beantwoord

Verzilveren seizoensretour / voorjaarsversie

• 23 maart 2018
  • 8 reacties
  • 236 Bekeken

In december heb ik 4 seizoensretour op naam gekocht, 2 voor mijn dochter, 2 voor mijn zoon. Verzilveren voor het najaar ging vlekkeloos. Verzilveren winter ging niet goed, voor het weekend van 3+4 februari probeerde ik 2 keer 2 kaartjes te verzilveren, de kaartjes kwamen niet aan per mail. Daarop heb ik 4 ''KS'-codes gekregen die wel werkten.
Nu bij de voorjaarkaartjes gaat het weer mis. Klantenservice gebeld en gechat. Zij geven aan dat er meerdere kaartjes zijn aangemaakt (klopt) en dat daarom 2 van de 4 voorjaarsticket niet meer werken en dat zij dit niet kunnen oplossen en dat ik helaas pech heb.
Ik vind het onredelijk dat ik de gevolgen teruggeschoven krijg van een ict-probleem waar ik geen invloed op heb. Ik wil gewoon mijn 2 voorjaarstickets waarvoor ik betaald heb verzilveren.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 maart 2018, 18:17

Update: Op verzoek van Denice heb ik het probleem overgenomen en verder afgehandeld. Ik heb de situatie voor thor.kasemot uitgezocht en heb hem voorzien van vervangende tickets van de twee laatste seizoensretours die niet meer werkte!

Voor de meelezers: Mochten er problemen zijn met de gebruik of het verzilveren van een actieproduct of E-ticket, is het altijd verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice!
Bekijk origineel

8 reacties

Volgende heb ik al gemaild via een contactformulier, maar ik ben bang dat dit te laat wordt opgepakt om het voor dit weekend te herstellen. Ordernummers heb ik even weggehaald.

Door een hapering in het ict-systeem bij het verzilveren van 4 seizoensretours op 2 februari is veel onduidelijkheid ontstaan. Na 2 pogingen met de orders xxxxx en xxxx heb ik gebeld waarop ik 4 KS-codes heb gekregen. Opgelost voor periode jan/febr. Maar met een staartje. Nu ik de periode maart/april wil boeken, blijken de codes xxxxx en xxxxx niet meer te werken. Ook de vervangende KS-codes werken niet (dit waren retourkaarten op naam). Het is inmiddels complexe materie geworden. Vandaag heb ik enkele keren contact per telefoon en chat gehad met de klantenservice. Volgens de medewerker blijkt uit 'het systeem' dat er uiteindelijke meerdere tickets verzonden (maar niet aangekomen) zijn, m.a.w.: mijn kinderen hadden meerdere kaartjes voor hetzelfde traject in het weekend van 3+4 februari. Vermoedelijk is dit de oorzaak van alle onduidelijkheid. Alle kaarten stonden op naam, ook de kaarten die ik niet ontvangen heb. Van misbruik kan dus geen sprake zijn door ze 'uit te lenen'. Mijn wens is nu om alsnog mijn 2 resterende seizoensretours te kunnen verzilveren, zodat ik dit weekend niet hoef bij te betalen voor mijn 2e kind. Een helder overzicht met alle codes, trajecten en datums kan ik mailen.
Wat een vervelende situatie, Thor :(

Als ik het goed heb begrepen heb je dus totaal 4 Seizoensretouren gekocht en in februari 4 codes gekregen om daarmee dus de tickets voor de winterperiode te verzilveren? Het verzilveren van de lenteperiode is nu bij 1 Seizoensretour wel gelukt en bij de andere 3 niet? Graag ontvang ik via een privébericht je NAW-gegevens, geboortedatum en de ordernummers waar het om gaat. Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Update: Op verzoek van Denice heb ik het probleem overgenomen en verder afgehandeld. Ik heb de situatie voor thor.kasemot uitgezocht en heb hem voorzien van vervangende tickets van de twee laatste seizoensretours die niet meer werkte!

Voor de meelezers: Mochten er problemen zijn met de gebruik of het verzilveren van een actieproduct of E-ticket, is het altijd verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice!
Bedankt Stijn voor je oplossingsgericht handelen! Helaas had ik gister een minder leuke ervaring met de Klantenservice eindigend met een 'fijne avond'. Naam medewerker laat ik hier uiteraard even weg.

18:33
De orders die dan nog overblijven staan in ons systeem al op restitutie wat inhoudt dat je hier al nieuwe codes voor hebt ontvangen.
Ik kan dus niet nogmaals nieuwe codes geven.
Heb je nog andere vragen? :)
Klant
18:35
Er gaat iets fout. Controleer of u de juiste code heeft ingevuld en probeer het nog een keer.

18:35
Ik begrijp dat dit wordt aangegeven maar je hebt nieuwe codes ontvangen en die zullen gewoon werken.
18:36
Voor nu blijf ik in herhaling vallen dus ga ik deze chat beëindigen.
Ik wens je een fijne avond!
Agent heeft de chat afgesloten.
Zoals ik in mijn privébericht ook al aangaf kan ik me voorstellen dat je deze abrupte afsluiting niet bepaald kon waarderen. Ik moet wel toegeven dat het een vrij ingewikkelde casus was, waarbij ik op den duur ook de weg even kwijt was welke gegeven couponcode voor welk specifieke seizoensretour stond. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat een collega ervan uit was gegaan dat de al gegeven couponcodes de mislukte seizoensretours dekte. Uiteindelijk heb ik er zelf een klein half uur voor moeten zitten om alles precies uit te pluizen. Als iemand die zelf ook regelmatig chat kan ik aangeven dat je die tijd daar niet altijd hebt.

Dat gezegd hebbende blijft het inderdaad niet netjes om een chat zo abrupt te eindigen. Als je graag wilt kan ik hier uiteraard een klacht over doorzetten.
Zou mooi zijn als je een klacht wilt indienen, vooral om van te leren. Het telefooncontact verliep volgens hetzelfde stramien: van 'wat vervelend voor u' tot 'helaas kan ik niets voor u betekenen, ik verbreek nu de verbinding omdat we in herhaling vallen'.
Hoi thor.kasemot,

Zeker willen we hier graag van leren. Omdat Stijn je gegevens al ontvangen heeft, zal ik hem vragen om vandaag de klacht voor je door te zetten.
Ik hoop daarnaast natuurlijk dat bij het volgende vervoerbewijs dat je koopt alles gewoon comfortabel en volgens plan zal verlopen! Nogmaals excuses voor het ongemak dat je ondervonden hebt met het Seizoensretour.
Ik heb je klacht doorgezet thor.kasemot!

Reageer