beantwoord

Voor 6:30 reizen met actie kaarten

• 5 november 2018
  • 4 reacties
  • 339 Bekeken

Hallo,
Ik heb laatst dagretours gekocht van de AH en hier stond specifiek op dat je ook voor 6:30 kon reizen. Nu valt 'voor 6:30' normaal gesproken!bbuiten de spits, maar op alle andere vergelijkbare actiekaartjes staat alleen na 9:00.
Zou je met alle actie kaartjes echt alleen na 9:00 mogen reizen, of gaat het om daluren en dus ook voor 6:30 ook al staat het biet in de voorwaarden?
Bedankt!
icon

Beste antwoord door Slidestops 5 november 2018, 12:36

De regels staan op het vervoersbewijs zelf. Als er staat na 9 uur, mag je er daarvoor niet reizen. Ook niet voor 6.30
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
De regels staan op het vervoersbewijs zelf. Als er staat na 9 uur, mag je er daarvoor niet reizen. Ook niet voor 6.30
Hallo JulietteP en welkom bijj de NS Community,

Bedankt voor het gegeven antwoord, Slidestops. Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag, JulietteP.
Reputatie 7
Badge +3
De kaartjes van AH zijn over het algemeen eenmalig chipkaartjes. Wanneer daarop vermeld staat dat je voor 6.30 kunt reizen, betekent dit dat je voor 6.30 (met 5 minuten marge) kunt inchecken en kun je er daarna zelfs mee in de spits mee doorreizen aangezien de tijd van inchecken bepalend is. Inchecken in de ochtendspits is niet mogelijk.
Hetzelfde geldt dan voor de middagspits, dan kun je voor 16.00 in checken en vervolgens in de spits doorreizen. Tijdens de middagspits kun je er niet mee inchecken.

Andere actiekaartjes waarme je alleen na 9.00 mag reizen zijn e-tickets waarmee je niet kunt inchecken. Met de kaartjes kun je over het algemeen de hele dag na 9.00 reizen, dus ook in de middagspits.
Oke ik snap het verschil. Bedankt voor de snelle reacties!

Reageer