beantwoord

Voorwaarden reizen met groepsretour

• 22 november 2015
  • 6 reacties
  • 225 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Hallo,

Ik heb een vraag betreffende de voorwaarden van de groepsretour. Ik wil met een groep vrienden naar Groningen. Ik woon in Amsterdam. Echter, omdat ik de nacht ervoor een feestje heb in Lelystad en bij een vriend in Lelystad blijf slapen, wil ik de heenreis vertrekken vanuit Lelystad met mijn vervoersbewijs groepsretour Amsterdam Centraal-Groningen, en vervolgens dezelfde dag (zoals de voorwaarden van de groepsretour stellen) de terugreis voltooien tot Amsterdam Centraal.
Ik neem aan dat het mogelijk is met de groepsretour als vervoersbewijs om op een willekeurig vertrekstation op de route op te stappen, te reizen tot de eindbestemming, en vervolgens op de terugreis de hele rit te maken tot de eindbestemming zoals vermeld op het ticket.

Kan iemand van NS dit officieel bevestigen? Ik wil namelijke niet in de problemen komen tijdens mijn leuke dagje uit..

Alvast hartelijk dank voor uw antwoord.
icon

Beste antwoord door Loes 22 november 2015, 12:02

Hoi hm23,

Dit is geen enkel probleem om op je route, die de reisplanner adviseert op te stappen. Lelystad Centrum ligt op de route van Amsterdam Centraal naar Groningen, dus mag je zonder meer opstappen op Lelystad Centrum. Het enige waar u rekening mee moet houden is de dag, doordeweeks pas reizen na 09.00 uur en dat u dezelfde dag (lees volgende dag tot 04.00 uur) terug moet reizen op datzelfde groepsretour, maar zoals ik het lees is dat ook uw plan.

Een hoofdconducteur zal u nooit vragen als u op uw route zit waar u bent ingestapt, dan kan ik dat de hele trein wel gaan navragen 😉. Krijg ik weer op mijn kop dat ik niet iedereen gezien heb. Nee, zolang u op uw route zit, is er geen enkel probleem mee om het op deze wijze te doen.

Veel plezier.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi hm23,

Dit is geen enkel probleem om op je route, die de reisplanner adviseert op te stappen. Lelystad Centrum ligt op de route van Amsterdam Centraal naar Groningen, dus mag je zonder meer opstappen op Lelystad Centrum. Het enige waar u rekening mee moet houden is de dag, doordeweeks pas reizen na 09.00 uur en dat u dezelfde dag (lees volgende dag tot 04.00 uur) terug moet reizen op datzelfde groepsretour, maar zoals ik het lees is dat ook uw plan.

Een hoofdconducteur zal u nooit vragen als u op uw route zit waar u bent ingestapt, dan kan ik dat de hele trein wel gaan navragen 😉. Krijg ik weer op mijn kop dat ik niet iedereen gezien heb. Nee, zolang u op uw route zit, is er geen enkel probleem mee om het op deze wijze te doen.

Veel plezier.
@NS_online Hallo, ik heb vraag mbt groepsretour. Zie https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/voorwaarden-reizen-groepsretour-19944 … . Graag een antwoord op het forum. Bij voorbaat dank.

@hmNLtwit Hoi Hilko, op het forum zitten andere medewerkers dan hier. Zo lang je de route volgt die de reisplanner tussen Amsterdam 1/2
@hmNLtwit en Groningen aangeeft, mag je op elk tussenliggend station in- of uitstappen. In dit geval dus inderdaad ook in Lelystad. ^XM 2/2
Aldus met een groepsretour Amsterdam-Groningen mag ik om 09:03 de heenreis Groningen Europapark -> Groningen 09:06 maken (IS MIJN EINDBESTEMMING OP DE HEENREIS), met als terugreis 09:16 Groningen -> Amsterdam Centraal 11:23. Toch?

De voorwaarden blijven exact hetzelfde. Ik stap op op een station op de route waarbinnen mijn groepsretour geldig is, reis naar de eindbestemming en reis vervolgens de tegenovergestelde richting naar het opstapstation zoals vermeld op het groepsretour vervoersbewijs (in dit geval Amsterdam Centraal)

Stoptrein (richting Groningen)
Vervoerder: Arriva
Vertrek: 9:03 Station Groningen Europapark
Aankomst: 9:06 Station Groningen

Stap 2
Intercity (richting Rotterdam Centraal)
Vervoerder: NS
Vertrek: 9:16 Station Groningen
Aankomst: 10:13 Station Zwolle

Stap 3
Intercity (richting Den Haag Centraal)
Vertrek: 10:15 Station Zwolle
Aankomst: 10:40 Station Lelystad Centrum

Stap 4
Intercity (richting Vlissingen)
Vertrek: 10:44 Station Lelystad Centrum
Aankomst: 11:23 Station Amsterdam Centraal

Graag een officiele reactie van de NS.

Bij voorbaat dank.
Volgens mij heb ik je namens NS al voorzien van een antwoord gegeven. Ik ben geen medewerker van de klantenservice, maar ben hoofdconducteur.
Hoi hm23, welkom op het serviceforum.

Als je een vraag hebt waar je direct een antwoord op wilt ontvangen van een NS-medewerker, raad ik je aan in de toekomst contact op te nemen met onze klantenservice via de telefoon, Twitter, Live chat of Facebook. Op het serviceforum is dagelijks ook een moderator aanwezig maar wij zijn niet altijd in de gelegenheid om direct een vraag te beantwoorden, vooral niet bij drukte. Daar is onze klantenservice juist voor.

De reis zoals je die hierboven beschrijft, mag je gewoon maken volgens de voorwaarden van het Groepsretour.
Daar is onze klantenservice juist voor.

Jullie maken als moderators deel uit van de klantenservice. bron

Reageer