beantwoord

Vertraging vergoeding

• 7 juli 2016
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

Gisteren heb ik gebruik gemaakt van een "Dagretour en lunch bij La Place" kaartje uit de NS spoordeelwinkel. Op de terugreis had ik echter bijna een uur vertraging.

Is het ook bij dit kaartje mogelijk om een vergoeding hiervoor te vragen en hoe doe ik dit? Als ik namelijk de gegevens wil invullen lukt dit niet omdat op het kaartje geen 12 of 14 cijferige code staat en daarnaast hoeft er met het kaartje ook niet in- en uitgecheckt te worden. Echter lijkt het me wel logisch dat dit moet kunnen omdat het ook met Kruidvat of Hema kaartjes kan.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 7 juli 2016, 21:50

Welkom op het NS Serviceforum, SoMaMiJo!

Spijtig om te lezen dat je zoveel vertraging hebt opgelopen. Ik zie dat Pe_pe je al een beetje heeft geholpen. Kijk vooral voor het indienen van een claim even op Geld terug bij Vertraging. Vanaf 30 min kan je al een claim indienen. In jouw geval wil ik je adviseren het in te dienen via een papieren formulier, waarbij je het e-ticket mee kan sturen met een begeleidend schrijven.

Forumleden, In de meeste gevallen kan je Geld terug bij vertraging gemakkelijk aanvragen via Mijn NS. Daarnaast is het is altijd mogelijk het papieren formulier 'Geld terug bij vertraging' te gebruiken. Dit formulier kan je online aanvragen via de link, afhalen bij een NS-servicebalie of bestellen via de telefonisch Klantenservice via 030 - 751 51 55, Twitter, Facebook of Chat.
Bekijk origineel

2 reacties

Dat kan. Zie: https://forum.ns.nl/de-trein-11/geld-terug-vertraging-ns-spoordeelwinkel-9042

NS is volgens de geldende Europese regelgeving verplicht om een vergoeding te geven bij een vertraging van meer dan een uur, ongeacht het soort vervoerbewijs.
Welkom op het NS Serviceforum, SoMaMiJo!

Spijtig om te lezen dat je zoveel vertraging hebt opgelopen. Ik zie dat Pe_pe je al een beetje heeft geholpen. Kijk vooral voor het indienen van een claim even op Geld terug bij Vertraging. Vanaf 30 min kan je al een claim indienen. In jouw geval wil ik je adviseren het in te dienen via een papieren formulier, waarbij je het e-ticket mee kan sturen met een begeleidend schrijven.

Forumleden, In de meeste gevallen kan je Geld terug bij vertraging gemakkelijk aanvragen via Mijn NS. Daarnaast is het is altijd mogelijk het papieren formulier 'Geld terug bij vertraging' te gebruiken. Dit formulier kan je online aanvragen via de link, afhalen bij een NS-servicebalie of bestellen via de telefonisch Klantenservice via 030 - 751 51 55, Twitter, Facebook of Chat.

Reageer