beantwoord

Verschillende opstapplaatsen op zelfde traject

• 20 mei 2017
  • 8 reacties
  • 358 Bekeken

Al jaren maken wij gebruik van een groepsdagticket voor onze "daguitjes" met vrienden/familie. Gezien de verschillende woonplaatsen was het tot voor kort, april j.l., mogelijk om met dezelfde bestemming, doch verschillende woonplaatsen, van een groepsticket gebruik te maken. Dit is blijkbaar drastisch veranderd. Het waarom ontgaat mij helemaal. Is het wel mogelijk om op hetzelfde traject met dezelfde eindbestemming WEL op verschillende stations op te stappen?
Ik vraag mij overigens af wat het standpunt is van de reisorganisaties, o.m. Rover, van deze onlangs ingevoerde maatregel. Dit maakt het groepsreizen met OV stukken minder aantrekkelijk.
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 mei 2017, 12:20

Als u van Den Helder naar Maastricht reist, mag er op ieder tussengelegen station dat op de door de NS voorgestelde route ligt ingestapt worden. U mag niet in tegengestelde richting reizen, dan is het een enkele reis.
Bekijk origineel

8 reacties

Als u van Den Helder naar Maastricht reist, mag er op ieder tussengelegen station dat op de door de NS voorgestelde route ligt ingestapt worden. U mag niet in tegengestelde richting reizen, dan is het een enkele reis.

Als dit ook voor groepstickets geldt, is er geen probleem. Echter op de site van de NS staat expliciet vermeld: "Let op: Vanaf 13 april zijn het vertrekstation en de bestemming zijn voor alle groepsleden hetzelfde. U reist dus van en naar hetzelfde station."
Dit lees ik dus als volgt:
Als ik een groepsticket koop voor 6 personen met eindbestemming Den Bosch en 3 personen stappen op in Sittard, 1 in Susteren en 2 in Roermond, dus hetzelfde traject Sittard-Den Bosch, dan is dat NIET toegestaan!
M.i. zéér vreemd!
Graag een reactie.
Simpel gezegd. Met een groepsretour Den Helder - Maastricht mag iemand gewoon tussen Amsterdam CS en Utrecht op en neer. Niet andersom, dan is het een enkele reis.
Knappe conducteur die aan mijn e-ticket den Helder -maastricht kan zien of ik om 9.04 in den Helder ben ingestapt of om 9.07 in den Helder zuid 9.21 in Schagen of 9.31 in Heerhugowaard.

stap je om 9.01 in Heerhugowaard in de trein dan wordt het zeuren.
Je mag gerust kruipend van Den Helder naar Heerhugowaard gaan en dan met het groepsretour om 9:01 verder reizen.
Reputatie 6
Badge +1
Maar dan moet je maat hetzelfde doen Nooduitgang (of in elk geval op hetzelfde moment in de trein stappen)?
Reputatie 2
Hetzelfde vertrekstation en dezelfde bestemming is in het leven geroepen om te voorkomen dat er gereisd kan worden vanuit alle windstreken naar bijvoorbeeld Amsterdam op een groepsretour. Dit gebeurde veelvuldig via door in social media aangeboden groepsretours. Binnen een zelfde groepsretour reisden mensen bijvoorbeeld vanuit Goes, Nijmegen, Zwolle en Den Haag naar Amsterdam Centraal. Door nu hetzelfde vertrekstation te verplichten is het nu dus alleen nog mogelijk om binnen dat zelfde traject op elk station in te stappen en niet meer op elk station in Nederland.
Dat is niet nodig Keuzereiziger.

Reageer