beantwoord

vraag Groepsticket Daluren, spits in het weekend?

• 8 augustus 2019
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Goedendag,

Ik heb een paar vragen, ik ben van plan om op zondag 11 augustus met een groep van 6 personen een reis te maken van station Rotterdam Centraal naar station Harderwijk met een groepsticket daluren. Daarvoor zullen 2 personen (waaronder de hoofdboeker) om 7.35 op de NS intercity richting Leeuwarden stappen die gaat langs station Rotterdam Alexander. De 4 andere personen stappen dan om 7.43 bij station Rotterdam Alexander op de zelfde trein.

Er wordt in de bijlage het volgende geïnformeerd:
  • Beschikbaar van 4 tot 7 personen
  • Het ticket is een enkele reis ticket
  • Niet geldig in de ochtend- en middagspits
  • Hoofdboeker dient gehele rit aanwezig te zijn
  • Het e-ticket is persoonsgebonden, kan niet gewijzigd worden en is niet overdraagbaar
" De Het ticket is alleen geldig in de daluren: op doordeweekse dagen tot 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur. In het weekend en op feestdagen de hele dag geldig. Niet geldig op Koningsdag (27 april).
Het is dus niet toegestaan om met het Groepsticket Daluren tijdens de spits te reizen, ook niet wanneer de reis vóór de spits is begonnen."

Er staat dat de ticket in het weekend heel de dag geldig is echter staat er ook dat deze ticket niet geldig is in de ochtend- en middagspits. Ligt 7:35 tot 9:38 waarbij er om 8.49 op station Utrecht wordt overgestapt op de NS sprinter richting Zwolle wel of niet in de spits en kan ik nou wel of niet heel de dag op die zondag gewoon de trein op dit kaartje nemen, met een overstapping op de NS sprinter richting Zwolle om 8,49 op station Utrecht voor het bedrag dat ik heb betaald?

Ook heb ik een andere vraag want er zijn 2 personen van onze groep ( waaronder de hoofdboeker) die op Rotterdam Centraal de NS intercity pakken richting Leeuwarden, waarbij ze langs station Rotterdam Alexander rijden. 4 personen van dezelfde groep zouden daar dan ook op de zelfde trein willen stappen,is dat mogelijk en hoe werkt dat dan?

In afwachting van uw spoedige antwoord.

Met vriendelijke Groeten,
Graciëlla Lima.
icon

Beste antwoord door Momo 8 augustus 2019, 16:18

Ochtend- en middagspits is alleen op maandag t/m vrijdag. In het weekend zijn er geen spitstijden en mag er de gehele dag met een groepstickets gereisd worden.

Wanneer in ieder geval de hoofdboeker vanaf het begin van de reis aanwezig is mogen medereizigers op een later station op het traject instappen. Het is dus toegestaan dat 4 personen op Rotterdam Alexander opstappen. Bij controle moet wel kunnen worden aangetoond dat deze 4 personen bij de hoofdboeker horen, dus het is verstandig dat zij wel bij u als hoofdboeker in de coupe plaatsnemen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ochtend- en middagspits is alleen op maandag t/m vrijdag. In het weekend zijn er geen spitstijden en mag er de gehele dag met een groepstickets gereisd worden.

Wanneer in ieder geval de hoofdboeker vanaf het begin van de reis aanwezig is mogen medereizigers op een later station op het traject instappen. Het is dus toegestaan dat 4 personen op Rotterdam Alexander opstappen. Bij controle moet wel kunnen worden aangetoond dat deze 4 personen bij de hoofdboeker horen, dus het is verstandig dat zij wel bij u als hoofdboeker in de coupe plaatsnemen.
Hallo Graciëlla, welkom op de NS Community!

Ik zie dat Momo je beide vragen heeft beantwoord. Hopelijk is het zo helemaal duidelijk! Alvast een fijne reis gewenst komende zondag 🙂!

Reageer