beantwoord

verkeerde datum op e-ticket

• 20 november 2019
  • 10 reacties
  • 213 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Goedemiddag,

ik heb per abuis een retour Dronten-Leiden Centraal met de datum van vandaag in plaats van morgen. Kan dat nog veranderd worden?

icon

Beste antwoord door Thom 20 november 2019, 16:09

Eenmaal gedownload dan wel geopend, kan het helaas niet meer worden veranderd. Het is jammer genoeg niet na te gaan of een e-ticket is gebruikt of niet. U kunt met dit ticket vandaag gewoon reizen, en dat zou met een eventueel vervangend ticket voor morgen ook het geval zijn.  Er is in het verleden nogal eens misbruik van gemaakt en nu lijden de goeden onder de kwaden,

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Eenmaal gedownload dan wel geopend, kan het helaas niet meer worden veranderd. Het is jammer genoeg niet na te gaan of een e-ticket is gebruikt of niet. U kunt met dit ticket vandaag gewoon reizen, en dat zou met een eventueel vervangend ticket voor morgen ook het geval zijn.  Er is in het verleden nogal eens misbruik van gemaakt en nu lijden de goeden onder de kwaden,

Hoi LidyK, welkom op de NS Community.

Wat jammer dat er een verkeerde datum op het e-ticket staat. Het antwoord van Thom klopt. Een eenmaal aangemaakt e-ticket kan niet meer aangepast worden. Is het e-ticket al gedownload? Dan kunnen we niks meer voor je betekenen. Heb je het ticket nog niet gedownload? Dan kan de klantenservice wellicht nog iets voor je doen.

Ik heb de bestelprocedure nogmaals doorlopen (moest een nieuw kaartje kopen). Bij het bestellen van het kaartje staat in het scherm Je reisoverzicht een datum. Het is niet duidelijk dat dit de reisdatum is.

In het laatste scherm (bedankt voor je bestelling) staat wel de route en (heel klein) het woordje vandaag, zonder de vermelding dat dit de reisdatum is. Dit kan veel duidelijker. In de bevestigingsmail staat helemaal geen route en reisdatum, alleen de betaaldatum. Er valt dus niet te controleren of je het juiste kaartje download.

Bovendien vind ik dat je tijdens het bestellen de mogelijkheid moet hebben om de datum aan te passen. Zo heb je een extra controle dat je voor de juiste dag een kaartje besteld.

Ik vermoed dat veel meer reizigers zo de fout in gaan. Dat is snel verdiend door de NS.

Ik zou het op prijs stellen als ik het geld van het e-ticket met de verkeerde datum terug mag ontvangen.

Heb je het kaartje via de Reisplanner gekocht? Dan komt de datum zoals aangegeven in de reisplanner op het kaartje te staan. Dit is te controleren in het reisoverzicht. Bestel je het kaartje via het scherm Kaartjes & Toeslagen, dan krijg je de optie om zelf een datum te kiezen. Aangezien je nu extra kosten gemaakt hebt, zou ik je toch aanraden om contact op te nemen met de klantenservice. Wellicht is er nog iets mogelijk, maar ik kan je niks beloven. 

Hier dus ook last van, nog niet eens het e ticket gedownload en er word door de klantenservice al gezegd nee je hebt pech je kan het niet veranderen. Echt zeer slecht hoor. Ook word er gezegd dat je meerdere keren de datum kan aanpassen, is ook niet zo. 

Reputatie 7
Badge +3

Hier dus ook last van, nog niet eens het e ticket gedownload en er word door de klantenservice al gezegd nee je hebt pech je kan het niet veranderen. Echt zeer slecht hoor. Ook word er gezegd dat je meerdere keren de datum kan aanpassen, is ook niet zo. 

Een e-ticket kun je achteraf niet wijzigen en er wordt geen geld voor teruggegeven. Dit staat in de voorwaarden. Wel kun je tijdens het bestelproces de datum wijzigen of het bestelproces stopzetten.

De datum kan je alleen aanpassen  bij de allereerste stap, bij het plannen van de reis. Daarna niet meer. Vind het echt slecht. Heb het overigens wel voor elkaar gekregen dat ik mijn geld terug krijg. Je kan niet zeggen tegen de klant dat er diverse opties zijn in het bestelproces om de datum aan te passen, dat is gewoon niet waar. 

Badge +3

Zolang een e-ticket nog niet gedownload is dan is er inderdaad nog van alles mogelijk.

Via de app bestellen (voor het reisadvies dat je op dat moment in de planner ziet) levert je een e-mail op, maar als je daar verder niets mee doet (importeren of downloaden) is het redelijk simpel om het te annuleren en een nieuwe code te krijgen voor een soortgelijk ticket op een andere datum.

Of je geld terug, dat is wel bijzonder coulant.

Ze konden me geen nieuwe tickets geven of code sturen, alleen geld terug. Al heb ik het idee dat de werkwijze van de mensen daar ook verschillend is. De eerste op de chat kon helemaal niets, de tweede wilde me een code geven en de laatste zou het geld storten binnen 30 dagen. Dit allemaal in 1 chat. Liggen niet echt op een lijn daar in de chat.

Badge +3

Willekeur inderdaad, maar goed jij bent geholpen!

Reageer