beantwoord

Verkeerde datum op e-ticket

• 1 augustus 2019
  • 16 reacties
  • 583 Bekeken

Geachte ns,

Jullie zetten een actie op jullie website.
Vervolgens kies je je ticket en dan kies je de DATUM. KIES ik voor vandaag natuurlijk. EN dan staat er vervolgens bij de poortjes op station dat het jiet geldig is OMDAT het voor morgen is.

BEDANKT voor het scammen van mn geld.

Groetjes,
Boze klant
icon

Beste antwoord door Laura NS 1 augustus 2019, 10:18

Hoi Celebie74 en welkom op onze NS Community!

Wat jammer dat de verkeerde datum op het e-ticket is gekomen! Wat was de tijd dat je het ticket had besteld? Ik kan me moeilijk voorstellen dat de computer dan ineens een andere datum aanhoudt dan je hebt gekozen. Deze dien je namelijk extra te controleren in het bestelproces. Kun je mij anders een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en ordernummer? Dan kijk ik even voor je wat er gaande is. Heb je nu trouwens ook een nieuw ticket gekocht?

Ik heb trouwens het onderwerp veranderd, zodat de vindbaarheid van jouw bericht vergroot wordt.
Bekijk origineel

16 reacties

Hoi Celebie74 en welkom op onze NS Community!

Wat jammer dat de verkeerde datum op het e-ticket is gekomen! Wat was de tijd dat je het ticket had besteld? Ik kan me moeilijk voorstellen dat de computer dan ineens een andere datum aanhoudt dan je hebt gekozen. Deze dien je namelijk extra te controleren in het bestelproces. Kun je mij anders een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en ordernummer? Dan kijk ik even voor je wat er gaande is. Heb je nu trouwens ook een nieuw ticket gekocht?

Ik heb trouwens het onderwerp veranderd, zodat de vindbaarheid van jouw bericht vergroot wordt.
Reputatie 6
Een eenmaal geopend E-ticket kan niet meer veranderd worden en helaas is geld terug ook niet meer mogelijk volgens de voorwaarden.
Met deze voorwaarden ben je akkoord gegaan.

Dat de computer een andere datum op je ticket zet dan dat jezelf aangeeft (en nogmaals checkt) lijkt mij erg onlogisch.
Reputatie 5
Badge
Heb je het e-ticket besteld op de grens van 23 en 00 uur?

Na afloop zie je duidelijk voor het betalen op welke datum het ticket geldig is. Dit dien je natuurlijk te controleren, je bent er zelf verantwoordelijk voor. Dus wat heeft dit met scamming te maken?!?
Normaliter is er inderdaad absoluut niks meer mogelijk wanneer het ticket is afgehaald, echter is het wel frappant dat de datum nu een dag in de toekomst ligt. Ik heb privé met Celebie74 gechat en heb de knoop doorgehakt door coulance toe te passen. Dit is een uitzondering en absoluut geen regel. Dit is nu verder afgehandeld.
Reputatie 7
Badge +3
Dit is een uitzondering en absoluut geen regel.
De dagelijkse praktijk bij NS suggereert anders.
Reputatie 6
Dan is de grote vraag, waarom wordt bij de ene klant wel coulance toegepast en bij de andere niet. In zeer veel gelijke gevallen staat de datum ook in de toekomst, in het verleden lijkt wat moeilijk, en dan houd de klantenservice zich wel en terecht zich strikt aan de voorwaarden.
Kan je dat eens uitleggen @Laura NS , gaarne met de voorwaarden erbij ?
Badge +3
Tja, de eeuwige discussie rond "coulance". Gaap.

Welk bedrijf haalt het in het hoofd om producten met ondeugdelijke verkoopvoorwaarden aan te bieden en moet vervolgens overgaan tot willekeur om degenen die hardop klagen tegemoet te komen?

Over het antwoord op deze vraag kan niet gecorrespondeerd worden.
Tja, de eeuwige discussie rond "coulance". Gaap.

Welk bedrijf haalt het in het hoofd om producten met ondeugdelijke verkoopvoorwaarden aan te bieden en moet vervolgens overgaan tot willekeur om degenen die hardop klagen tegemoet te komen?

Over het antwoord op deze vraag kan niet gecorrespondeerd worden.

Ik dacht ook dat we nu van dit soort topics af waren omdat nu eindelijk naast de datum ook de dag wordt genoemd bij het kopen van een e-ticket. Blijkbaar dus niet.
Reputatie 7
Badge +3
Ik dacht ook dat we nu van dit soort topics af waren omdat nu eindelijk naast de datum ook de dag wordt genoemd bij het kopen van een e-ticket. Blijkbaar dus niet.
Er zullen altijd mensen blijven die een ticket kopen, vervolgens hun plannen willen veranderen en dan claimen dat ze per ongeluk de verkeerde datum hebben ingevoerd. Dus blijven deze topics komen zo lang klagen coulance oplevert.

Dit is een uitzondering en absoluut geen regel.De dagelijkse praktijk bij NS suggereert anders.

Ik ben erg benieuwd waar je deze uitspraak op baseert, Tamzin. Laura NS geeft duidelijk aan dat het om coulance gaat. De definitie van coulance is, volgens Van Dale: niet streng; = schappelijk, welwillend. In mijn ervaring wordt coulance juist ervaren als een goed gevolg van echte service. En wij, de moderators, werken nog altijd bij de Klantenservice.
Reputatie 7
Badge +3
@Jouke NS
Wat mij betreft staat coulance voor willekeur, wie zich niet aan de regels houdt en klaagt krijg coulance, wie netjes de regels respecteert en geen stampij maakt niet. Persoonlijk prefereer ik daarom de harde opstelling van luchtvaartmaatschappijen die niet aan coulance beginnen.
@Jouke NS
Wat mij betreft staat coulance voor willekeur, wie een hoop stampij maakt krijg coulance en wie netjes de regels respecteert niet. Persoonlijk prefereer ik daarom de opstelling van luchtvaartmaatschappijen die niet aan coulance beginnen.

Dat lijkt me niet de oplossing, Tamzin. De oplossing ligt in goed voorlichten, zorgen voor duidelijke, werkbare producten en een goede klantenservice die in staat is om mensen met pech het voordeel van de twijfel te geven. Of moeten we alle verzoeken tot restitutie die ook maar enigszins afwijken van de regels allemaal afwijzen? Ik ben benieuwd hoe lang het dan duurt voordat deze community ontploft met verzoeken van reizigers aan consumentenorganisaties om in te grijpen. Nee, coulance is een heel goed uitgangspunt omdat het regels menselijk maakt.
Reputatie 7
Badge +3
ik ben benieuwd hoe lang het dan duurt voordat deze community ontploft met verzoeken van reizigers aan consumentenorganisaties om in te grijpen. Nee, coulance is een heel goed uitgangspunt omdat het regels menselijk maakt.
Bij de luchtvaart klagen consumentenorganisaties ook steen en been en die houden ook hun poot stijf. Je kunt als bedrijf ook best uitleggen aan het publiek dat coulance tot willekeur leidt en fraude uitlokt bij de calculerende klant.

De kritiek op het coulancebeleid zou ook minder zijn als het echt een uitzondering zou zijn. Maar de coulance bij bijv. de eerste keer niet inchecken krijgt iedere klager, veel van die klagers hier eisen inmiddels coulance.

Waar ik het wel mee eens ben is dat NS bij zijn tariefsysteem problemen met onduidelijkheid, complexiteit en fraudegevoeligheid meer aandacht moet geven zodat niet steeds de Klantenservice met de gevolgen wordt opgezadeld.
Reputatie 3

De oplossing ligt in goed voorlichten, zorgen voor duidelijke, werkbare producten en een goede klantenservice die in staat is om mensen met pech het voordeel van de twijfel te geven. Of moeten we alle verzoeken tot restitutie die ook maar enigszins afwijken van de regels allemaal afwijzen?

Prachtige oplossing en uitstekend verwoordt door @Jouke NS . Er is dus nog werk aan de winkel,
prima.

Zo lang coulance een belangrijke functie vervult lijkt het mij juist, dat individuele problemen
met bijvoorbeeld het e-ticket, rechtstreeks bij de Klantenservice terecht komen
om daar in behandeling te worden genomen en dat deze helemaal niet in eerste
instantie aan de Community zouden moeten worden voorgelegd.

Indien de afhandeling door de Klantenservice niet naar tevredenheid is heeft de klant
alle mogelijkheden om zijn klacht elders voor te leggen. Dat gaat van sparren op de Community met medereizigers en moderatoren via bemiddeling door de OV-ombudsman naar zelfs een bindende uitspraak van de Geschillencommissie.
Badge +3
Wanneer een product tot bijzonder veel klachten leidt wordt het tijd om het product af te keuren en te herzien. Het e-ticket van NS is zo'n product.
Reputatie 3
Recent zijn er m.b.t. het actieticket gelukkig een paar goede wijzigingen succesvol doorgevoerd. Lijkt mij zinvol om het effect daarvan af te wachten alvorens te oordelen.

Reageer