beantwoord

Veel bomen in het NS-bos

• 6 augustus 2015
  • 8 reacties
  • 583 Bekeken

Hallo,
Ik heb een OV persoonlijk met voordeeluren en keuzedagen, mijn partner heeft een OV anoniem.
Ik heb tot 23 augustus 2 keuzedagen vrij.
Verder hebben we bij SPOOR gratis een meereisdagkaart voor 2 dagen ontvangen en 2 stuks opwaardering 2-1, allen geldig tot 23 augustus, daarnaast hebben we ooit 3 toeslagen 2-1 weekend upgrade gekocht, geldig tot december.
Onze vraag is:
Wat is de goedkoopste manier om op zaterdag 8 augustus met z'n tweetjes naar Rotterdam te reizen, het liefst natuurlijk 1e klas, vervolgens dezelfde vraag voor het traject Rotterdam-Maastricht op zaterdag 22 augustus.?
icon

Beste antwoord door Tochjo 6 augustus 2015, 11:28

De goedkoopste manier is dat u tweemaal reist met uw Keuzedag en uw man tweemaal met het meereiskaartje. Dat kan op twee dagen gebruikt worden, dus dat is geen probleem. U reist zo zonder aanvullende kosten 2e klas. Wilt u eerste klas reizen, dan kunt u naast uw Keuzedag voor zes euro bij de kaartautomaat een Toeslag 2-1 Keuzedag op uw kaart laden. Met uw Keuzedag in combinatie met deze toeslag mag u eerste klas reizen. Uw man kan vervolgens met het meereiskaartje met u meereizen in de eerste klas.

Omdat het meereiskaartje niet gecombineerd mag worden met andere acties, zoals de bijgevoegde overgangsbewijzen 2-1, zie ik geen mogelijkheden om kosteloos eerste klas te kunnen reizen.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
De goedkoopste manier is dat u tweemaal reist met uw Keuzedag en uw man tweemaal met het meereiskaartje. Dat kan op twee dagen gebruikt worden, dus dat is geen probleem. U reist zo zonder aanvullende kosten 2e klas. Wilt u eerste klas reizen, dan kunt u naast uw Keuzedag voor zes euro bij de kaartautomaat een Toeslag 2-1 Keuzedag op uw kaart laden. Met uw Keuzedag in combinatie met deze toeslag mag u eerste klas reizen. Uw man kan vervolgens met het meereiskaartje met u meereizen in de eerste klas.

Omdat het meereiskaartje niet gecombineerd mag worden met andere acties, zoals de bijgevoegde overgangsbewijzen 2-1, zie ik geen mogelijkheden om kosteloos eerste klas te kunnen reizen.
De goedkoopste optie is om beide dagen een keuzedag + meereiskaart te gebruiken. Dan mag u de opwaardering naar 1e klas echter niet gebruiken (ik neem hierbij aan dat uw abonnement voor de 2e klas is).
Reputatie 1
Badge
Dit kan-denk ik-enkel een tot in de puntjes bekende tariefexpert van NS correct beantwoorden.
De kwestie/vraag is OF U die al gekochte upgrades2->1 mag combineren met die gratis meereiskaartjes. Vermoedelijk niet-het zal wel een aanbod van spoordeelwinkel zijn geweest, maar dat kan ik me niet herinneren. Het is -dunkt me-onzin om daar opnieuw 6 eur aan te spenderen, dat zal tochjo over het hoofd hebben gezien.
Opm. van theo is irrelevant: het gaat om keuzedagen 2e klas. Het VDU-ABO ls zodanig is neutraal.
Het HAD anders gelegen als U zo vooruitziend was geweest Uw keuzedagen meteen voor het hele jaar als 1e klas te bestellen. Maar dat kan nu pas met de volgende vervaldatum.
U schrijft ook niet van WAAR U naar Rtdm wilt-het kan toch goedkoper uitpakken voor 1 dag Uw kaart op 1e klas te zetten en die rit opp saldo te betalen-dan kan vrouwlief wel mee met meereiskaartje. Maar dan kunt U 1 keuzedag alsnog elders aan besteden.
Bedankt allemaal, mijn vrouw is nu naar het NS-station in Maastricht, is gelukkig binnen wandelafstand. We zijn benieuwd naar het antwoord van NS-personeel!
Badge +3
De kwestie/vraag is OF U die al gekochte upgrades2->1 mag combineren met die gratis meereiskaartjes. Vermoedelijk niet-het zal wel een aanbod van spoordeelwinkel zijn geweest, maar dat kan ik me niet herinneren. Het is -dunkt me-onzin om daar opnieuw 6 eur aan te spenderen, dat zal tochjo over het hoofd hebben gezien.
Ik heb niets over het hoofd gezien. De al gekochte Toeslagen 2-1 zijn inderdaad aangeschaft via de Spoordeelwinkel en kunnen dus niet met het meereiskaartje worden gecombineerd. De goedkoopste optie om eerste klas te reizen is daarom bij de Keuzedag een reguliere Toeslag 2-1 aan te schaffen. Daarbij is het meereiskaartje wel geldig.

Ik nam overigens in mijn vorige bericht aan dat de vragensteller een vrouw was en de partner een man, maar dat lijkt dus andersom te zijn 🙂
Heeft de balie te Maastricht duidelijkheid kunnen verschaffen John? Ik heb het idee dat er hier al een aantal nuttige opmerkingen zijn geplaatst. De upgrades 2-1 die je (voor tien euro) hebt aangeschaft zijn hoe dan ook te combineren met een Keuzedag. Ze zijn niet te combineren met een vervoerbewijs van HEMA, Kruidvat, Blokker, Albert Heijn, Jumbo of actiekaarten uit de Spoordeelwinkel én met andere acties/aanbiedingen. Hier vallen ook de acties van de 'Spoordeelweken' onder. De makkelijkste oplossing is dus beiden reizen met een keuzedag én een overgang 2-1 van de actie of het 2-1 kaartje van de spoordeelweken. Maar wellicht heeft iemand anders hier nog een andere toevoeging die nog niet genoemd is.
Badge +3
De makkelijkste oplossing is dus beiden reizen met een keuzedag
Partner heeft een anonieme OV-chipkaart, zo wordt in het eerste bericht gezegd. Partner zal dus niet met een Keuzedag kunnen reizen.
Dat heb ik dan even over het hoofd gezien. Dan kunnen er gelukkig nog genoeg andere keuzes worden gemaakt. Wellicht laat TS nog even weten waarvoor gekozen is.

Reageer