beantwoord

Vlissingen - Den Helder groepsretour.

• 1 December 2017
  • 49 reacties
  • 944 Bekeken

Eerst maar eerlijk zijn. Ik ben inderdaad een facebook gebruiker maar niet erg happig om tegen een boete aan te lopen.
Heb daarom het volgende via facebook gevraagd (zie foto's)

Op jullie forum lees ik echter dat het niet mag om Amsterdam CS als stop te gebruiken omdat dit volgens ns reisplanner niet als stop naar voren komt.

Daarom stel ik mijn vraag opnieuw.
Als ik een groepsretour heb voor vlissingen - den helder mag ik dan via overstap rotterdam naar amsterdam cs reizen of niet?
Ik maak geen gebruik van IC Direct.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 1 December 2017, 19:35

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De route is inderdaad via Sloterdijk. De reisplanner is leidend, dus het mag niet. De toeslag staat daar los van.
De route is inderdaad via Sloterdijk. De reisplanner is leidend, dus het mag niet.

Maar via facebook krijg ik dus te horen dat het mag zie foto's
Of lees ik hun antwoord verkeerd?
Reputatie 7
Badge +4
Facebook is niet erg betrouwbaar.

Vul de route Vlissingen- Den Helder maar in. Die is via Sloterdijk.
wanneer ik als antwoord krijg dat ik inderdaad via amsterdam mag reizen dan betreft het alleen sloterdijk?
en dus niet centraal?
blijf het raar vinden dat verschillende kanalen met een andere antwoord komen.
graag een moderator die hierop kan reageren?
Reputatie 7
Badge +4
Klopt. De redenering op Facebook is dat het wel mag als je in Rotterdam uitstapt, de reis onderbreekt, en dan Rotterdam- Den Helder opgeeft. Dan kan het via Centraal lopen omdat er dan meer mogelijkheden zijn dan wat logisch is vanaf Vlissingen. In de praktijk zal het dan wel loslopen, de conducteurs zijn er inmiddels doodziek van, maar strikt genomen klopt het niet. Tussen twee plaatsen is de reisplanner bindend, klaar.

In de praktijk zal het kaartje veelal voor reizen die tussen Den Helder en Vlissingen liggen, gebruikt worden. Daar was het groepsretour vast voor bedoeld. ;-)

Daar zit de lucht ook.

Het Facebookretour zal waarschijnlijk bemoeilijkt worden na 1 januari. De precieze inhoud moet nog komen. Ik zal persoonlijk de dag zegenen dat het de nek wordt omgedraaid. NS tolereert deze idiotie.
Klopt. De redenering op Facebook is dat het wel mag als je in Rotterdam uitstapt, de reis onderbreekt en dan Rotterdam- Den Helder opgeeft. Dan loopt het via Centraal omdat er dan meer mogelijkheden zijn dan wat logisch is vanaf Vlissingen. In de praktijk zal het dan wel loslopen maar strikt genomen klopt het niet.

In andere woorden NS mederwerker facebook zou dan eigenlijk wederom naar dienstregeling vlissingen - denhelder moeten verwijzen.

Dank in ieder geval voor je antwoord.
Ben wel benieuwd wat de NS mods vinden en als zij nog met een officieel antwoord kunnen komen.
Blijft erg lastig allemaal 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Overigens bied ik je geen garantie: Een medewerker V en S of een consequente conducteur geeft je gewoon een boete als je buiten het traject zit. Het is volkomen terecht en het zijn mensen naar mijn hart die dit doen, want zo hoort het ook.

Veel conducteurs zijn er echter heel erg moe van omdat dit Facebookkaartje in de praktijk gebruikt wordt voor Rotterdam-Amsterdam. en laten het dan maar lopen.

Maar je zit gewoon hartstikke fout. Weg met dit fraudekaartje. Je maakt mij niet wijs dat je met tien anderen reist 😉
Overigens bied ik je geen garantie: Een medewerker V en S of een consequente conducteur geeft je gewoon een boete als je buiten het traject zit. Veel conducteurs zijn er heel erg moe van omdat het in de praktijk gebruikt wordt voor Rotterdam-Amsterdam en laten het dan maar lopen.

Maar je zit gewoon hartstikke fout.

Ik kan dat best begrijpen wil daarom niet in een situatie komen dat ik met een conducteur in discussie moet gaan. Wil daarom echt weten wat nu volgens de NS mag.
Want neem aan dat als de facebook medewerker fout zit dat ze dat dan gaan terugkoppelen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik ben NS niet maar NS zal zeker stellen dat je je aan de reisroute moet houden en het niet via Amsterdam CS mag. Facebook geeft onjuiste voorlichting.
Reputatie 7
Reisroute is niet via Amsterdam CS. Als je mij treft (Als medewerker V&S) schrijf ik een bon in dit geval.
Misschien kan een moderator de NS Facebook moderator er even op attenderen dat....

A) Sinterklaas bestaat.
😎 De kerstbonus van dit jaar een functioneringsgesprek is.
C) Kerst en Nieuwjaar op dezelfde dag valt.
Reputatie 7
Badge +4
En nu maar hopen dat het per januari geen slap compromis wordt dat Facebook na januari toch weer in een aangepaste vorm verder kan. NS heeft deze ellende de reizigers aangedaan, en ze hebben de macht het te stoppen. Als er een halfzacht compromis uitkomt dat Facebook door kan gaan ten koste van de normale reizigers, komt NS dus niet op voor de belangen van de fatsoenlijke reiziger.
Badge +3
Geeft de reisplanner voor Vlissingen - Den Helder ook geen opties met ICd? Dan zou je voor € 2,40 extra alsnog via Amsterdam kunnen reizen.

Of stap over op Sloterdijk en koop een e-ticket enkeltje (of retour) Sloterdijk - Amsterdam, kost je ook de kop niet.
En nu maar hopen dat het geen slap compromis wordt dat Facebook na januari weer in een aangepaste vorm verder kan. NS heeft deze ellende de reizigers aangedaan en ze hebben de macht het te stoppen. Als er een halfzacht compromis uitkomt dat Facebook door kan gaan ten koste van de normale reizigers, komt NS dus niet voor de belangen van de fatsoenlijke reiziger.

Waarom zou iemand die via een facebook groep een kaartje koopt geen fatsoenlijke reiziger zijn?
Wij maken gebruik van de mogelijkheden die NS ons aanbied.
Zelfs in de pers werd er gesproken dat ze blij zijn met dergelijke groepen zolang het niet gebruikt werd om er geld mee te verdienen.

Ik wil gewoon weten wat de exacte regels zijn en stip alleen maar aan dat er vanuit de eigen organisatie verschillende antwoorden naar voren komen.
Als ze het überhaupt gaan veranderen. Ben dan wel benieuwd op welke termijn de NS dat kenbaar maakt en welke aanpassingen men wil doorvoeren. In veel gevallen kan zelf een vdu het in de middagspits niet opnemen qua prijs als het een Facebook groepsretour betreft. Als je dan toch e-tickets wil, zorg dan voor een id - id backend oplossing en niet dit geneuzel.
...
Zelfs in de pers werd er gesproken dat ze blij zijn met dergelijke groepen zolang het niet gebruikt werd om er geld mee te verdienen.

Ik wil gewoon weten wat de exacte regels zijn en stip alleen maar aan dat er vanuit de eigen organisatie verschillende antwoorden naar voren komen.

De NS heeft met de vorige aanpassingen juist een markt gecreëerd. Dat slechts één persoon de gegevens moet invullen is natuurlijk al een ondoordachte aanpassing.
Badge +3
De discussie is al gevoerd. De bedoeling van een groepsretour (met zijn allen van A naar B en terug) wordt hier grof geschonden. Verkoop door bemiddeling (via Facebook) mag ook niet, want er wordt aan verdiend.

Er is helemaal geen groep, alleen wat willekeurig bijeengeraapte reizigers die waarschijnlijk geen van allen van Vlissingen naar Den Helder gaan. Je zit fout, maar het is op dit moment lastig te controleren.
De discussie is al gevoerd. De bedoeling van een groepsretour (met zijn allen van A naar B en terug) wordt hier grof geschonden. Verkoop door bemiddeling (via Facebook) mag ook niet, want er wordt aan verdiend.

Er is helemaal geen groep, alleen wat willekeurig bijeengeraapte reizigers die waarschijnlijk geen van allen van Vlissingen naar Den Helder gaan. Je zit fout, maar het is op dit moment lastig te controleren.

Verkeerde aanname dat alle facebook groepen eraan verdienen.
Je hebt nu eenmaal mensen die dergelijke mogelijkheden aangrijpen om te verdienen maar nogmaals iedereen over een kam scheren is onjuist.

We kunnen lang en breed blijven praten over wat nu een groep is maar nogmaals ik wil alleen weten
wat nu wel en niet mag qua route.
Reputatie 7
Badge +4
Waarom zou iemand die via een facebook groep een kaartje koopt geen fatsoenlijke reiziger zijn?

U moet me geen woorden in de mond leggen, ik spreek daar nergens van. Wel van de normale reiziger.

NS biedt het helemaal niet aan. Facebook negeert dat deze kaartjes niet via bemiddeling door derden aangeboden mogen worden en dat de groep een gezamenlijk doel moet hebben. Het is dus illegaal, maar omdat NS er zelf heel slap niet tegen optreedt is het alleen oneigenlijk in de praktijk.

Als het al zo is moet NS zich doodschamen.
In de praktijk zijn conducteurs doodziek van de ruime interpretaties die Facebookreizigers aan de geldigheid geven. Hier wordt aangegeven dat er wat aan de hand is met een kwart van de kaartjes.
NS kan niet blij zijn met Facebook want het maak de middagspits nog drukker dan hij al is. Het is toch uiterst grof dat Facebookreizigers die nauwelijks betalen, de plek innemen van de dik betalende reiziger.
Je hebt een gaatje in je hoofd als je een duur poortjessysteem bedenkt om de spits en het dal beter te scheiden en dit systeem in stand houdt.

Als het echt zo is dat Marketing dit bewust heeft laten bestaan om geld te genereren dan moet Van Boxtel maar eens op de medereiziger wijzen. Of een commissie Ethiek naar de correcte klant toe.

Dat siert u, maar ik kan me niet voorstellen dat vanuit de organisatie van NS het antwoord komt, dat je je voor je route niet aan de reisplanner hoeft te houden.

Overigens is in discussie gaan met de conducteur niet nodig en overlastgevend voor uw medereiziger. Als hij vindt dat u geen geldig kaartje heeft, mag hij u een UVB geven zonder het toe te lichten. De discussie vindt achteraf plaats met Klantenservice.
Niet via Amsterdam Centraal. En voor een oplossing zie reactie #14 van Robert B.

U moet me geen woorden in de mond leggen, ik spreek daar nergens van. Wel van de normale reiziger. [/i[
Wij maken gebruik van de mogelijkheden die NS ons aanbiedT.

[/i] NS biedt het helemaal niet aan. Facebook negeert dat deze kaartjes niet via bemiddeling door derden aangeboden mag worden en dat de groep een gezamenlijk doel moet hebben. Het is dus illegaal maar omdat NS er zelf heel slap niet tegen optreedt is het alleen oneigenlijk in de praktijk.

Als het al zo is moet NS zich doodsschamen.
In de praktijk zijn conducteurs doodziek van de ruime interpretaties die Facebookreizigers aan de geldigheid geven.
NS kan niet blij zijn met Facebook want het maak de middagspits nog drukker dan hij al is. Het is toch uiterst grof dat Facebookreizigers die nauwelijks betalen, de plek innemen van de dik betalende reiziger.
Je hebt een gaatje in je hoofd als je een duur poortjessysteem bedenkt om de spits en het dal beter te scheiden en dit systeem in stand houdt.

Ik kan me niet voorstellen dat vanuit de organisatie van NS het antwoord komt, dat je je voor je route niet aan de reisplanner hoeft te houden.

Lees het begin van mijn post. Ik heb foto's toegevoegd om het aan te tonen.
Ik kan er ook niks aan doen dat Hessel Koster vanuit de NS heeft gezegd dat het is geoorloofd.
Nogmaals iedereen kan zijn eigen definitie van een groep hebben.
Daar komen we toch niet uit. Blijf ik erbij dat ik alleen antwoord wil hebben op mijn vraag.
Heeft de ns facebook medewerker nu gelijk of niet.
Dit om de fatsoenlijke reiziger niet lastig te vallen in geval een conducteur iets anders beweerd 😉
Niet via Amsterdam Centraal. En voor een oplossing zie reactie #14 van Robert B.

De NS medewerker heeft het niet bij het juiste eind. Terugsteken is niet toegestaan. Gewoon een kaartje Sloterdijk - Centraal kopen.

Mocht een moderator het anders zien, dan hoor ik het graag. Acht de kans zeer klein. 🆒
Reputatie 7
Badge +4
Hessel Koster was een schrandere medewerker van Klantenservice indertijd, ik kan het me haast niet voorstellen dat hij dit zegt.
Ik vind het lastig om mijn collega's ongelijk te geven, maar in dit geval mag je niet via Amsterdam Centraal reizen. Zoals al vaker hier aangegeven is de reisplanner voor het gehele traject leidend. Als Amsterdam Centraal niet via de reisplanner wordt getoond dan mag je ook niet via dit station reizen.

Reageer