beantwoord

Vroeg de trein nemen

• 6 juni 2019
  • 2 reacties
  • 125 Bekeken

Ik heb enkele kaartjes gekocht van een site. Deze site gebruik ik al maanden. Elke keer nam ik de trein van 08.05, maar op de site staat dat de kaartjes geldig zijn vanaf 09.05. Is dit geen probleem of is dit strafbaar? Zou ik dus gewoon de trein van 08.05 kunnen nemen met die kaartjes die geldig zijn vanaf 09.05? Alvast bedankt!

Groetjes,

Jason de Pagter
icon

Beste antwoord door Momo 6 juni 2019, 17:50

Nee, wanneer er vermeld is dat de kaartjes pas na 9 uur geldig zijn mag je niet om 8.05 en zelfs niet om 8.59 de trein nemen. Bij controle krijgt je een boete van €50. Dan zijn de goedkope kaartjes ineens niet meer zo goedkoop.
Die tijd staat er niet voor niets.

Wanneer je in de spits wilt reizen is een goedkoop actiekaartje daarvoor niet geschikt.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Nee, wanneer er vermeld is dat de kaartjes pas na 9 uur geldig zijn mag je niet om 8.05 en zelfs niet om 8.59 de trein nemen. Bij controle krijgt je een boete van €50. Dan zijn de goedkope kaartjes ineens niet meer zo goedkoop.
Die tijd staat er niet voor niets.

Wanneer je in de spits wilt reizen is een goedkoop actiekaartje daarvoor niet geschikt.
Reputatie 7
Badge +3
Staat er echt 9:05 uur? Normaal gesproken zou dat dan vanaf 9:00 uur moeten zijn.
In het weekend en op feestdagen kun je vaak wel met zo'n ticket vóór 9 uur reizen.
Het ligt er dus allemaal aan wat voor ticket op wat voor site je gekocht hebt en wanneer je wil reizen 🙂 Iets meer informatie, en we kunnen definitief uitsluitsel geven.

Reageer