beantwoord

Waarom Groepsretour en Spoordeelwinkeluitjes alleen met iDeal te betalen?

• 6 maart 2014
  • 5 reacties
  • 653 Bekeken

Ik woon in het buitenland en ben bezig met het organiseren van een reis van een week in april met drie vriendinnen door Nederland.
Maar een groepsretour of spoordeelwinkelprodukten kunnen alleen maar met een Nederlandse bankrekening via I-deal betaald worden. Per 1 februari 2014 zou Nederland toch ook overgaan op het internationale SEPAbetaalsysteem? Waarom kan ik wel internationale treinkaartjes kopen met een credit card en geen groepsretour of andere e-tickets? Heeft de NS geen boodschap aan touristen en expats? Van de klantenservice heb ik geen antwoord gekregen, dus probeer ik het nog een keer op deze manier...
icon

Beste antwoord door Inge NS 6 maart 2014, 17:48

Welkom op het forum jacqueline!

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes en de titel ietwat aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Momenteel is het alleen mogelijk om e-tickets zoals het NS Groepsretour en uitjes van de Spoordeelwinkel met iDeal te betalen, omdat deze acties voornamelijk op Nederlanders zijn gericht. De meeste toeristen kopen op het station zelf een vervoersbewijs bij de NS Kaartautomaat of bij de servicebalies en zijn niet bekend met deze producten.
Beschikt één van je vriendinnen toevallig over een Nederlandse bankrekening en iDeal? In dat geval kan zij wellicht het gewenste uitje aanschaffen.

Vriendelijke groet,
Inge
Bekijk origineel

5 reacties

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes en de titel ietwat aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Momenteel is het alleen mogelijk om e-tickets zoals het NS Groepsretour en uitjes van de Spoordeelwinkel met iDeal te betalen, omdat deze acties voornamelijk op Nederlanders zijn gericht. De meeste toeristen kopen op het station zelf een vervoersbewijs bij de NS Kaartautomaat of bij de servicebalies en zijn niet bekend met deze producten.
Beschikt één van je vriendinnen toevallig over een Nederlandse bankrekening en iDeal? In dat geval kan zij wellicht het gewenste uitje aanschaffen.

Vriendelijke groet,
Inge

Vriendelijke groet,
Inge

Nee, Ik ben (ook) Nederlandse ook al woon ik al veertig jaar in Italie; mijn buitenlandse vriendinnen wonen in Italie, Frankrijk en Duitsland.
Toevallig over een Nederlandse bankrekening beschikken????
Ik ben beslist niet de enige die vraagt om de betalingswijze van de E-tickets aan te passen.
Jammer hoor, ik begrijp het niet! OV-fiets huren? Alleen met een Nederlandse bankrekening...
E-tickets alleen met een Nederlandse bankrekening...
vriendelijke groeten,

Jacqueline
Hallo Jacqueline,

SEPA is in Nederland vooralsnog uitgesteld tot 1 augustus.
En ja, sommige instanties (waaronder NS) in dit kikkerlandje lijken echt soms nog in de middeleeuwen te leven.
Heb je een buitenlandse bankrekening en betaalpas, dan kun je in Nederland sowieso geen treinkaartjes uit de automaat kopen. Creditcard? Slechts op enkele grote station.
Zelfs wij - als ingezetenen - lopen vaak tegen allerlei beperkingen op die in het buitenland heel normaal zijn.
Werkelijk waar, ik schaam me soms - zeker tegenover buitenlandse bezoekers aan dit "Serviceforum"- dat ik een Nederlander ben.

Ik zou willen dat ik een echte oplossing had dan naar Nederland komen en hier (waarschijnlijk ook nog cash) kaartjes e.d. aan een loket te kopen.

Het waarschijnlijk geen optie (vanwege een mogelijke kostenverhoging), maar kun je niet iets organiseren via een reisbureau of bijv. de ANWB?

Vriendelijke groet (met plaatsvervangende schaamte)

Hans
Hallo Jacqueline,

SEPA is in Nederland vooralsnog uitgesteld tot 1 augustus.
En ja, sommige instanties (waaronder NS) in dit kikkerlandje lijken echt soms nog in de middeleeuwen te leven.
Heb je een buitenlandse bankrekening en betaalpas, dan kun je in Nederland sowieso geen treinkaartjes uit de automaat kopen. Creditcard? Slechts op enkele grote station.
Zelfs wij - als ingezetenen - lopen vaak tegen allerlei beperkingen op die in het buitenland heel normaal zijn.
Werkelijk waar, ik schaam me soms - zeker tegenover buitenlandse bezoekers aan dit "Serviceforum"- dat ik een Nederlander ben.

Ik zou willen dat ik een echte oplossing had dan naar Nederland komen en hier (waarschijnlijk ook nog cash) kaartjes e.d. aan een loket te kopen.

Het waarschijnlijk geen optie (vanwege een mogelijke kostenverhoging), maar kun je niet iets organiseren via een reisbureau of bijv. de ANWB?

Vriendelijke groet (met plaatsvervangende schaamte)

Hans
Dank je wel voor je reaktie Hans,

Ik had gehoopt dat ik dan tenminste misschien een dal voordeel abonnement kon nemen, maar helaas daarvoor moet je zelfs in Nederland wonen! Het is toch gek dat er absoluut geen rekening met touristen wordt gehouden. Jammer, want het zal betekenen dat we dan waarschijnlijk met z'n vieren goedkoper uit zijn door een auto te huren voor welk uitstapje dan ook...

vriendelijke groeten,

Jacqueline
HYi Jacqueline,

De NS is pas ongeveer 1 maand on-line met dit "Service" forum En ik heb al meerdere reacties gezien van mensen in het buitenland die min of meer tegen vergelijkbare problemen oplopen als jij.
Niet dat het voor jou op dit moment iets oplost, maar ik hoop oprecht dat er langzaam maar zeker zoveel "noodkreten" vanuit het buitenland geplaatst gaan worden dat dnkzij dit forum bij NS eindelijk de ogen eens geopend worden en zij zich realiseren dat we inmiddels in 2014 leven en NS zich wat betalingsmogelijkheden, zowel in het buitenland als ook in Nederland wat flexibeler gaan opstellen.

Vriendelijke groeten,
Hans

Reageer