar

• 3 november 2019
  • 18 reacties
  • 423 Bekeken

Lijkt mij toch wel een versobering als ik dit zo lees, waarom is dat?? surf op de link

Treinreiziger AH E tickets

18 reacties

Badge +3

Ja, maar is alsnog goedkoop voor een dagretour buiten de spits of in het weekend.

Reputatie 7
Badge +3

Versobering tov wat? Het is al een tijdje zo dat je met dit soort actiekaartjes alleen mag reizen in de daluren. Wil je wel tussen 16:00 en 18:30 reizen dan kun je altijd een dagretour kopen via de Spoordeelwinkel voor een paar euro extra. 

Badge +3

De versobering is volgens mij dat het geen dagkaart meer is, maar een retour. Of was dat bij de vorige actie ook al?

Reputatie 6
Badge

Nee, dat is inderdaad nieuw.

In 2016 reisde ik veel met eenmalige ov-chipkaarten van Kruidvat en/of AH. Die kostten zo'n beetje hetzelfde en dan had je een dagkaart i.p.v. een dagretour en kon je ook in de spits reizen als je ervoor incheckte.

Er blijft inderdaad steeds minder van over. Nog steeds goedkoop voor lange reizen natuurlijk.

Badge +3

Vorige versoberingen waren inderdaad e-tickets i.p.v. chipkaartjes, met Voordeeluren dus na 9:00 reizen,  en later werd dat helemaal niet meer in de spits (Daluren only).

Bij de goedkoopste kaartjes (zie ook het Groepsticket) is dat de norm tegenwoordig, ook al zijn er nog wel Voordeeluren kaartjes te krijgen (zonder middagspitsbeperking).

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me af hoeveel dat kaartje van 2016 nu zou kosten wanneer die prijzen evenveel zouden zijn gestegen als de prijzen voor vol tarief en abonnementen.

En die AH kaartjes van 2016 waren €16, nu kun je bij aanschaf van meerdere kaartjes tegelijk goedkoper uit zijn. De (soms toen nog iets goedkopere) Kruidvat kaartjes waren vaak alleen in het weekend geldig,

Heb deze via goedkoop treinkaartje al eerder besteld afgelopen vrijdag. Was in de veronderstelling dat het altijd om dagkaarten ging. Hoe dan ook handig voor november. Heb ik toch een aantal verjaardagen staan. 

Reputatie 5

Volgens mij bepalen NS en de andere vervoerders of het een dagkaart of dagretoer is. Blijkbaar komt het ze commercieel beter uit.

Badge +3

Ik las overigens op Twitter dat je bij het verzilveren van die code op je AH kassabonnetje (dus naam reiziger en datum kiezen)…

Je de optie krijgt om voor een whopping €3 je retourtje te upgraden naar 1e klas (te voldoen via iDeal).

En off-topic, de Live Chat werkt ook steeds beter :joy:

ik werd daarna geholpen door Joy dus toen werd het wel een stuk leuker allemaal

@Robert B 

Toevallig gisteren een reiziger geholpen met het verzilveren en er werd idd een optie tot upgrade naar 1e klas gegeven. Hoeveel dat kostte, weet ik ff niet meer, maar je 3 euro zou goed kunnen kloppen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat was toch een wens van sommige mensen hier? Op hun wenken bediend.

Wel jammer dat dat niet bij de info staat. 

Edit, niks gezegd, staat er wel bij op de NS site

• Tijdens het verzilveren kan je een upgrade naar de 1e klas kopen.

https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/albert-heijn.html

Alleen staat er op de AH site bij de aanbieding:

• Het treinticket is enkel geldig in de 2e klasse. En geen melding dat je kunt upgraden.

https://lekkerweglekkerthuis.ah.nl/tickets/2/trein-dagretour-daluren/8259/

Weer lekker tegenstrijdig.

Badge +3

Bronvermelden zouden we hier niet meer doen (dat lossen wel via Twitter wel op, Robert!)

Maar het was deze dus (on a positive note, binnen een minuut antwoord voor Sten!)

Badge +3

Weer lekker tegenstrijdig.

Da’s niet nieuw, want ns.nl/ah en ah.nl/ns spraken elkaar al vaker tegen.

Als dat in je nadeel is, gewoon de juiste link naar de voorwaarden kiezen, toch?

Reputatie 6
Badge

Ik las overigens op Twitter dat je bij het verzilveren van die code op je AH kassabonnetje (dus naam reiziger en datum kiezen)…

Je de optie krijgt om voor een whopping €3 je retourtje te upgraden naar 1e klas (te voldoen via iDeal).

Leuk dat AH en NS dit voor aanschaf nergens vermelden, maar jij wel. Dank je wel! :)

Is de community op dit moment toch nog ergens goed voor, behalve het lezen van klachten over het verdwijnen van VDU...

Badge +3

Mee eens @masd  maar gewoon doorbijten of er overheen lezen, toch?

Ken al twee mensen die zich (nu pas, na de e-mail van NS?) afvragen waarom ze eigenlijk een oud VDU hadden. Serieus!

“Had ik voor €2 per maand precies hetzelfde gehad met NS Flex Weekend Voordeel?” 

Ehh ja.. U of jij wel dus. Want je hebt helamaal niets aan dat oude VDU als (senior) dagjesreiziger!

Reputatie 6
Badge

Mee eens@masd  maar gewoon doorbijten of er overheen lezen, toch

Ja hoor, geen probleem.

Vond het gewoon verfrissend (en verrassend!) en welkom! :D

Reputatie 4

nog veel voordeliger is het als senior (wel pas vanaf 65, maar dat is nog niet verhoogd met de AOW) gewoon al die daggies uit in 1 maand te concentreren, liefst zomers, als heel vroeg opstaan geen straf is, je quasi voor het hele jaar aan te melden voor dalvrij senior (45€/mnd), dus 1,50/dag, en reizen zo veel je kan en dan na 1 maand dat in FLEX basic om te zetten omde resterende 11 mnd te ontlopen. Als je handig plant heb je al minstens 5 weekends met de hele dag erin zitten, die je met wat handig verzamelen van die extra upgrades ook vast wel in die enorme luxe van 1e kl kan doorbrengen met gezellige kout met onze vaste posters die dat ook vast doen!

Nog meer het systeem uit-truckeren en elke reis doorheen de week pas om 6.34 EN terug 16.04 insjekken en zo lekker ook in die dan zo enorm drukke spitsen te kunnen zitten!

Reputatie 7
Badge +3

Dus de overige 11 maanden mogen de senioren fijn achter de geraniums gaan zitten van jou? Hebben ze misschien dan wel nodig ook als ze in die ene maand iedere dag voor dag en dauw op pad moeten. 

Misschien moet je het wat minder extreem stellen,  bv verdeeld over het jaar 3 of 4 keer een maandje Flex Dal Vrij of Weekend Vrij en/of misschien nog een setje Flex dagen.

Met wat uitkienen is er best nog wel tegen een redelijk bedrag te reizen.

Reageer