beantwoord

Waarom heeft NS voor de aanvraag van het boekje Treinpakkers je gebroortedatum nodig?

Toon eerste bericht

37 reacties

Badge +3
Bij de volgende actie, dus na deze.
Oh ja, check. Dan wachten we dat af.

Je e-mail adres halen ze denk ik uit een ingelogd Mijn NS account of eventuele (spoordeelwinkel of 2organize) cookies van een vorige bestelling.

Ik gebruik dan ook bij voorkeur elke keer een ander adres (treinpakkers2018 at domein) en zo merk je al gauw dat er allerlei adressen ofwel gejat of doorverkocht worden.

Zo had ik in 2016 een proefabonnementje op NRC (de krant), maar kreeg later de meest vreemde spam op nrc2016 at domein.... Kan toeval zijn, maar okee 🤔

Tegenwoordig maak ik de adressen wat lastiger, dus als ik vandaag Treinpakkers bestel geef ik bijvoorbeeld zoiets als treinpakkers_2018_04_25 at domein op. Knappe spammer die daar toevallig achter komt.
@Michiel. Kan het zijn dat dat emailadres ook bij ons in het systeem staat?

Ik durf niet aan te geven hoe het kan dat alle vinkjes ineens uit staan. Dat is niet iets wat zonder toestemming van de reiziger wordt gedaan.
@Michiel. Kan het zijn dat dat emailadres ook bij ons in het systeem staat?

Ik durf niet aan te geven hoe het kan dat alle vinkjes ineens uit staan. Dat is niet iets wat zonder toestemming van de reiziger wordt gedaan.

Op 1 augustus 2017 heb ik tussen 10:24 en 11:32 diverse mailtjes ontvangen (Ons kenmerk:
5048821xxx) van nsonline@ns.nl (op meerdere relatienummers) met als onderwerp Wijziging
e-mailadres op meerdere e-mailadressen (m.ijn@gmail.com / m.i.j.n@gmail.com)
n.a.v. het versturen van een aanvraag voor een Treinpakkers boekje zomer 2017.
Ik heb NOOIT gevraagd om een wijziging van mijn e-mailadres (mijn@gmail.com)
en ik werd er toen zeker NIET op gewezen dat NS je e-mailadres van je Relatienummer
zou wijzigen bij de aanvraag van een dergelijk couponboekje (Emailadressen zijn fictief).

Ik vind het een grove inbreuk op de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Hoi Michiel.,

Ik ga dit graag even na voor je. Kun je me in een privébericht je NAW-gegevens, geboortedatum en (oorspronkelijke) e-mailadres sturen?
En is dit bij de huidige Treinpakkers actie ook gebeurd?
Hoi Michiel.,

Ik heb nog geen reactie en/of privébericht ontvangen van je. Zou je dit alsnog kunnen doen?
Ik heb nog geen reactie en/of privébericht ontvangen van je. Zou je dit alsnog kunnen doen?
Waarom is het niet mogelijk om jouw een bijlage te sturen?

Ik heb voor één relatienummer minstens 7 wijzigingen van
een e-mailadres gekregen, die ik NIET zelf heb aangevraagd
(zie privébericht voor mijn relatienummer en het kenmerk van deze NS brief)

Ik weet niet wat je precies wilt nakijken, maar het klopt in mijn ogen niet,
dat NS mijn e-mailadres zonder wilsverklaring zomaar wijzigt!

Datum 29/04/2017 / Datum 01-08-17 / Datum 16-11-17
"Wij hebben van u een nieuw e-mailadres ontvangen, waarvoor dank.
Vanaf nu zullen wij met u communiceren via het e-mailadres x
Ter controle nog even de gegevens die bij ons bekend zijn:
Uw oude e-mailadres: Y
Uw nieuwe e-mailadres: X
Wilt u deze wijziging ongedaan maken? Klik dan op deze link.
Heeft u nog vragen?
We helpen u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030 - 751 51 55 of via Twitter @NS_online. We staan dag en nacht voor u klaar.
Relatienummer:
536xxxx
Ons kenmerk:
50488xxxxx
Met vriendelijke groet,

B.J. Blank
Manager Operatie
NS Klantenservice"
En is dit bij de huidige Treinpakkers actie ook gebeurd?
De ongevraagde wijziging van het e-mailadres van mijn relatienummers
vond telkens pas plaats enkele weken nádat de aanvraag voor een boekje
was verstuurd, dus ik kan daar op dit moment nog niets over zeggen.
Badge +3
Begrijp ik goed dat als je bijv. Treinpakkers bestelt via een alias of ander e-mail adres dat NS dat adres voortaan voor alle correspondentie gaat gebruiken zonder dat te vragen, en dat je dat dan zelf maar terug moet gaan draaien via die link als dat niet de bedoeling is?

Raarrrrr... 🤔 Ikzelf gebruik voortdurend wisselende e-mail adressen (treinpakkers_2018@domein) maar verwacht dat overige mails van NS gewoon in het NS mapje van mijn (g)mail account blijven binnenkomen.
Een paar geleden gebeurde bij mij hetzelfde, weet niet of het vorig jaar was of het jaar daarvoor.

Het zou niet mogen gebeuren maar los daarvan kan je natuurlijk beter een e-mail sturen waarin je die verandering moet bevestigen.
Dit zou inderdaad niet zomaar automatisch moeten gebeuren. Als ik alle gegevens van je heb ontvangen kijk ik het graag voor je na, Michiel.. Mocht iemand dit ook na huidige Treinpakkers actie ervaren, dan verneem ik dat graag.
Begrijp ik goed dat als je bijv. Treinpakkers bestelt via een alias of ander e-mail adres dat NS dat adres voortaan voor alle correspondentie gaat gebruiken zonder dat te vragen, en dat je dat dan zelf maar terug moet gaan draaien via die link als dat niet de bedoeling is?
Ja, als de achternaam en het adres waar het boekje van Treinpakkers
bij de NS bekend is, wordt je e-mailadres zonder toestemming verandert,
zelfs wanneer je een andere geboortedag had gebruikt...

Je krijgt op je "oude" adres nog wel netjes bericht dat je e-mailadres is aangepast...
Dan is het te hopen dat het "oude" adres ook de mail naar je MijnNS account adres is gestuurd...
(Omdat ik meerdere boekjes had bestelt met een uniek e-mailadres,
kreeg ik een paar weken ná de aanvraag van dit boekje in korte tijd opeens
meerdere e-mails van NS, dat mijn e-mailadres was aangepast)

"Geachte heer,
Wij hebben van u een nieuw e-mailadres ontvangen, waarvoor dank.
Vanaf nu zullen wij met u communiceren via het e-mailadres ge.woon.eennaam@gmail.com.
Als u deze wijziging ongedaan wilt maken, raadpleeg dan het e-mailbericht dat wij naar uw oude e-mailadres hebben gestuurd.
Let op! Heeft u een MijnNS account? Het e-mailadres waarmee u inlogt in MijnNS is niet gewijzigd. Klik hier om in te loggen in MijnNS en de inlognaam aan te passen.
Heeft u nog vragen?
We helpen u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030 - 751 51 55 of via Twitter @NS_online. We staan dag en nacht voor u klaar.
Relatienummer:
0000000
Ons kenmerk:
0000000000
Met vriendelijke groet,
B.J. Blank
Manager Operatie
NS Klantenservice"
Hoi Michiel. Ik weet niet precies hoe dat zit. Maar belangrijkste is dat dit wordt aangepast. Daar wil ik het voor nu bij laten.

Reageer