beantwoord

Verkeerde datum in ticket: boete

  • 1 november 2017
  • 5 reacties
  • 145 Bekeken

Goedemiddag,

Zojuist ben ik van Maastricht naar Utrecht Vaartsche Rijn gereisd en ben ik vlak voor Utrecht Centraal gecontroleerd. Ik reis nog met een enkele reis via een actie, want volgende week gaat mijn dalvrij abonnement in. Ik ben alleen zo stom geweest een verkeerde datum in te vullen en heb daarom een boete gekregen. De vriendelijke conducteur gaf aan dat ik geld terug kon krijgen wanneer dit de eerste keer was. Dit is het geval. Kunt u mij helpen?
icon

Beste antwoord door Thom 1 november 2017, 13:15

U kunt het terug krijgen als de conducteur niets onvriendelijks over u heeft geschreven en u gewoon meewerkte. Houdt uw kaarten en bankrekeningnummer, maar ook het boetekekenmerk, een letter met zes cijfers, bij de hand. U reisde wel zwart natuurlijk en een boete wordt normaal maar één keer teruggegeven, mits u aan de voorwaarden voldoet. Zie het als een waarschuwing. Ik zou de nieuwe Dalvrij er ook even bijhouden als aanvullend argument.

U oogt vriendelijk, dus we gaan er maar van uit dat u dat toen ook was ;-)



De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het middels onderstaande kanalen sneller.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Normaal is het zo bij een boete dat de ritprijs tegen vol tarief wordt gerekend.
Fijn en bedankt dat je dit komt melden, Le0n1e. Laat je ons weten hoe het tweede contact is verlopen?
Bedankt beiden voor de reacties!
En ja, ik was net zo vriendelijk als ik eruit zie 😉 Haha!

Net gebeld met de klantenservice. Boete is wel te zien, kwijtscheldknop nog niet.
Er werd aangeraden terug te bellen wanneer ik acceptgiro heb, want dan zou het wel lukken.

Boete krijg ik dus sowieso kwijtgescholden, ik heb echter ook gevraagd naar de ritprijs.
Er is 100% van de reis in rekening gebracht terwijl ik een dalkortingkaart heb en daarnaast had ik wel een betaald kaartje voor de gehele reis, alleen dan wel met de verkeerde datum. Ik kan straks aantonen dat ik die niet gebruikt heb, heb eventueel nog bewijs dat ik een hotelovernachting voor 1 nacht heb geboekt en heb ook de enkele reis nog van gisteren, van Utrecht VR naar Maastricht. Hopelijk maakt dat aannemelijk dat ik goede bedoelingen had en dit een (stomme) vergissing was.

Hij heeft alles genoteerd, ook ordernummers van de reis van gisteren en die van vandaag. Ik hoop dat de medewerker die ik de volgende keer aan de telefoon krijg begrijpt wat mijn bedoeling was en het gehele bedrag kwijt kan schelden.
Goedemiddag Le0n1e en welkom op het NS Serviceforum,

Vervelend dat dit heeft plaatsgevonden. Je kan het beste het advies van Thom volgen. Indien het echt net is gebeurd kan het even duren voordat wij deze uitstel van betaling in ons systeem kunnen vinden.

Laat je ons weten of het is gelukt?
Reputatie 7
Badge +4
U kunt het terug krijgen als de conducteur niets onvriendelijks over u heeft geschreven en u gewoon meewerkte. Houdt uw kaarten en bankrekeningnummer, maar ook het boetekekenmerk, een letter met zes cijfers, bij de hand. U reisde wel zwart natuurlijk en een boete wordt normaal maar één keer teruggegeven, mits u aan de voorwaarden voldoet. Zie het als een waarschuwing. Ik zou de nieuwe Dalvrij er ook even bijhouden als aanvullend argument.

U oogt vriendelijk, dus we gaan er maar van uit dat u dat toen ook was ;-)



De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het middels onderstaande kanalen sneller.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact

Reageer