beantwoord

vrije reizen tjdens corona

  • 28 april 2020
  • 8 reacties
  • 413 Bekeken

we hebben een abonnement met 7 vrije reizen. Ouderen word geadviseerd niet te reizen als het niet nodig is . Dus geen uitjes. Hoe gaat de ns hiermee om en schuiven deze vrije reisdagen op . a.broux

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 april 2020, 14:40

Als u een Keuzedag vanwege de coronamaatregelen niet kunt gebruiken, dan kunt u na het verlopen ervan even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. U krijgt dan een couponcode die u kunt gebruiken voor een reis later in het jaar. NS heeft het liefst dat u dat digitaal doet, door met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Telefonisch contact opnemen kan ook; de klantenservice is bereikbaar op nummer 030-7515155.

Houd er rekening mee dat het lang kan duren voordat u een reactie krijgt, aangezien de klantenservice het druk heeft met mensen die dezelfde vraag hebben als u.

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Als u een Keuzedag vanwege de coronamaatregelen niet kunt gebruiken, dan kunt u na het verlopen ervan even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. U krijgt dan een couponcode die u kunt gebruiken voor een reis later in het jaar. NS heeft het liefst dat u dat digitaal doet, door met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Telefonisch contact opnemen kan ook; de klantenservice is bereikbaar op nummer 030-7515155.

Houd er rekening mee dat het lang kan duren voordat u een reactie krijgt, aangezien de klantenservice het druk heeft met mensen die dezelfde vraag hebben als u.

Heel leuk, die couponcodes en vrije reisdagen die tot en met 31 december 2020 geldig zijn. Maar wat moet ik met nog 6 vrije reisdagen zolang ouderen nog steeds wordt afgeraden om niet noodzakelijke reizen te maken? De kans is daarom groot dat ik eind december nog steeds geen gebruik van die 6 vrije reisdagen heb kunnen maken. Krijg ik dan mijn geld terug?
Berry.H

We hebben nog geen idee hoe dit zich allemaal gaat ontwikkelen Berry.H. Dat antwoord moet ik je verschuldigd blijven.

Reputatie 5
Badge

Zoals al die senioren met hun enorme levenservaring waar ze altijd zo op pochen (overigens behoor ik ook tot die leeftijdsgroep) kunnen vast helemaal zelf wel bedenken dat niemand in de toekomst kan kijken en dat dan tzt al naar gelang de situatie dan NS een nieuw besluit zal nemen. Er komt bovendien een geheel nieuwe directrice en er is net een nieuwe marketingmanager aangesteld, met ervaring uit de airlinebusiness, die dus wel weet hoe de klanten netjes te vertroetelen.

Overigens is de reele prijs die je betaalt voor 1 zo´n keuzedaagje 3,50 of nu 3,70, dus dat is geen bedrag om nou heel veel spektakel over te maken. Maar was je maar Belg: dan krijg je na aanmelding zo maar van het gouvernement 12 gratis treinritjes, 2 per maand en kan je al naar je wensen elke dag een seniorenretour kopen aan 7,20, ook nog zonder avondspitsbeperking. Toch alsnog dan maar verhuizen?

Reputatie 7
Badge +3

@bahnrider Om Keuzedagen te kunnen bestellen heb je minimaal een dal voordeel abonnement van €56 nodig die momenteel ook niet gebruikt wordt waardoor een keuzedag  op bijna €12 komt.

@Berry.H De aanduiding 'noodzakelijk' staat niet meer op de reisplanner. U kunt dus nu ook voor een niet-noodzakelijke reis de trein in.

 

 

Reputatie 5

@bahnriderOm Keuzedagen te kunnen bestellen heb je minimaal een dal voordeel abonnement van €56 nodig die momenteel ook niet gebruikt wordt waardoor een keuzedag  op bijna €12 komt.

@Berry.HDe aanduiding 'noodzakelijk' staat niet meer op de reisplanner. U kunt dus nu ook voor een niet-noodzakelijke reis de trein in.

 

 

Een reis dient, op dit moment, wel degelijk nog altijd noodzakelijk te zijn.

https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/ns-actueel.html

https://www.ns.nl/uitgelicht/corona

Reputatie 7
Badge +3

@bahnriderOm Keuzedagen te kunnen bestellen heb je minimaal een dal voordeel abonnement van €56 nodig die momenteel ook niet gebruikt wordt waardoor een keuzedag  op bijna €12 komt.

@Berry.HDe aanduiding 'noodzakelijk' staat niet meer op de reisplanner. U kunt dus nu ook voor een niet-noodzakelijke reis de trein in.

 

 

Een reis dient, op dit moment, wel degelijk nog altijd noodzakelijk te zijn.

https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/ns-actueel.html

https://www.ns.nl/uitgelicht/corona


Alle zitplaatsen komen tot beschikking en het noodzakelijk wordt vervangen door vermijd spits volgens NOS

Reputatie 5

@bahnriderOm Keuzedagen te kunnen bestellen heb je minimaal een dal voordeel abonnement van €56 nodig die momenteel ook niet gebruikt wordt waardoor een keuzedag  op bijna €12 komt.

@Berry.HDe aanduiding 'noodzakelijk' staat niet meer op de reisplanner. U kunt dus nu ook voor een niet-noodzakelijke reis de trein in.

 

 

Een reis dient, op dit moment, wel degelijk nog altijd noodzakelijk te zijn.

https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/ns-actueel.html

https://www.ns.nl/uitgelicht/corona


Alle zitplaatsen komen tot beschikking en het noodzakelijk wordt vervangen door vermijd spits volgens NOS

 

Vanaf 1 juli, nu dus nog niet !:slight_smile:

Reageer