beantwoord

verkeerde dagkaart

• 25 August 2021
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Goedenavond ik heb een jongeren dagkaart gekocht om naar school te gaan morgen. Ik wist niet dat deze alleen voor de taluren gebruikt kon worden. De jongeren dagkaart is nog niet gebruikt, graag zou ik me geld terug willen

icon

Beste antwoord door Thom 25 August 2021, 20:56

Als je het geld voor een kaartje terugkrijgt, dan kun je er toch nog gewoon mee reizen. Dan zou je dus je geld terug krijgen en gratis kunnen reizen. Dat doet NS natuurlijk niet. Het vervelende is dat als mensen wel per ongeluk een foutje hebben gemaakt, dit niet aan te tonen is. Daarom proberen veel mensen ook geld terug te krijgen met een mooi verhaal en die strijken dan het geld op - en kunnen toch met de trein. Daar trapt NS niet meer in. NS kan zien of het is gedownload of niet en als je het niet hebt gedownload kun je er ook niet mee reizen en krijg je wel geld terug.

Het is het beste er morgen na schooltijd maar een plezierreisje mee te maken, dan heb je er misschien nog wat aan.

Edit: Sorry @Laura NS dat ik het even had weggehaald.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Alleen als je de dagkaart nog niet gedownload hebt en niet in de app hebt geladen, kun je hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Heb je het ticket al gedownload of in de app geladen, dan kun je je geld waarschijnlijk niet terugkrijgen, omdat NS niet kan controleren of er niet toch mee gereisd gaat worden. Zou je je geld terug kunnen krijgen, dan zou je gratis kunnen reizen. Zou je de datum kunnen wijzigen, dan zou je twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

Je zou als je het ticket al gedownload hebt of in de app hebt geladen, hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is je tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. Je kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +4

Als je het geld voor een kaartje terugkrijgt, dan kun je er toch nog gewoon mee reizen. Dan zou je dus je geld terug krijgen en gratis kunnen reizen. Dat doet NS natuurlijk niet. Het vervelende is dat als mensen wel per ongeluk een foutje hebben gemaakt, dit niet aan te tonen is. Daarom proberen veel mensen ook geld terug te krijgen met een mooi verhaal en die strijken dan het geld op - en kunnen toch met de trein. Daar trapt NS niet meer in. NS kan zien of het is gedownload of niet en als je het niet hebt gedownload kun je er ook niet mee reizen en krijg je wel geld terug.

Het is het beste er morgen na schooltijd maar een plezierreisje mee te maken, dan heb je er misschien nog wat aan.

Edit: Sorry @Laura NS dat ik het even had weggehaald.

Wat Thom zei. 

Reageer