beantwoord

Voorwaarden NS Superretour (verlopen)

• 3 september 2014
  • 7 reacties
  • 739 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een vraagje over de superretour kaartjes uit de spoordeelwinkel
Moet er echt samen gereisd worden, of kunnen een vriendin en ik ook allebei ergens anders vandaan reizen (naar dezelfde bestemming uiteraard)?
icon

Beste antwoord door Bart NS 4 september 2014, 15:59

Hallo Elly,

Leuk dat je je vraag stelt op het Serviceforum. Het Superretour kan alleen gebruikt worden als je op hetzelfde traject reist, beide tickets moeten samen getoond worden. Mocht je toch met twee personen willen reizen, zou je kunnen gaan voor de actie van La Place. Voor de vindbaarheid heb ik je titel iets aangepast en je topic verplaatst naar 'Acties en uitjes'.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Hallo Elly,

Leuk dat je je vraag stelt op het Serviceforum. Het Superretour kan alleen gebruikt worden als je op hetzelfde traject reist, beide tickets moeten samen getoond worden. Mocht je toch met twee personen willen reizen, zou je kunnen gaan voor de actie van La Place. Voor de vindbaarheid heb ik je titel iets aangepast en je topic verplaatst naar 'Acties en uitjes'.
Reputatie 6
Badge +2
beide tickets moeten samen getoond worden.
De voorwaarde "Alleen verkrijgbaar voor 2 personen, beide e-tickets dienen op dezelfde dag gebruikt te worden" is dan wel heel verwarrend. Samen reizen impliceert op dezelfde dag reizen, maar op dezelfde dag reizen is een veel soepeler voorwaarde.

Bizar is verder de kringdefinitie bij de definitie/voorwaarden van een Superretour: "Deze aanbieding bevat een e-ticket Superretour voor 2 personen geldig na 11.00 uur". Kort gezegd: "Een Superretour is een Superretour."
Reputatie 4
Badge
beide tickets moeten samen getoond worden.
De voorwaarde "Alleen verkrijgbaar voor 2 personen, beide e-tickets dienen op dezelfde dag gebruikt te worden" is dan wel heel verwarrend. Samen reizen impliceert op dezelfde dag reizen, maar op dezelfde dag reizen is een veel soepeler voorwaarde.

Bizar is verder de kringdefinitie bij de definitie/voorwaarden van een Superretour: "Deze aanbieding bevat een e-ticket Superretour voor 2 personen geldig na 11.00 uur". Kort gezegd: "Een Superretour is een Superretour."

In de begeleidende tekst boven de voorwaarden wordt wel over samen reizen gesproken maar dat is bij zowel Super retour als La Place. In de voorwaarden van beide acties staat niets over al dan niet verplicht samenreizen.

Bovendien is eerder gezegd dat je ook alleen mag reizen met dit ticket. Moet je dan 2 tickets op je eigen naam laten zien? (staat wederom niet in de voorwaarden) Anders is afzonderlijk van elkaar reizen natuurlijk niet controleerbaar en prima mogelijk.
Reputatie 6
Badge +2
(..) is eerder gezegd dat je ook alleen mag reizen met dit ticket. Moet je dan 2 tickets op je eigen naam laten zien? (staat wederom niet in de voorwaarden) Anders is afzonderlijk van elkaar reizen natuurlijk niet controleerbaar en prima mogelijk.
Dan is vervolgens de vraag:
*Met dezelfde bestemming?
*Met hetzelfde vertrekstation?
Beste Dennis, met het Superretour moeten beide reizigers dezelfde vertrek- en eindbestemming invullen.
Reputatie 6
Badge +2
Bedankt. Dus: hetzelfde vertrekstation, dezelfde eindbestemming, dezelfde dag, maar niet noodzakelijk samen. Dat zou in de voorwaarden moeten staan. Zo vanzelfsprekend is het niet, want bij een Groepsretour is het weer anders: dezelfde eindbestemming, dezelfde dag, maar niet noodzakelijk hetzelfde vertrekstation, en niet noodzakelijk samen
Ik heb dit onder de aandacht gebracht Dennis. Dank voor je feedback 🙂.